BBOX2 WIFI Poort remotely open gezet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Ik draai reeds geruime tijd encrypted WPA/WPA2 mode op de BBOX2 beveiligd door een ellendig lang passwoord.

Deze setting is nog altijd actief. Doch WIFI toestellen , GSM notebook zien deze wifi als zijnde OPEN SECURITY (pas sinds 2 a 3 dagen voordien was volledig secure )
Ik heb de volledige Belgacom WIFI Afgesloten maar dit baart mij enorme zorgen !!!!!! WIFI accedeerd het locale netwerk en zet aldus de poort tot inbreken open .

Door de brain deade WIFI kan ik moeilijk dingen loggen (alle suggesties welcom)
Ik heb een Klacht tegen belgacom lopen omdat belgacom personeel in mijn systeem via de TV decoder was binnengedrongen ....
maar krijg krijg als antwoord Dat zouden de techniekers niet doen en van ABUSE@belgacom (Je hebt geen professioneel abonenement en mag dus geen server achter je firewall draaien, dus men mag zomaar inbreken ????!!!!!!


Nu het virtueel afschakelen van de WIFI Wat is er aan de hand !!!???

DE DHCP DISCOVER BEVAT RECORDS 1-jan-2003 en is voor de rest gecleared
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Loop je nu niet te snel van stapel met je conclusies ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Bij eventuele probleemmeldingen kunnen ze vanop afstand een factory reset doen... of firmware upgrade...
waardoor eventuele beveiligingen weer verwijderd zijn...
imho wordt een bbox altijd zonder beveiliging opgeleverd en moet je een meegeleverde cdrom uitvoeren om deze beveiliging te activeren indien je zelf niet naar 192.168.1.1 surft om het onder advanced -> wifi te gaan aanzetten en instellen?

je kunt altijd de wifi uitzetten (bij bovenstaande wordt die terug aangezet ( factory reset) ) en een eigen wifi accesspoint plaatsen die eventueel wel logging aanbied (syslog)

dat de datum op 2003 staat lijkt me erop dat hij niet succesvol een NTP tijdklok op het internet heeft kunnen raadplegen
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Na een reset staat hij volgens mij altijd op 2003, pas daarna gaat hij de juiste tijd syncen met de ntp-server.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

na een "reboot" start hij op 2003... en zal hij idd normaliter de NTP server raadplegen tenzij die verkeerd ingesteld staat, niet op internet geraakt of gewoonweg uitstaat...en dan blijft de klok in 2003...
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat ze via je tv decoder op je netwerk zijn geslopen is gelul, dat kan helemaal niet.

En je modem is gewoon gereset geweest, dan krijgt ie de gebruikersgegevens via ZTC terug, maar wifi is standaard onbeveiligd.

Zet nu je aluminiumfolie hoedje maar af & relax een beetje.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”