DNS van de DHCP veranderen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gert5142
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2011, 16:07

Hallo,

Enkele vragen over de b-box2 modem

1. By default geeft die als DNS (met DHCP) enkel zijn eigen adres. Wat ik zou willen doen is ervoor zorgen dat de b-box 2 DNS servers geeft. Als eerste een interne DNS server van ons en als tweede zijn eigen adres.

Ik heb er vanmorgen voor naar BC gebeld en ze zeiden dat ik dat moet aanpassen in route>DNS&Default gateway configuration.

Maar als ik het daar aanpas dan verandert er niks. Ik heb uiteraard de adaptor gereset.

Iemand een idee hoe ja dat kan doe op zo'n b-box 2?

2. Is er trouwens een echt technische handleiding van zo'n b-box2 te vinden? Het blijkt een rebranded Sagem Fast 3464 te zijn. Maar op de Sagem site staat die niet tussen de lijst. En als ik erop Google vind ik ook geen manual.

Ik zou bvb willen weten of de DNS relay optie niet interessant kan zijn voor onze opzet.

3. Is het een eigenlijk een ondersteunde config om de b-box2 enkel als modem te gebruiken en een eigen Firewall/router te zetten? Is er daar een behoorlijke uitleg over ergens?

Alvast bedankt!
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Ik denk dat de zoekoptie op dit forum je heel wat verder zal helpen.

Greetz,

P.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

gert5142 schreef:
Ik heb er vanmorgen voor naar BC gebeld en ze zeiden dat ik dat moet aanpassen in route>DNS&Default gateway configuration.
Klopt ook, alleen ga je dit niet zien. Via dhcp ga je gewoon de 192.168.1.1 krijgen, deze gaat dit doorsturen na primair, sec.
gert5142 schreef:
3. Is het een eigenlijk een ondersteunde config om de b-box2 enkel als modem te gebruiken en een eigen Firewall/router te zetten? Is er daar een behoorlijke uitleg over ergens?

Alvast bedankt!
Nee
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

gert5142 schreef:3. Is het een eigenlijk een ondersteunde config om de b-box2 enkel als modem te gebruiken en een eigen Firewall/router te zetten? Is er daar een behoorlijke uitleg over ergens?

Alvast bedankt!
Hangt ervanaf wat je met ondersteund bedoeld :)
Het werkt, maar Belgacom zal er geen support op geven.
Is niet moeilijk, wan connectie deactiveren op de bbox & gewoon PPPOE sessie opbouwen met je router.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je kan de DNS servers ook instellen in de eigenschappen van de Network Interfaces -> interface kiezen, action icoontje klikken, en dan de Settings knop.
gert5142
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2011, 16:07

Ik wil nog steeds de DNS die DHCP geeft veranderen. Maar via de Network Interfaces -> LAN Bridge -> Settings werkt het niet. Hij stuurt DNS requests niet eerst door naar de interne DNS server. Iemand een idee hoe dat dan wel kan?

Bestaat er een behoorlijke handleiding van zo'n b-box met wat meer uitleg over de verschillende instellingen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”