Hallo iedereen,
Ik heb op dit moment VDSL2 bij EdpNet, met een BBOX2 aan de muur, en wil graag ook telefonie nemen bij EDPnet.
Enkele vragen:
1. Dit gaat over voip veronderstel ik? Is de kwaliteit van de lijn even goed als bij Telenet? Geen echo of vertraging?
2. Kun je de voip configureren op de BBOX en dan de telefoonlijn aan de achterzijde gebruiken om een analoge telefoon op aan te sluiten?
3. Werkt de nummerweergave dan nog (ik heb een extern doosje waarop ik momenteel zie wie mij belt op mijn Telenet lijn en wil dit behouden).
Bedankt voor de antwoorden!
EDPnet telefonie, enkele vragen
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Bij Scarlet werkt nummerweergave wel... dus harwarematig bij de klant is dit zeker mogelijk.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Dus EDPnet telefonie werkt compleet en probleemloos als je zo'n oude, analoge telefoon met RJ11-plug aan de BBOX koppelt?redman schreef: 2 analoge telefoon is geen probleem, je moet die gewoon aansluiten aan de achterzijde van de bbox2.
- James.
- Premium Member
Nee, maar een oude, goedkope, analoge telefoon met toetsen die een bepaalde frequentie biepen bij elke aanslag (ipv het aantal tikken zoals met een draaischijf) werkt dus gewoon? Goed nieuws!
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk dat de werking van het kastje hem eerder zit in hoeveel toestellen je aan die uitgang mag hangen.
2 toestellen zou normaal wel gaan denk ik, maar verder zou wel eens twijfelachtig kunnen worden.
2 toestellen zou normaal wel gaan denk ik, maar verder zou wel eens twijfelachtig kunnen worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- James.
- Premium Member
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/EDPn ... new_one.3F
Dat is dus finaal, positief bewijs voor puntje 2 van de persoon die dit onderwerp heeft gestart.Can I keep using my current phone, or should I buy a new one?
You can keep using your PSTN device if you have a modem with telephony ports. You need to plug it in to your modem, that's all!
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Nummerweergave werkt normaal gezien prima, en werkt onze telephony oplossing ook met oudere telefoontoestellen. Het is zeker niet verplicht, maar wel raad ik je aan om te kiezen voor edpnet VOIP hardware (modem/router dus), hier krijg je 100% ondersteuning op van onze helpdesk, de BBOX2 gaat het zeker prima doen. Tegenwoordig bieden we ook bijkomend Siemens DECT telefoontoestellen aan bij telephony, dus als je je oude telefoontoestel beu bent
Grtz, Joachim
Grtz, Joachim
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
1- werkt perfect, geen vertraging, goede gesprekskwaliteit
2- op de bbox2 kan je 2 lijnen aansluiten. Werkt met elke analoge telefoon met dtmf (die tonen die je hoort)
3- nummerweergave is gratis bij edo, werkt met alle toestellen die clip ondersteunen...
Extra hardware is dus voor jou niet nodig!
[ Post made via mobile device ]
2- op de bbox2 kan je 2 lijnen aansluiten. Werkt met elke analoge telefoon met dtmf (die tonen die je hoort)
3- nummerweergave is gratis bij edo, werkt met alle toestellen die clip ondersteunen...
Extra hardware is dus voor jou niet nodig!
[ Post made via mobile device ]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb ook nog een paar vragen...
Ik heb momenteel nog klassieke telefonie via Belgacom met Happy Time, Happy Time International en alle comfortdiensten ingeschakeld.
Voor Happy Time en Happy Time international heeft EDPnet geen alternatief, maar ik zou met het plus-pack onderaan de streep nog altijd beterkoop af zijn.
Wat volgens mij wel NIET meer zou werken (en we veel gebruik van maken):
- Waargave naam (dat is MEER dan weergave nummer)
- Signaal 2e oproep
- Gesprek met drie
- Doorschakelingen instellen
- SMS vaste lijn (niet dat ik hier gebruik van maak, maar kom)
Of zijn die dingen wél nog mogelijk bij EDPnet (of eender welke VoIP-provider?)
Ik heb momenteel nog klassieke telefonie via Belgacom met Happy Time, Happy Time International en alle comfortdiensten ingeschakeld.
Voor Happy Time en Happy Time international heeft EDPnet geen alternatief, maar ik zou met het plus-pack onderaan de streep nog altijd beterkoop af zijn.
Wat volgens mij wel NIET meer zou werken (en we veel gebruik van maken):
- Waargave naam (dat is MEER dan weergave nummer)
- Signaal 2e oproep
- Gesprek met drie
- Doorschakelingen instellen
- SMS vaste lijn (niet dat ik hier gebruik van maak, maar kom)
Of zijn die dingen wél nog mogelijk bij EDPnet (of eender welke VoIP-provider?)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Weergave naam (dat is MEER dan weergave nummer)
- werkt waarschijnlijk niet via de BBox2.
- wordt waarschijnlijk niet aangeboden door EDPNet.
- werkt wel bij sommige VoIP providers (vb WeePee) ... als je VoIP hardware het ondersteunt.
Signaal 2e oproep
- zou moeten werken als je hardware en provider dit ondersteunen (het kan wel bij VOIP)
Gesprek met drie
- zou moeten werken als je hardware en provider dit ondersteunen (geen VoIP probleem)
Doorschakelingen instellen
- werkt. Je kan dit instellen via het VOIP menu van de BBox2
SMS vaste lijn (niet dat ik hier gebruik van maak, maar kom)
- ik denk niet dat dit via VoIP werkt.
- werkt waarschijnlijk niet via de BBox2.
- wordt waarschijnlijk niet aangeboden door EDPNet.
- werkt wel bij sommige VoIP providers (vb WeePee) ... als je VoIP hardware het ondersteunt.
Signaal 2e oproep
- zou moeten werken als je hardware en provider dit ondersteunen (het kan wel bij VOIP)
Gesprek met drie
- zou moeten werken als je hardware en provider dit ondersteunen (geen VoIP probleem)
Doorschakelingen instellen
- werkt. Je kan dit instellen via het VOIP menu van de BBox2
SMS vaste lijn (niet dat ik hier gebruik van maak, maar kom)
- ik denk niet dat dit via VoIP werkt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Gelijkaardige vraag hier.
Heb een discoveryline, met vdsl-home van edpnet. Laatste 2 maand nog geen 30minuutjes gebeld, wel 26 euro te betalen.
Wil dit wat minderen en had gedacht aan edpnet telefonie.
Kan ik discoveryline opzeggen en nummer laten overdragen naar edpnet, zonder dat de internet verbinding hierdoor gaat wegvallen omwille van het afzetten van signalen of zo door belgacom?
Heb een discoveryline, met vdsl-home van edpnet. Laatste 2 maand nog geen 30minuutjes gebeld, wel 26 euro te betalen.
Wil dit wat minderen en had gedacht aan edpnet telefonie.
Kan ik discoveryline opzeggen en nummer laten overdragen naar edpnet, zonder dat de internet verbinding hierdoor gaat wegvallen omwille van het afzetten van signalen of zo door belgacom?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het moment dat je telefoonnummer daadwerkelijk geporteerd wordt, wordt ook als beëindiging van je telefooncontract (discovery lijn dus) met BGC beschouwd (automatische opzeg dus). Dit is bij wet zo geregeld.
Zeg zeker je telefoonnummer en BGC discovery lijn niet op voorhand op!
Je riskeert dat je je nummer definitief zal verliezen indien je dit toch zou doen!
Zeg zeker je telefoonnummer en BGC discovery lijn niet op voorhand op!
Je riskeert dat je je nummer definitief zal verliezen indien je dit toch zou doen!