Zoals iedereen hier weet, "krijg" je bij Telenet interessante smartphones aan een lage tot zeer lage prijs, als je bij hen een mobiel abonnement neemt. Kent er iemand een goeie reden om dit niet te doen? Is Mobistar/Base/Mobile Vikings/whatever toch beter of goedkoper dan Telenet? Is deze koppelverkoop van Telenet te vermijden om één of andere reden?
Thanks,
Kris
Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
In sommige gevallen is het interessant om op dit aanbod in te gaan. Maar het mag duidelijk zijn dat als je slechts sporadisch belt, weinig SMSt en enkel je mails op je smartphone leest, je weinig baat hebt bij dit aanbod. Alles hangt af van je profiel.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Bedankt voor de reactie...."Maar het mag duidelijk zijn dat als je slechts sporadisch belt, weinig SMSt en enkel je mails op je smartphone leest, je weinig baat hebt bij dit aanbod. Alles hangt af van je profiel."...
Kan je dit even uitleggen? Ik begrijp niet waarom iemand die e-mailt, maar weinig belt en SMSt, beter niet op de aanbiedingen van Telenet ingaat?
Ze bieden toch verschillende abonnementen aan (met veel/weinig data/gespreks-uren/sms) ?
[Mod Edit] "quote" tags toegevoegd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Stel, je gaat voor de Samsung Galaxy Ace aan 1€.
http://telenet.be/1905/0/1/nl/thuis/mob ... b_100_full
In dat geval ben je verplicht om het abonnement van 30€/maand te nemen. Wil je dan nog mobiele data (200MB), mag je nog 10€ extra ophoesten. En dit twee jaar lang. Je betaalt dus in totaal 960€. Als je dus zoals ik zei maar af en toe belt, smst en weinig mobiel surft, dan is dit een behoorlijk kostelijke grap, zelfs al heb je je telefoon aan 1€ gekregen.
Je kan inderdaad een goedkoper abonnement nemen, maar dan verhoogt de prijs van je GSM natuurlijk. Als je het abonnement van 15€/maand neemt (+10€ indien je wil surfen) dan mag je nog 250€ betalen voor je GSM en dan is het koppelverkoop-effect al heel wat minder natuurlijk.
Je moet zelf de berekening eens maken. Hoeveel SMS je en bel je per maand, hoeveel data schat je nodig te hebben per maand? Zoek een formule zonder koppelverkoop die het best bij je aansluit en vermenigvuldig de maandelijkse kost met 24 en tel de aankoopprijs van de GSM er bij. Kom je duurder uit dan het Telenet-aanbod, dan is deze laatste voor jou interessant. Anders niet.
Nog wat leesvoer:
http://www.test-aankoop.be/telefonie/ko ... 719183.htm
http://telenet.be/1905/0/1/nl/thuis/mob ... b_100_full
In dat geval ben je verplicht om het abonnement van 30€/maand te nemen. Wil je dan nog mobiele data (200MB), mag je nog 10€ extra ophoesten. En dit twee jaar lang. Je betaalt dus in totaal 960€. Als je dus zoals ik zei maar af en toe belt, smst en weinig mobiel surft, dan is dit een behoorlijk kostelijke grap, zelfs al heb je je telefoon aan 1€ gekregen.
Je kan inderdaad een goedkoper abonnement nemen, maar dan verhoogt de prijs van je GSM natuurlijk. Als je het abonnement van 15€/maand neemt (+10€ indien je wil surfen) dan mag je nog 250€ betalen voor je GSM en dan is het koppelverkoop-effect al heel wat minder natuurlijk.
Je moet zelf de berekening eens maken. Hoeveel SMS je en bel je per maand, hoeveel data schat je nodig te hebben per maand? Zoek een formule zonder koppelverkoop die het best bij je aansluit en vermenigvuldig de maandelijkse kost met 24 en tel de aankoopprijs van de GSM er bij. Kom je duurder uit dan het Telenet-aanbod, dan is deze laatste voor jou interessant. Anders niet.
Nog wat leesvoer:
http://www.test-aankoop.be/telefonie/ko ... 719183.htm
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
In mijn specifiek geval wil ik een iPhone 16GB voor 399 EUR met een Walk&Talk van 30 EUR/mnd (dit is inclusief 200MB, de absolute minimum voor elke smartphone user vind ik). Als ik de iPhone ergens apart koop voor pakweg 600 EUR en ik zoek een gelijkaardig abonnement (minimum 200MB of meer), dan ben ik bij de concurrentie toch een gelijkaardig bedrag kwijt (30EUR of meer per maand)? En dan heb ik de iPhone toch volle prijs betaald?..."Als je dus zoals ik zei maar af en toe belt, smst en weinig mobiel surft, dan is dit een behoorlijk kostelijke grap, zelfs al heb je je telefoon aan 1€ gekregen. "...
Klopt, voor gebruikers die sporadisch eens bellen, een sms-je versturen en af en toe een e-mail lezen of webpagina openen, zijn deze koppelverkoop-aanbiedingen van Telenet niet interessant. Maar wie van deze mensen is geïnteresseerd in een smartphone?
Dus, indien je geen hele "lichte" gebruiker bent (die nauwelijks iets doet mijn zijn phone), en ook geen zware gebruiker (die 1GB of meer nodig heeft), dan lijkt me die Telenet deal toch een goeie, niet?
Tenzij er een ander probleem is, bijvoorbeeld slechte coverage of zo?
-Kris
[Mod Edit] "quote" tags toegevoegd
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
kvdv je hoeft niet alles te herhalen wat in de vorige post stond, gewoon uw antwoord is genoeg ... dat leest dan ook makkelijker!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik zou nooit voor koppelverkoop gaan. 24 maanden is echt lang en komt meestal duurder uit.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]