Telenet fix ip plat?
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Ligt weer alles plat bij Telenet die een fix ip hebben?
Dynamic werkt en kan daar ook op surfen
Fix-ip via Firewall : krijg netjes een ip maar pingen naar de gateway lukt zelfs niet
Iemand nog probs hier mee ondervonden?
[ Post made via mobile device ]
Dynamic werkt en kan daar ook op surfen
Fix-ip via Firewall : krijg netjes een ip maar pingen naar de gateway lukt zelfs niet
Iemand nog probs hier mee ondervonden?
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Zelfde probleem hier. Krijg netjes IP, maar daar blijft het ook bij.
Probleem is blijkbaar opgedoken om middernacht (ik kreeg mails op m'n server binnen tot net iets voor middernacht, dan om middernacht mail van m'n NAS dat hij niet kon synchen met de time server).
Greetz,
P.
Probleem is blijkbaar opgedoken om middernacht (ik kreeg mails op m'n server binnen tot net iets voor middernacht, dan om middernacht mail van m'n NAS dat hij niet kon synchen met de time server).
Greetz,
P.
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Is effectief probleem met fix ip
Als ik mijn Firewall een ander macadres geef op mijn wan dan krib ik dus een dynamic ip en dan werkt het internet
Mijn.telenet.be ook al 2 dagen uit volgends de website!
Ze zijn weer goed bezig
Is er wel een deftige provider die bijna GEEN problemen hebben hier in België?
Probs zij begonnen hier regio Sint-truiden rond 22u30
[ Post made via mobile device ]
Als ik mijn Firewall een ander macadres geef op mijn wan dan krib ik dus een dynamic ip en dan werkt het internet
Mijn.telenet.be ook al 2 dagen uit volgends de website!
Ze zijn weer goed bezig
Is er wel een deftige provider die bijna GEEN problemen hebben hier in België?
Probs zij begonnen hier regio Sint-truiden rond 22u30
[ Post made via mobile device ]
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik begreep het al niet bij de server krijg ik een geel driehoekje met uitroepteken
bij mijn andere computers kan ik probleemloos surfen.
Als ik de kabel in de cisco router steek geen probleem maar vanaf ik hem rechtstreeks aansluit terug dat driehoekje
ik ben duidelijk niet de enige
bij mijn andere computers kan ik probleemloos surfen.
Als ik de kabel in de cisco router steek geen probleem maar vanaf ik hem rechtstreeks aansluit terug dat driehoekje
ik ben duidelijk niet de enige
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Al onze fixed ip lijnen liggen er ondertussen bijna 12u uit.
Telenet solutions volledig onbereikbaar, hang al meer dan 40min op muziek, service top!
Komaan telenet, communiceer dan tenminste iets!
Telenet solutions volledig onbereikbaar, hang al meer dan 40min op muziek, service top!
Komaan telenet, communiceer dan tenminste iets!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ja hier nu ook
Toen ik belde naar de technische dienst zeiden ze dat het bijna bij iedereen zo was.
Na een update is bijna bij iedereen met vast ip uitgevallen, Hij wilde niet zeggen of er komende maandag iets zal veranderen
Toen ik belde naar de technische dienst zeiden ze dat het bijna bij iedereen zo was.
Na een update is bijna bij iedereen met vast ip uitgevallen, Hij wilde niet zeggen of er komende maandag iets zal veranderen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 08 okt 2011, 10:44, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb het gemeld via twitter @telenet
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Alles is terug up sinds 10u40
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Dat was relatief moeilijk geweest remoteBenbits schreef:Doe eens ne release op uw Ip adres, bij ons heeft dat geholpen. momenteel werkt de business fiber L terug hier.
b.
heb de indruk dat bij die mannen van mechelen zowat alles plat ligt.
nogal professioneel ... ga maar na :
12 uur fixed ip's / business abo UITgelegen
helpdesk werkt pas vanaf 0900.
vanaf 09.00 hele tijd bandje gehoord "nog even geduld..." na +/-42minuten eruitgegooid
opnieuw gebeld, nu 48 minuten online, nog altijd "nog even geduld..."
internet werkt nu wel maar alleen dynamisch
statuspages telenet : "alles in orde"
begrijpe wie kan.
ik ga kijken bij BGC :
alles online, geen issues, perfect gewoonweg
deze bibi trekt zijne conclusies en gooit telenet gewoon overboord.
business = SLA = waardeloos gezien geen helpedsk
verhaal ? vergeet het
want ze doen metingen "er is niks aan de hand met uw modem mevrouw mihjnheer"
nogal professioneel ... ga maar na :
12 uur fixed ip's / business abo UITgelegen
helpdesk werkt pas vanaf 0900.
vanaf 09.00 hele tijd bandje gehoord "nog even geduld..." na +/-42minuten eruitgegooid
opnieuw gebeld, nu 48 minuten online, nog altijd "nog even geduld..."
internet werkt nu wel maar alleen dynamisch
statuspages telenet : "alles in orde"
begrijpe wie kan.
ik ga kijken bij BGC :
alles online, geen issues, perfect gewoonweg
deze bibi trekt zijne conclusies en gooit telenet gewoon overboord.
business = SLA = waardeloos gezien geen helpedsk
verhaal ? vergeet het
want ze doen metingen "er is niks aan de hand met uw modem mevrouw mihjnheer"
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
mijn vast ip werkt terug
heb ook wel een paar keer moeten proberen ik kreeg iedere keer een 1 minuut muziek en dan net alsof een beltoon van 1 seconde.
Iets heel vreems maar uiteindelijk toch iemand te pakken gekregen op de 015 33 22 66
heb ook wel een paar keer moeten proberen ik kreeg iedere keer een 1 minuut muziek en dan net alsof een beltoon van 1 seconde.
Iets heel vreems maar uiteindelijk toch iemand te pakken gekregen op de 015 33 22 66
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Net terug correcte MAC-adres in firewall gezet, terug mijn fix ip en kan terug surfen
Heeft dus bij mij 12 uur uitgelegen.. Helpdesk kom je niet binnen voor compensatie/vergoedig te eisen omdat mijn mailservers niet bereikbaar waren gedurende 12 uur.. Aan SLA heb je dus GEEN BAL aan.
Let op : Belgacom is ook niet beter hoor.. Heb al vanalles gehad voor fix-ipadres te hebben : (Belgacom, Dommel, Telenet) -> allemaal prul.
Heeft dus bij mij 12 uur uitgelegen.. Helpdesk kom je niet binnen voor compensatie/vergoedig te eisen omdat mijn mailservers niet bereikbaar waren gedurende 12 uur.. Aan SLA heb je dus GEEN BAL aan.
Let op : Belgacom is ook niet beter hoor.. Heb al vanalles gehad voor fix-ipadres te hebben : (Belgacom, Dommel, Telenet) -> allemaal prul.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@guntherstassen, dit soort problemen kan je bij elke provider hebben maar de business helpdesk van Belgacom is 24 op 24 en 7 op 7 bereikbaar, altijd al geweest !
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eerlijk? Eén of meerdere fixed ip's tegen degelijke prijzen...check edpnet!
VDSL Pro : http://www.edpnet.be/en/internet-for-co ... l-and-vdsl
Prijzen extra ip adressen:
4 publieke IP-adressen (Subnet /30) (€1,21/maand)
8 publieke IP-adressen (Subnet /29) (€2,42/maand)
16 publieke IP-adressen (Subnet /28) (€4,84/maand)
32 publieke IP-adressen (Subnet /27) (€7,26/maand)
64 publieke IP-adressen (Subnet /26) (€14,52/maand)
VDSL Pro : http://www.edpnet.be/en/internet-for-co ... l-and-vdsl
Prijzen extra ip adressen:
4 publieke IP-adressen (Subnet /30) (€1,21/maand)
8 publieke IP-adressen (Subnet /29) (€2,42/maand)
16 publieke IP-adressen (Subnet /28) (€4,84/maand)
32 publieke IP-adressen (Subnet /27) (€7,26/maand)
64 publieke IP-adressen (Subnet /26) (€14,52/maand)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Fixed IP en business abonnementen met SLA ? Waardeloos.
Ik ga m'n setup aanpassen: consumer abbo's bij BGC & Telenet (betere redundancy) zonder fix IP en ne dedicated server huren in een datacenter met fix IP die ik als VPN concentrator gebruik. Komt goedkoper uit !
Ik ga m'n setup aanpassen: consumer abbo's bij BGC & Telenet (betere redundancy) zonder fix IP en ne dedicated server huren in een datacenter met fix IP die ik als VPN concentrator gebruik. Komt goedkoper uit !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Offtopic, maar hoe werkt een VPN concentrator? Ik weet wat een VPN is en doet, maar het begrip concentrator levert me ook na wat gegoogle niet veel op.
Laatst gewijzigd door jorgo 08 okt 2011, 15:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dedicated server alleen daarvoor? Neem gewoon een VPS Véél goedkoper en doet net hetzelfdeVOiD schreef:Fixed IP en business abonnementen met SLA ? Waardeloos.
Ik ga m'n setup aanpassen: consumer abbo's bij BGC & Telenet (betere redundancy) zonder fix IP en ne dedicated server huren in een datacenter met fix IP die ik als VPN concentrator gebruik. Komt goedkoper uit !
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Hier van 't zelfde: 3 weken geleden overgestapt naar Business Fibernet XL omwille van geen FUP en ook zogezegd "betere helpdesk" die 7 dagen op 7 bereikbaar is...helpdesk was echter totaal niet bereikbaar, heeft er in totaal zo'n 12uur uitgelegen en dat terwijl ik deadlines te halen had
Zeer triestig!
Zeer triestig!
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hoi,
Kweet niet of het relevant is in dit topic.
Sinds gisteren middag heb ik gigantisch last van lag spikes bij het gamen.
Alle verschillende dingen geprobeerd van hardware veranderen enz maar probleem is nog steeds hetzelfde.
Bij het gamen heb ik een lagometer geinstalleerd, en daar is duidelijk te zien dat de verbinding soms weg is en ook verschillende lag spikes zoals gezegd.
Up en download snelheid is goed.
Zoals hier ook al aangemeld kan ik sinds vrijdagavond niet meer inloggen op mijn telenet.
Nog mensen met een dergelijk probleem, regio Gistel?
Groeten
Kweet niet of het relevant is in dit topic.
Sinds gisteren middag heb ik gigantisch last van lag spikes bij het gamen.
Alle verschillende dingen geprobeerd van hardware veranderen enz maar probleem is nog steeds hetzelfde.
Bij het gamen heb ik een lagometer geinstalleerd, en daar is duidelijk te zien dat de verbinding soms weg is en ook verschillende lag spikes zoals gezegd.
Up en download snelheid is goed.
Zoals hier ook al aangemeld kan ik sinds vrijdagavond niet meer inloggen op mijn telenet.
Nog mensen met een dergelijk probleem, regio Gistel?
Groeten
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Iemand afgelopen nacht (tussen 1u20 en 5u20) problemen gehad?
Het lijkt alsof het er dan terug uitgelegen heeft, maar of dit nu verband houdt met de uitval van afgelopen weekend is mij niet duidelijk.
Het lijkt alsof het er dan terug uitgelegen heeft, maar of dit nu verband houdt met de uitval van afgelopen weekend is mij niet duidelijk.
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Hier afgelopen nacht geen enkel probleem gehad.
-
- Pro Member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Corrigeer mij als ik fout ben, ik ben ook business fn klant, maar. Op telenet business producten zit geen SLA volgens mij. Enkel best effort en een 'betere ' helpdesk.
Bij belgacom is de sla in deze categorie 8 uur dacht ik.
Je kan bij TN enkel sla op de corporate producten krijgen
[ Post made via mobile device ]
Bij belgacom is de sla in deze categorie 8 uur dacht ik.
Je kan bij TN enkel sla op de corporate producten krijgen
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik ben BGC klant, en heb dus geen weet van hoe/wat bij Telenet Business. Maar ik wou toch ff reageren:
SLA = Service Level Agreement. Dit wil dus niet zeggen: wij zorgen ervoor dat je 24/7 online bent. ALS je een SLA hebt, dan staat daar perfect in beschreven wat de downtime mag zijn, en ook wat de compensatie is die daar tegenover staat als de SLA geschonden wordt.
Ik heb de indruk dat mensen denken dat SLA wil zeggen dat ze 24/7 beschikbaarheid kunnen eisen, en bij problemen automatisch het recht hebben om compensaties te eisen.
Ik keur de downtime en slechte communicatie hierover zeker niet goed, maar wou toch even bovenstaande meegeven aangezien ik zelf beroepsmatig in contact kom met klanten en SLA's, terwijl bijna de helft niet weet hoe of wat
SLA = Service Level Agreement. Dit wil dus niet zeggen: wij zorgen ervoor dat je 24/7 online bent. ALS je een SLA hebt, dan staat daar perfect in beschreven wat de downtime mag zijn, en ook wat de compensatie is die daar tegenover staat als de SLA geschonden wordt.
Ik heb de indruk dat mensen denken dat SLA wil zeggen dat ze 24/7 beschikbaarheid kunnen eisen, en bij problemen automatisch het recht hebben om compensaties te eisen.
Ik keur de downtime en slechte communicatie hierover zeker niet goed, maar wou toch even bovenstaande meegeven aangezien ik zelf beroepsmatig in contact kom met klanten en SLA's, terwijl bijna de helft niet weet hoe of wat
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In een SLA staat ook beschreven wat de maximum responstijd is eer je terug online bent. Bij BGC is dit (bij professionele abo's) binnen 8uur online en terug telefonie. Eventueel door telefoon door te schakelen naar gsm en internet via een 3G stick. Voor tv hebben we vooralsnog geen oplossing bij problemen. Maar in dergelijke contracten staat bvb ook wat de maximum outage is op maand en jaarbasis.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Een response tijd die beschrijft wanneer je terug online bent lijkt me geen correcte omschrijving.
De response-tijd slaat op de tijd die de 'leverancier' heeft om actie te ondernemen om een bepaald probleem op te lossen, maar slaat niet op de tijd waarin het probleem ook effectief dient opgelost te zijn.
In een SLA staat idd die response tijd beschreven samen met eventuele (tijdelijke) oplossingen, escalatiestappen, minimale service, kostprijs, ... en recht op compensatie in geval dat...
De response-tijd slaat op de tijd die de 'leverancier' heeft om actie te ondernemen om een bepaald probleem op te lossen, maar slaat niet op de tijd waarin het probleem ook effectief dient opgelost te zijn.
In een SLA staat idd die response tijd beschreven samen met eventuele (tijdelijke) oplossingen, escalatiestappen, minimale service, kostprijs, ... en recht op compensatie in geval dat...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt volledig AXS, dat is ook bvb in datacentra zo, maar dit is de omschrijving die belgacom geeft eraan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zelfs als hij zegt "ik kijk ernaar" binnen die termijn is al voldoende trouwens !axs schreef:De response-tijd slaat op de tijd die de 'leverancier' heeft om actie te ondernemen
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hangt natuurlijk van de beschrijving van de response-tijd in de SLA af
Maar idd... meestal is gewoon een 'ticket' openen al voldoende om te voldoen aan de responsietijden omschreven in de SLA.
Maar idd... meestal is gewoon een 'ticket' openen al voldoende om te voldoen aan de responsietijden omschreven in de SLA.