MAC OSX Lion in samenwerking met Scarlet POP

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gd11_be
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2010, 08:58

Een vraagje: ik ben vandaag overgeschakeld naar MAC OSX Lion. De upgrade is goed verlopen en ook de upgrade naar de nieuwe mail Maar het vreemde is dat mijn Scarlet mail accounts geen verbinding meer kunnen maken met pop.scarlet.be.

Ik krijg iedere keer een bericht dat mijn user name & password niet correct zijn en dat er 'geen authentication' vereist is. Het versturen van Email (via the SMTP) werkt dan weer wel 100 %. Ook mijn webmail werkt, dus ik ben er zeker van dat mijn user name & password correct zijn. En trouwens tot net voor de upgrade werkte het ontvangen van Emails wel. Een ping naar de pop.scarlet.be werkt ook perfect.

Heeft er iemand hier op het forum dezelfde ervaring of enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Alvast bedankt voor de tips !
tinoh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2010, 11:58

Heb het ook.Kan geen mail meer ophalen na installeren van max Lion.
Op mijn ipad geen probleem met mail.
Heb de instelling eens nagekeken maar vind niks.
Mocht ge een idee hebben waar het door komt laat het dan weten.
Tino
stieft
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011, 11:33

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem en heb al alles geprobeerd.
Het zal dus hoogstwaarschijnlijk aan scarlet zelf liggen... Vermits andere POP-accounts wel werken...
Hopelijk snel een oplossing...

Steve
divanci
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2011, 13:09

Okay, ik zit dus met hetzelfde probleem. Heb echt al alles geprobeerd, zelfs één uur met Apple Care aan de telefoon gehangen (waarvoor mijn dank, zeer vriendelijke mensen). Blijkbaar is er dus wel degelijk een (Scarlet) probleem, waarvoor een oplossing dient te worden gezocht !

Een gelijkaardig probleem heeft zich in het verleden ook voorgedaan bij Telenet. Er komt wel een oplossing, de vraag is 'wanneer'. Vrijdag of zaterdag neem ik zelf eens contact op met Scarlet. En bij Apple gaan ze ook zoeken wat het probleem veroorzaakt. Kan iets zijn in "Mail" zelf ook, of aan Scarlet liggen. Voorlopig check ik mijn Scarlet emails via webmail.

Als ik nieuws heb, dan horen jullie het wel !! :-)
Nactive
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2011, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Iemand die eigenlijk een idee is wat de technische problemen zijn bij scarlet die kunnen zorgen voor dit probleem. Want ik vindt het nogal raar dat alle OS'en wel hun mails kunnen checken maar MAX OSX Lion niet ...
gd11_be
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2010, 08:58

Ben blij te lezen dat ik niet alleen ben . Ik heb voorlopig Thunderbird geïnstalleerd, en die werkt wel perfect. En das toch wel vreemd.

Dus Thunderbird op Lion -> OK
Dus MAC Mail -> werkt niet.
iTouch -> werkt wel
iPad -> werkt wel

Vreemd verhaal !
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Als ik het zo zie is het toch overduidelijk dat het probleem NIET bij Scarlet ligt, maar waarschijnlijk aan een of andere security setting in Mac Mail , niet ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gd11_be
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2010, 08:58

Inderdaad dat is ook mijn vermoeden. Op het Apple Forum is een discussie omtrent dit probleem, en het is niet alleen Scarlet, maar ook providers in de US & Canada.

https://discussions.apple.com/message/15679834#15679834
inmove
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2011, 11:58

Zit met hetzelfde probleem. Na de geslaagde update wil mail geen post meer ophalen. 'De server heeft een fout geretourneerd: De POP-server 'pop.scarlet.be' ondersteunt geen Extern (TLS-clientcertificaat)-identiteitscontrole. Controleer de accountinstellingen en probeer het opnieuw.' Hopelijk is er snel een oplossing. Voorlopig mails lezen op mijn iPad.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zoals jij het beschrijft is het probleem volgens mij dat jouw mail client automatisch TLS (beveiliging) heeft ingeschakeld.
Scarlet (net zoals alle? andere mailservers van ISP's).

[sarcasm]Leuk hé mailservers van ISP... Lekker veilig allemaal[/sarcasm]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Net eventjes naar het werk gebeld ( ikzelf maak de brug ). Men is ondertussen op de hoogte van het in deze thread beschreven probleem en men is bezig na te kijken of Scarlet er iets aan kan verhelpen.

Wanneer ik meer weet laat ik het hier wel weten.

Mvg

Maarten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
gavaso
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2011, 13:50

Beste, Ik ben ook het slachtoffer van de Lion, of moet ik zeggen van de verenigbaarheid van Scarlet met Lion waarbij mijn in mail niet meer werkt. Hopelijk komt daar vlug een aanpassing want het is balen. Dus nog even geduld ;-)) :?
divanci
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2011, 13:09

Maarten, bedankt! We kijken allen vol verwachting uit naar de oplossing !

Vincent
MaartenH schreef:Net eventjes naar het werk gebeld ( ikzelf maak de brug ). Men is ondertussen op de hoogte van het in deze thread beschreven probleem en men is bezig na te kijken of Scarlet er iets aan kan verhelpen.

Wanneer ik meer weet laat ik het hier wel weten.

Mvg

Maarten
gd11_be
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2010, 08:58

Blijkt dat ook Apple de nodige aktie onderneemt op dit moment om dit op te lossen! :-D :-D

https://discussions.apple.com/message/15696766#15696766

****
Re: Can not receive email, password not accepted by server
Jul 22, 2011 10:38 AM (in response to mysticTV)
Guys an Apple engineer has just contacted me to get some information about my email account settings and send it out to a taskforce dealing with our problems.
This person was extremely helpful and understanding about the inconveniences we are experiencing. He feels confident that a solution will be found very shortly and solved with a software upadate to be released in the coming days.

I was disappointed about Apple, but this kind of service makes in my opinion, most of the issue right. Now I hope in a quick solution.
***
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Gisterenavond laat zijn er wat aanpassingen gebeurd op onze POP3 servers... Hier geen Lion te bespeuren dus kan er iemand hier bevestigen of het werkt nu?
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
gavaso
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2011, 13:50

Deze morgen kon ik terug e-mail ontvangen. Het is dus duidelijk dat er hard aan dat probleem gewerkt is. Ik ben terug een tevreden man. :banana:
inmove
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2011, 11:58

Inderdaad. I have mail! Goed gewerkt mannen! :D Merci Maarten
tarn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011, 10:22

mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap

"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT" :???:

waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.


gsm is een sonyericsson aino
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb de indruk dat Scarlet aan hun communicatie-imago aan het werken is.
Bedankt Maarten, wij appreciëren jouw professionele bijdrage op het forum.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

tarn schreef: "Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
De reden dat die foutmelding komt is dat het mailprogramma op de gsm iets anders doorstuurt dan wat de server op dat moment verwacht. Werkte het voorheen wel?
honda4life schreef:Ik heb de indruk dat Scarlet aan hun communicatie-imago aan het werken is.
Bedankt Maarten, wij appreciëren jouw professionele bijdrage op het forum.
Graag gedaan...

Mvg

Maarten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
tarn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011, 10:22

een screencapture ter verduidelijking

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

tarn schreef:mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap

"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT" :???:

waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.


gsm is een sonyericsson aino
Zou weer in orde moeten zijn...
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
tarn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011, 10:22

MaartenH schreef:
tarn schreef:mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap

"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT" :???:

waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.


gsm is een sonyericsson aino
Zou weer in orde moeten zijn...
is inderdaad terug in orde, dank hiervoor.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”