Downgrade Speedconnect+ 20/2 naar Speedconnect 25/3.5

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn speedconnect plus 20/2 (fixed ip) abonnement krijgt blijkbaar geen upgrade naar het nieuwe snellere 30/4.5 profiel.
Na vele maanden te wachten op de upgrade gaat deze er denk ik niet snel van komen.

Nu zie ik dat het gewone speedconnect abonnement een 25/3.5 snelheid zou bieden.
Kan ik dan niet beter een downgrade van speedconnect + naar het gewone speedconnect abonnement aanvragen?
De snelheid van mijn speedconnect+ abonnement is momenteel toch trager dan het gewone speedconnect abonnement.

Lijkt me dat ik zonder enige nadelen eigenlijk 10 euro per maand zou kunnen besparen? (boven de 500GB/maand kom ik al helemaal niet)
Dommel kennende lijkt me het enige nadeel dat ik terug een jaarcontract heb wegens de wijziging van mijn abonnementstype en dat ik de optie fixed ip kwijt ben.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Heb je al eens die belgacom check gedaan of je in aanmerking komt voor 30/6?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Pas op, er zijn hier heel wat verhalen van mensen die maanden moeten wachten op een downgrade!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pm
Premium Member
Premium Member

Devilzown schreef:Heb je al eens die belgacom check gedaan of je in aanmerking komt voor 30/6?
Als ik de check doe voor HD kanalen op de belgacom website krijg ik:
Maximaal aantal TV's in HD beschikbaar: 2
Deze check geeft me toch een indicatie in aanmerking te komen voor 30/6 dacht ik. (ook al maak ik geen gebruik van het TV aanbod.)
Goztow schreef:Pas op, er zijn hier heel wat verhalen van mensen die maanden moeten wachten op een downgrade!
Een downgrade dat zo lang kan duren zie ik niet zitten, zeker niet als ze mijn contract dan nog gaan verlengen voor 1 jaar na al die maanden wachten.

Ik heb alvast een mail verzonden op hun support page voor de upgrade naar 30/6 te controleren bij mij.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

pm schreef:Als ik de check doe voor HD kanalen op de belgacom website krijg ik:
Maximaal aantal TV's in HD beschikbaar: 2
Deze check geeft me toch een indicatie in aanmerking te komen voor 30/6 dacht ik. (ook al maak ik geen gebruik van het TV aanbod.)
er is nogal wat verwarring met de gegeven resultaten van de belgacom tv beschikbaarheidstest, klanten die op 20/2 gaan komen te staan zien 3 tv's en 2HD staan en denken dat ze 30/6 krijgen. de nuance zit hem dus in het feit dat je bij 3 tv's er 2 in HD moet kunnen krijgen voor 30/6. bij 20/2 kan je ook 3 tv's aansluiten waarvan slechts 1 in HD. anderzijds, wanneer je slechts 2 tv's aansluit kan je wel 2HD streams krijgen op 20/2. het verschil tussen 20 en 30 Mbit wordt in die test dus maar duidelijk als je onderaan de pagina bij mogelijkheden tv 3 tv's gaat selecteren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pm
Premium Member
Premium Member

Bedankt voor deze uitleg xenne.
Daar ik dan volgens deze test bij het aansluiten van 3 tv's 2 ervan in HD kan bekijken zou toch al een goede indicatie moeten geven voor de mogelijkheid tot het 30/6 profiel.

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yep, da's inderdaad een 30/6. misschien is het beter overstap te maken naar andere vdsl2 provider dan te downgraden, want eens je abo bij dommel wijzigt begint de miserie terwijl een overstap naar andere provider wellicht wel de gehoopte snelheidsverhoging zal leveren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”