BBox2 verliest regelmatig verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TJ Tom
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011, 01:26

De laatste week heb ik geregeld last met mijn internet verbinding. Ik verlies op willekeurige momenten en met regelmaat mijn draadloze verbinding met mijn modem. Hij zegt dan dat er geen draadloze verbindingen gevonden worden, echter een halve minuut later kan ik weer manueel of soms automatisch verbinden. Ik ben er zo goed als zeker van dat het probleem niet aan mijn computer of eventuele drivers ligt aangezien dit steeds op alle computers gebeurt welke allemaal op een ander OS draaien met een andere USB WiFi dongle en hun eigen drivers.

Soms heb ik een hele dag geen enkel probleem en de dag erop valt het internet soms 20 keren uit op enkele uren tijd waardoor zorgeloos internetten tot het verleden hoort. Ik heb de modem al verschillende keren gereset waardoor het soms weer even goed werkt maar dit is volgens mij eerder toeval. Het is mij ook opgevallen dat dit vaker in de avond of de nacht gebeurt.

Ik heb op Google een thread gevonden waarin gemeld werd dat het een "gekend probleem" is maar dat bericht is intussen een week of 2 oud. Ik daarom vandaag naar Belgacom gebeld en hun verteld dat het volgens mij zowiezo aan de Bbox2 hangt. Ze hebben mijn lijn nagekeken en mij verteld dat er geen probleem was waarop ze mij gevraagd hebben om de Bbox2 uit te zetten zodat ze een update konden sturen. Daarna ging alles weer even goed en nu is het spelletje weer begonnen.

Meneer aan de telefoon heeft me verteld dat als de update niet werkte ik "van lijn moest veranderen". Wat dit juist inhoud weet ik niet maar ook daar verwacht ik weinig van.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of weten hoe ik het kan verhelpen aangezien het probleem niet bij Belgacom ligt (volgens hun). Bij mijn e-services staat voor vandaag gewoon een verbindingstijd van 12h en ik zou nu normaal gezien de laatste firmware moeten hebben.

Alvast bedankt!

Edit:

Ik vermoed dat hij met "van kanaal veranderen" de frequentie bedoelde. Ik heb hem nu op 6 gezet in plaats van 1. Ik zal deze in de loop van de week veranderen als het probleem zich blijft voordoen.
kevin2
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2011, 16:16

idd, heb hier hetzelfde voor sinds afgelopen maandag/dinsdag, constant verlies van verbinding, traag laden van pagina's, kwartier later weer snel laden, modem ook al opnieuw terug opgestart, dan ook gedacht dat het probleem verholpen was, maar naa x aantal minuten normaal werken terug verlies van verbinding...
nog niet naar belgacom gebeld maar echt aangenaam werken is dit niet!? :-( :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En wat verwacht je nu van ons? :)
Misschien beginnen met BGC te bellen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TJ Tom
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011, 01:26

Misschien beginnen met mijn thread te lezen?

Edit:

Was niet op mijn post bedoelt? In ieder geval, sind ik mijn kanaal op 6 heb gezet heb ik geen problemen meer gehad maar ik ga nog niet te vroeg van stapel lopen. Ik zal binnen enkele dagen nog eens posten, ik neem aan dat als het tegen dinsdag niet meer voorgevallen is het probleme opgelost is. 8)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

indien van toepassing wpa gebruiken ipv wpa2
check eens welke draadloze signalen in de buurt zijn en op welk kanaal deze staan, kies kanaal dat niet gebruikt wordt
als je met kabel verbonden bent geen probleem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@tom : begin eens met bvb een dag een LAN kabel te trekken tussen je pc en je modem. Dan weet je al of het ligt aan de modem/ "de lijn" of aan het wifi gedeelte.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TJ Tom
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011, 01:26

PC's staan te ver weg van modem om er een kabel tussen te trekken, aangezien ik nooit een fan van wireless internet ben geweest had er een kabel gelegen indien mogelijk. Ik wacht momenteel nog even af, als ik nog een keer problemen heb dan gebruik ik een oude laptop icm een kabel om het eens te testen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eén PC wat dichter zetten? ;) Tijdelijk?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SamBE
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2009, 12:52

Ik heb hetzelfde probleem met de modem (niet wifi uitzonderlijk). Dit heb ik uiteraard al gemeld bij BGC.
Bijna dagelijks valt de modem minstens 1x uit, op dit moment is dat rond 8u (niet altijd hetzelfde tijdstip), een paar maanden geleden viel die minstens 4x per dag uit (om de 4 of 6 uur).
Eerst alle 1ste lijns tips uitgevoerd (modem unplug/replug, decoder resetten), dit loste het probleem niet op.
Daarna 2de lijns support, een technieker kwam langs, wel meerdere 2de lijns techniekers zijn langs gekomen, eerlijk gezegd. In totaal is de bbox modem al meer dan 5 keer veranderd. Alle settings werden ook nagekeken op 192.168.*.*, maar alles stond/staat daar correct.
Eén van deze techniekers heeft ook in de wijk bij de elektriciteiskast gaan kijken of daar iets aan de hand was, maar dat was niet het geval. Daar heeft hij onze connectie wel op een andere poort gezet, heeft hij mij verteld..
Het probleem kwam een paar weken later terug voor, dus terug naar belgacom..
Een 3de lijns techniekers kwam langs en starte zijn laptop op waar hij alle logs kan bekijken ivm disconnects en sync errors. Blijkbaar was het maximum aantal sync errors het dubbele wat toegelaten zou mogen worden bij ons, waardoor de modem steeds zichzelf resette. De technieker vertelde mij dat de signaalsterkte van mijn buur veel beter is dan bij mij en hij heeft dit aangepast (hoe weet ik jammer genoeg niet meer).

Deze week heb ik enkele dagen vrijaf, dus dan hoe ik het in de gaten. Valt hij nog 1x uit, dan ga ik meteen naar BGC en vraag ik om mijn logs/sync erros meteen na te kijken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Naar BGC gaan kan je, maar logs etc nakijken kan enkel een technieker.
Ik vermoed dat je op t retourpaar stond...is wel pure gok...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TJ Tom
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011, 01:26

krisken schreef:Eén PC wat dichter zetten? ;) Tijdelijk?
Helaas is het een kast die een goeie 40 kilo weegt ofzo, waterkoeling, grote radiators etc., niet iets dat ik voor het plezier even naar beneden verhuis vooraleer alle andere opties uitgeprobeerd zijn :eek:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In dat geval UTP kabel van pakweg 25m nemen (desnoods 2 of 3) en deze aan elkaar zetten? Kost je amper iets?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TJ Tom
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011, 01:26

Zit nu al twee dagen zonder problemen, geen enkele keer gedisconnect dus ik hoop dat een kabel leggen niet langer nodig zal zijn. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”