Gigaset A580IP

Plaats reactie
benq
Starter
Starter

Ik heb nog geen ervaring met VOIP, maar de telefoonkosten stijgen de laatste maanden iets te hard. Tijd om er iets aan te doen.

Daarom wil ik dus via VOIP gaan bellen.
Concreet wil ik een telefoon kopen om dus aan de slag te gaan.

Aangezien ik geen enkele ervaring heb wil ik voor de zekerheid even een bevestiging krijgen op een vraagje.

Via WeePee wil ik dus een telefoon kopen. Er is een aanbieding: Gigaset A580IP

Zoals ik op het forum al gelezen heb kan je meerdere sip providers selecteren.
Ik wil dus voor de mobiele nummers een andere provider als voor de gewone nummers. Is het met deze telefoon mogelijk om in te stellen dat de 04 nummers via een andere provider gaan? Is het mogelijk om inkomende gesprekken via WeePee te laten binnenkomen en uitgaande via (verschillende) andere providers te laten gaan, op basis van het nummer?

Ik weet dat dit mogelijk moet zijn, ik weet alleen niet zeker of het met deze telefoon mogelijk is. Daarom dat ik het voor de zekerheid vraag.

Ik dank jullie alvast voor het antwoord.

Groeten
CNAKiller
Starter
Starter

Ja, dat is allemaal perfect mogelijk :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

googlen kan wonderen doen....misschien moet je dat ook eens proberen :beerchug: ....(staat ook op het forum) Gigaset A580IP 6 sip accounts

http://gigaset.com/hq/en/product/GIGASETA580IP.html
Multiline flexibility: register up to 6 handsets and use up to 6 SIP accounts from multiple providers
vb. weepee incoming
vb. poivy voor landlines
vb. jumblo voor mobile
da's samengevat wat de meeste hier doen :-D

handleiding
http://gigaset.com/hq/en/product/GIGASE ... ab=manuals

zal je zelf moeten doornemen 8)

nog vragen....stel ze hier

PS. Je kan ook een ATA adapter kopen à la Linksys SPA-3102 of Obi110 of een router fritzbox (we hebben geen gegevens of je nog pstn wilt of je VDSL/ADSL/Cable hebt....laatste = belangrijk bij routerkeuze fritz)
benq
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle reactie.

Dat van die 6 SIP accounts had ik gevonden via google. Alleen is het zo dat ik een leek ben op dit vlak en 200% zeker wou zijn of ik dat allemaal kon instellen. Ik wou een miskoop voorkomen (in het verleden al last van gehad ;))

Nogmaals dank voor de snelle reactie en als er nog vragen zijn, zal ik ze hier nog stellen. (ik heb er nog wel enkele domme :P)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

had zelf laatste dagen ook op -eigenhandig- op dit toestel gegooled....is niet voor mij, maar voor vrouw die daar niets van snapt.....
heb gewoon handleiding gelezen waar alles duidelijk stond.....om zeker te zijn
Ikzelf heb liever een router of ATA.....maar voor die prijs (65 €) kan je het niet laten liggen...spotprijs....
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ikzelf gebruik internetcalls ipv poivy. Reden: 120 freedays ipv 90.
Wanneer de freedays opgebruikt zijn, zijn de tarieven naar Belgische vaste lijnen exact dezelfde.
Afbeelding
benq
Starter
Starter

Blijft de belwaarde altijd geldig of vervalt deze ook na een tijd? Zo ja, hoe lang blijft het geldig?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Belwaarde blijft altijd geldig. Bij iedere herlading wordt de waarde bijgeteld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
benq
Starter
Starter

Dank je philippe_d voor het snelle antwoord.

Ik heb de telefoon vandaag binnengekregen en was eens even aan het kijken. Morgen in de loop van de dag ga ik alles inorde brengen zodat ik morgenavond inorde ben.

Ik hou jullie op de hooghte :)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”