goede voip telefoon

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Patrick007
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 sep 2011, 18:55
Bedankt: 4 keer

ik heb een eenvoudige topcom maar die batterij gaat steeds snel leeg zijn er geen modellen dewelke op netstroom werken (al dan niet gevoed via de modem/router (bbox)? suggesties welke kiezen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Wat wil je eigenlijk : draadloos of niet ?
Bij draadloos kan je een Siemens nemen (zie Weepee webshop).
Indien met draad (geen batterijen) zou ik een ATA aanraden met een gewone analoge telefoon.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Patrick007
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 sep 2011, 18:55
Bedankt: 4 keer

ik prefereer een vaste telefoon maar een dect mag ook wel, ik heb EDPnet Voip Telephony waarop je een gewoon dect toestel kan aansluiten, maar als VOIP ook een mogelijkheid is via Skype en dit in één betrouwbaar en veilig toestel met lange batterijduur kan en op de markt beschikbaar is, dan is dat natuurlijk zeer meegenomen. Kan je die dect en voip telefoon encrypten want het zou makkelijk zijn om dect telefoons af te tappen. en kunnen andere geen oneigenlijk gebruik maken van die verbinding?
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Wij gebruiken een C470ip Gigaset VoIP van Siemens met EDPnet sinds 28jan2011.
In overleg met de helpdienst van EDPnet hebben we die aangesloten als "gewone" telefoon op de Sagem telefoonaansluiting.
Dit is redelijk (de laatste tijd waren er problemen met VoIP bij EDPnet= haperen van de andere zijn/haar woorden; maar dit is nu weer beter).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patrick007 schreef:ik heb een eenvoudige topcom maar die batterij gaat steeds snel leeg zijn er geen modellen dewelke op netstroom werken (al dan niet gevoed via de modem/router (bbox)? suggesties welke kiezen?
Volgens mij heb jij helemaal geen VoIP telefoon nodig, gezien je alleen EDPNet VOIP gebruikt.
Een gewoon vast toestel, aangesloten op de telefoon uitgang van jouw EDPNet modem is toch voldoende ?

Jouw probleem met de topcom is waarschijnlijk dat de batterij (die nodig is voor de display) snel leegloopt.
Je kan op die topcom modellen gewoonlijk een externe voeding aansluiten (6V DC), in plaats van de batterij, zodat het geheugen van de telefoon niet verloren gaat.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”