Thomson Speedtouch 608 , bridge mode

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

Hallo,

Iemand enig idee of deze router in bridge mode te configureren valt? ik wil namelijk het publieke ip adres op mijn eigen router hebben :-)

reply van belgacom : Brigde mode is niet mogelijk met dit type connectie. Als u een WANIP wilt voor u toestellen moet u overstappen naar een VDSL OFFICE EXPLORE.
Voor een BIZZ PRO kunnen we enkel alles forwarden naar u router via NAT.


Maar lijkt me toch vreemd?
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

ahja, ik heb trouwens een BIZZ pro besteld :

net nog een reply gekregen van belgacom :

Ja technish is dit mogelijk, maar in praktijk voor dit soort connectie niet.

Dit omdat:
De router enkel wordt beheert door ons en we dan geen toegang meer hebben vanop afstand om de router na te kijken of te configureren. Daardoor is bridging niet mogelijk op een BIZZ PRO.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

louter een commerciele keuze, technisch zoals ze zelf toegeven perfect mogelijk... zie je dit dus als een struikelblok, dan zal je moeten overschakelen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

als ge dit echt wilt neemt dan een favorite of intense bizz met I-Office optie (vast ip).
BBox2 in bridge , login en paswoord in uwe router/firewall en klaar.
zelfde voordelen als een bizz pro kwa herstelling, nu vanaf 1 september geen download limiet op de favorite. en stuk goedkoper.

b.
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

dat is ook een mogelijheid

ik vraag me af waarom die bbox dan niet kan gebruikt worden bij een bizz pro ?
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

De BBox wordt wel degelijk gebruikt, deze doet dienst als modem-only in bridge. De Speedtouch erachter als router/nat/firewall. Je krijgt alleen geen toegang tot deze apparaten.

Zit met hetzelfde probleem. Die i-Office optie lijkt mij de beste keuze, maar kan dat wel op een Bizz abonnement worden genomen eigenlijk? Er staat bij de beschrijving dat dat voor de particuliere abonnementen is.
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

Ben je verplicht om de speedtouch te gebruiken? ik was aan het denken zodra de technieker weg is, de speedtouch af te koppelen en mijn eigen router de verbinding laten opzetten. alleen heb je dan de inbel gegevens nodig... krijg je die zomaar? is dat geen mogelijkheid?

Grtz
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

werd bij ADSL die modem niet gekoppeld op MAC adres met de DSLAM ? Misschien is dit bij VDSL ook het geval?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

NoFate schreef:Ben je verplicht om de speedtouch te gebruiken? ik was aan het denken zodra de technieker weg is, de speedtouch af te koppelen en mijn eigen router de verbinding laten opzetten. alleen heb je dan de inbel gegevens nodig... krijg je die zomaar? is dat geen mogelijkheid?
Grtz
die krijgt ge nie, die zitten inderdaad in de speedtouch, ik denk persoonlijk da mijn bovenstaande oplossing het beste is voor u.
uw andere vraag over de bbox2 zit hem in de mogelijkheden. zo kan op de bbox2 geen ip-pack. binnenkort wel op de speedtouch.
adsl werkt op het mac adres op de dslams.
vdsl bizz pro werkt met ppp login.
explorer (adsl/vdsl2/efm) werkt dan weer op een andere basis.

b.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”