Telenet Business weer plat?
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Hier weer probleem met Telenet FN Business.
Verbinding lijkt OK maar toch geen internet.
Zelfde symptomen als op 7/8 oktober.
Edit: Geraak niet op http://www.telenet.be via Belgacom ADSL, wel via 3G. http://www.downforeveryoneorjustme.com zegt dat het "just me" is.
Verbinding lijkt OK maar toch geen internet.
Zelfde symptomen als op 7/8 oktober.
Edit: Geraak niet op http://www.telenet.be via Belgacom ADSL, wel via 3G. http://www.downforeveryoneorjustme.com zegt dat het "just me" is.
Laatst gewijzigd door seagull 19 okt 2011, 14:32, in totaal 3 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik (edpnet) kan niet surfen naar telenet.be of zita.be
er is dus wel iets aan de hand
er is dus wel iets aan de hand
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Hetzelfde hier. Ik heb de indruk dat er routeringsissues zijn bij Telenet. Vanop een Telenet verbinding geraak ik nog aan mijn sites maar precies geen routering tussen Telenet en andere providers.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Wat inderdaad het geval voor ALLES bij Telenet, zowel partikulier als business. Ondertussen alles terug werkende.
Maar zoals zo vaak weinig of geen communicatie. Hun Twitter account wordt blijkbaar alleen maar gebruik om hun 'fantastische' producten te promoten, triest.
Maar zoals zo vaak weinig of geen communicatie. Hun Twitter account wordt blijkbaar alleen maar gebruik om hun 'fantastische' producten te promoten, triest.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Idem hier. Begint wel stilaan heel vervelend te worden.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tweet telenet
Momenteel is er een algemene storing voor een deel van onze internetklanten. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Helaas niet het geval, hier nog steeds alles offline (089 zone) ook na reboot modem.Astralon schreef:Ondertussen alles terug werkende.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ondertussen terug werkende hier, heeft er wel een half uur uitgelegen. Ik ben een maand geleden van Fibernet XL naar Business Fibernet XL overgestapt net om een stabielere verbinding zonder FUP te hebben en reeds 2x dat dit gebeurde...niet positief!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er zijn problemen gemeld vanuit diverse datacentra en netwerken ivm deze problemen. Heeft niet te maken met DNS problemen (smokeping doen die mensen op het IP, niet op hostname) maar waarschijnlijk routingproblemen of fibercut of iets in die aard.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Volgens de Telenet helpdesk is er een probleem in de centrale in Hoboken en zou het 3 tot 4 uur kunnen duren.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Rare reactie van de helpdesk. Hier is alles terug online.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik kan jullie meedelen dat er een zware flits en knal was in antwerpen. Dit zal ongetwijfeld de problemen veroorzaken. De brandweer rijdt continu aan en af. Aan de storingen te zien dat we op een korte tijd binnen krijgen moet het toch zijn effect niet gemist hebben. De donder was zo hevig dat alles volop trilde. Gevolgd door hagelbollen. Dit was voelbaar over een grote afstand.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Zone 089.ddd schreef:Waar is "hier"?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
net op de radio gehoord.
dacht al, nadat de stroom hier uitviel wilde telenet ruim 15-20 min lang niet werken. edpnet ging gewoon zoals verwacht.
ik ben hier thuis "netwerk beheerder" en mijn pc's zitten op edp.
ik zit rustig te surfen alles werkt.
- krijg al snel klachten, het werkt niet!!!
> w8 ff modem moet opstarten
- (5 min mater) Het werkt nog niet! , het probleem zit toch niet hier???
> neen, start je pc maar opnieuw op (zo daar zijn we vanaf)
- (nog 5 min later) Het werkt weer niet!!!
> ZUCHT, ik ga er naartoe.
cmd
ping -t google.com
responses...
> Zo het werkt?
- HUH wTF
dacht al, nadat de stroom hier uitviel wilde telenet ruim 15-20 min lang niet werken. edpnet ging gewoon zoals verwacht.
ik ben hier thuis "netwerk beheerder" en mijn pc's zitten op edp.
ik zit rustig te surfen alles werkt.
- krijg al snel klachten, het werkt niet!!!
> w8 ff modem moet opstarten
- (5 min mater) Het werkt nog niet! , het probleem zit toch niet hier???
> neen, start je pc maar opnieuw op (zo daar zijn we vanaf)
- (nog 5 min later) Het werkt weer niet!!!
> ZUCHT, ik ga er naartoe.
cmd
ping -t google.com
responses...
> Zo het werkt?
- HUH wTF
Laatst gewijzigd door gunmaster 19 okt 2011, 16:18, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nee, een tijdje geleden lag enkel de business er uit De term redundantie kennen ze daar in Mechelen precies niet...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111019_114
Toch gaat het niet om alle klanten, want ik heb er in elk geval niets van gemerkt, en ik zou het zeker gezien hebben want ik werk vandaag van thuis met VPN naar mijn werk.
Toch gaat het niet om alle klanten, want ik heb er in elk geval niets van gemerkt, en ik zou het zeker gezien hebben want ik werk vandaag van thuis met VPN naar mijn werk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
is ook alleen regio antwerpen
het moest erg zijn moest al het internet van telenet hier door 1 enkele uplink gaan.
Nu de vraag, waarom faalde een backup systeem of andere uplinks?
het moest erg zijn moest al het internet van telenet hier door 1 enkele uplink gaan.
Nu de vraag, waarom faalde een backup systeem of andere uplinks?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens de statistics op de modem van mijn dochter in Gent was het probleem tussen 14.21 en 14.41 (dus exact 20 minuten zoals Telenet bekend maakte).
Gedurende deze periode kreeg de FritzBox geen SIP registraties met de Betamas servers, maar bleven de Weepee lijnen wel geregistreerd. Dus niet alle bestemmingen waren onbereikbaar.
Gedurende deze periode kreeg de FritzBox geen SIP registraties met de Betamas servers, maar bleven de Weepee lijnen wel geregistreerd. Dus niet alle bestemmingen waren onbereikbaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Regio moorselede/roeselare heb ik ook telefoontjes gehad ... Business Fibernet ...
Dus moet toch bijna heel vlaanderen voor problemen gezorgd hebben ...
Dus moet toch bijna heel vlaanderen voor problemen gezorgd hebben ...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Philippe : zat je dochter niet bij Belgacom?
Overigens : wel raar dat weepee wel nog werkte : ik heb contact gehad met weepee via twitter en al hun connecties met telenet waren ze kwijt vanuit AntwerpDC en Level3. Dus jij moest via Amsterdam gaan dan?
Op twitter heeft weepee zelfs een tweet gezet dat ze door deze panne alle verkeer wouden doorschakelen naar je gsm.
Overigens : wel raar dat weepee wel nog werkte : ik heb contact gehad met weepee via twitter en al hun connecties met telenet waren ze kwijt vanuit AntwerpDC en Level3. Dus jij moest via Amsterdam gaan dan?
Op twitter heeft weepee zelfs een tweet gezet dat ze door deze panne alle verkeer wouden doorschakelen naar je gsm.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Defecte gateway oorzaak algemene panne bij Telenet (update)
Kristof Van der Stadt - 15:47
Bron © Belga
Een defecte gateway die de uplink verzorgt naar het internet, heeft korte tijd “potentieel alle Telenet-klanten” zonder internet gezet.
Een kleine twintig minuten duurde de panne die volgens Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts “potentieel alle Telenet-internetklanten” trof. Een hardwareprobleem aan een van de gateways die bij Telenet de uplink verzorgt naar het internet was de oorzaak. Dat zorgde voor een cascade aan andere problemen met de algemene panne tot gevolg.
Waarom de andere gateways de connectiviteit niet konden verzorgen en wat de kettingreactie in gang gezet heeft, wordt nog onderzocht. Het hardwaredefect werd mogelijk veroorzaakt door een blikseminslag in Hoboken. “We weten dat er in de buurt van de gateway een ernstige blikseminslag was. Hoogstwaarschijnlijk is er een verband, maar helemaal zeker is dat nog niet”, aldus de woordvoerder die benadrukt dat ondertussen alle problemen van de baan zijn.
Update 16u48:
Telenet bevestigt dat de blikseminslag voor spanningsproblemen gezorgd heeft in de gateway. De automatische redundantie heeft gefaald, waarna dat proces manueel gestart diende te worden. Wie de leverancier van de gateways is, wil Telenet liever niet kwijt.
Kristof Van der Stadt - 15:47
Bron © Belga
Een defecte gateway die de uplink verzorgt naar het internet, heeft korte tijd “potentieel alle Telenet-klanten” zonder internet gezet.
Een kleine twintig minuten duurde de panne die volgens Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts “potentieel alle Telenet-internetklanten” trof. Een hardwareprobleem aan een van de gateways die bij Telenet de uplink verzorgt naar het internet was de oorzaak. Dat zorgde voor een cascade aan andere problemen met de algemene panne tot gevolg.
Waarom de andere gateways de connectiviteit niet konden verzorgen en wat de kettingreactie in gang gezet heeft, wordt nog onderzocht. Het hardwaredefect werd mogelijk veroorzaakt door een blikseminslag in Hoboken. “We weten dat er in de buurt van de gateway een ernstige blikseminslag was. Hoogstwaarschijnlijk is er een verband, maar helemaal zeker is dat nog niet”, aldus de woordvoerder die benadrukt dat ondertussen alle problemen van de baan zijn.
Update 16u48:
Telenet bevestigt dat de blikseminslag voor spanningsproblemen gezorgd heeft in de gateway. De automatische redundantie heeft gefaald, waarna dat proces manueel gestart diende te worden. Wie de leverancier van de gateways is, wil Telenet liever niet kwijt.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik heb al gans de morgen problemen.
Kortstondig uitvallen enzo, zijn er nog met problemen ?
Kortstondig uitvallen enzo, zijn er nog met problemen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hun computers geeft niks aan dat er problemen zijn/
Ze zien niks van uitval als ik technieker wil moet ik betalen
nochthans
En wilt u graag dat we dezelfde dag nog langskomen?
Dan is de herstelling gratis als u Business Fibernet M, L of XL hebt.
Ze zien niks van uitval als ik technieker wil moet ik betalen
nochthans
En wilt u graag dat we dezelfde dag nog langskomen?
Dan is de herstelling gratis als u Business Fibernet M, L of XL hebt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Sinds de uitval van een paar weken terug zaterdag (alle fixed IP's eruit) heb ik geen dag meer zonder onderbrekingen gehad.proximusboyke schreef:ik heb al gans de morgen problemen.
Kortstondig uitvallen enzo, zijn er nog met problemen ?
TN Solutions is op de hoogte, maar vindt blijkbaar het probleem niet. Verschillende techniekers wijzen op bepaalde onregelmatigheden, maar een oplossing is blijkbaar nog steeds niet in zicht.
Hoe lang duurt dat kortstondig uitvallen en betreft het hier een DOCSIS-3 of DOCSIS-2 modem? (Ik verwacht 3 op basis van je sig.) In mijn geval hebben de DOCSIS-2-modems geen last, enkel de DOCSIS-3-modems (maar dan ook wel alle DOCSIS-3-modems op de node). Gelukkig voor mij valt de (dagelijkse) onderbreking niet tijdens de kantooruren.
Computer(k)nul
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
een paar seconden.
Het gekke eraan onderaan als ik kijk zie ik staan dat ik verbonden ben met het internet maar het wekt niet.
Mensen op msn vragen zich af wa ik doe aanmelden afmelden aanmelden ...
is de 6120E dus 3.0
als je belt naar telenet moet ge bellen naar 070 696969
daar meneer dat kan niet dat u onderbrekingen hebt, de computer geeft aan dat dit slechts 1x is gebeurd om 12.36u
ik ja meneer het klopt omdat het toch altijd bij telenet dezelde oplossing is stekker uitrekken 10 sec wachten...
dus dat heb ik nu gedaan en het helpt nie.
Om U een idee te geven ik heb 79 onderbrekingen gehad in amper 3 uur.
Het kan niet want de heren van de techniek zouden dat zien op hun computer
Het gekke eraan onderaan als ik kijk zie ik staan dat ik verbonden ben met het internet maar het wekt niet.
Mensen op msn vragen zich af wa ik doe aanmelden afmelden aanmelden ...
is de 6120E dus 3.0
als je belt naar telenet moet ge bellen naar 070 696969
daar meneer dat kan niet dat u onderbrekingen hebt, de computer geeft aan dat dit slechts 1x is gebeurd om 12.36u
ik ja meneer het klopt omdat het toch altijd bij telenet dezelde oplossing is stekker uitrekken 10 sec wachten...
dus dat heb ik nu gedaan en het helpt nie.
Om U een idee te geven ik heb 79 onderbrekingen gehad in amper 3 uur.
Het kan niet want de heren van de techniek zouden dat zien op hun computer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP