Hallo,
Ik had volgende vraag:
mijn bank staat een 2de lening toe als ik voor mijn woonst waar ik nu verblijf een huurder vind...
dit moet dan ook op papier staan,en dan krijg ik een nieuwe lening toegekend voor mijn 2de woonst...
nu zeggen ze bij de bank dat er huurcontracten bestaan di vrij dicht zijn,dat je toch wat zekerheid hebt...
klopt dit?
en hoe kan ik zo'n contracten vinden op het internet?
groetjes,
appartement verhuren
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Verhuurdersbond?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Onze overheid doet veel goede dingen waaronder de dienst MyRent
http://www.myrent.be/
Inloggen met eID is nodig om modelcontract en verplichte wettelijke bijlagen te downloaden om af te printen
De volledige uitleg over huren en verhuren:
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/huren_en_verhuren/
Huuradvies van Cera:
http://www.cera.be/nl/Voordelen-voor-ve ... enten.aspx
http://www.myrent.be/
Inloggen met eID is nodig om modelcontract en verplichte wettelijke bijlagen te downloaden om af te printen
De volledige uitleg over huren en verhuren:
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/huren_en_verhuren/
Huuradvies van Cera:
http://www.cera.be/nl/Voordelen-voor-ve ... enten.aspx
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Raf1 heeft een goeie. Ik heb persoonlijk zelf die van test aankoop gebruikt! Die is gratis beschikbaar, je moet enkel even gratis registeren op hun site.
Trouwens een bizarre vraag van je bank: hoe kan je nu je huidige woonst al verhuren indien je nog je tweede woonst moet aankopen??? Je weet toch dat tussen aankoop en het schrijven van de akte ook nog 4 maanden verloopt? Of is het de bedoeling de verhuur pas te laten ingaan binnen 6 maanden?
Als je meer info wil: ik heb onlangs ook de ganse procedure voor verhuren doorlopen. Dus vraag er maar op los .
Trouwens een bizarre vraag van je bank: hoe kan je nu je huidige woonst al verhuren indien je nog je tweede woonst moet aankopen??? Je weet toch dat tussen aankoop en het schrijven van de akte ook nog 4 maanden verloopt? Of is het de bedoeling de verhuur pas te laten ingaan binnen 6 maanden?
Als je meer info wil: ik heb onlangs ook de ganse procedure voor verhuren doorlopen. Dus vraag er maar op los .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
Indien je iemand vind die een 'intentie tot huur' wilt ondertekenen, dan is de bank tevreden.
Ikzelf verhuur ook, maar wil u er wel attend op maken dat het u veel tijd moet spenderen in het 'selecteren' van een goede huurder, want er zijn er heel veel die financiële problemen hebben of weining respect hebben voor andermans goed...
Veel succes!
Ikzelf verhuur ook, maar wil u er wel attend op maken dat het u veel tijd moet spenderen in het 'selecteren' van een goede huurder, want er zijn er heel veel die financiële problemen hebben of weining respect hebben voor andermans goed...
Veel succes!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Wij verhuren ook, en het is inderdaad niet zonder risico's. Reeds tweemaal een huurder via de rechtbank eruit moeten laten zetten, om niet te spreken over het gebrek voor iemands eigendom.
Maar ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn ook heel goede huurders. Goede huurders kan je best soigneren door niet ieder jaar indexaanpassing door te rekenen, niet moeilijk doen over reparaties enz.
Een screening is inderdaad aangewezen, in hoeverre dat kan natuurlijk zonder de privacy te schenden.
Een immo-kantoor kan je ook eenvoudig een standaard-verhuurcontract bezorgen.
Maar ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn ook heel goede huurders. Goede huurders kan je best soigneren door niet ieder jaar indexaanpassing door te rekenen, niet moeilijk doen over reparaties enz.
Een screening is inderdaad aangewezen, in hoeverre dat kan natuurlijk zonder de privacy te schenden.
Een immo-kantoor kan je ook eenvoudig een standaard-verhuurcontract bezorgen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik kan enkel maar beamen wat mijn voorgangers zeggen.
Ik en mijn zus hebben sinds maart eindelijk ook een huurder voor ons appartement gevonden en hij wil april niet betalen omdat er nog tegels los hangen in de badkamer na de installatie van een nieuwe ketel.
Selecteer uw huurders goed en je hebt jaren genot. Heb je pech dan heb je maanden miserie en veel gesprekken met een advocaat.
Ik en mijn zus hebben sinds maart eindelijk ook een huurder voor ons appartement gevonden en hij wil april niet betalen omdat er nog tegels los hangen in de badkamer na de installatie van een nieuwe ketel.
Selecteer uw huurders goed en je hebt jaren genot. Heb je pech dan heb je maanden miserie en veel gesprekken met een advocaat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Die selectie zoals jullie dat noemen is toch pure theorie... Uoyeindelijk weet je nooit op wie je gaat vallen. Zoveel mogelik alles op papier zetten, dat is mijn tip. En geen kinderen als het kan, dan zet de rechter ze iets makkelijker buiten.
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ben ondertussen blij dat ik mijn appartement verkocht heb... vele jaren kunnen verhuren aan een oud alléénstaand vrouwtje dat altijd keurig betaalde en nooit problemen maakte. Nadien is de ellende begonnen, huurders die niet betaalden (en dan weer even wel zodat je moeilijk stappen kan nemen), problemen maakten over het minste ('s nachts belden omdat er een zekering was gesprongen), vernielingen aanbrachten (wat je natuurlijk pas weet als het te laat is), overlast voor andere buren (reuk van joints in de traphal)... tot zelfs (al hou ik de ergste dingen nog voor mezelf) compleet van de aardbol verdwijnen (geen nieuw adres te vinden, GSM-nummers afgesloten). Probeer dan maar eens je waarborg van een geblokkeerde rekening af te krijgen.Trojan schreef:Selecteer uw huurders goed en je hebt jaren genot. Heb je pech dan heb je maanden miserie en veel gesprekken met een advocaat.
Telkens waren dit koppeltjes (zonder tieners of met kinderwens) welke ik zeer selectief trachte te selecteren (want je krijgt wat over de vloer, om nog maar te zwijgen van bepaalde instanties die je trachten een huurder aan te smeren maar absoluut niet borg willen staan), en met een redelijke huurprijs verwacht je ook dat je dan toch in een categorie zit die zich weet te gedragen... niet dus.
Verhuren en huren kan mooi zijn, maar ook dikke ellende !
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Je kan alles omkeren: kinderen betekenen soms meer stabiliteit.Goztow schreef:Die selectie zoals jullie dat noemen is toch pure theorie... Uoyeindelijk weet je nooit op wie je gaat vallen. Zoveel mogelik alles op papier zetten, dat is mijn tip. En geen kinderen als het kan, dan zet de rechter ze iets makkelijker buiten.
Ik zou eerder opteren voor kort opzegbare maar duidelijke en wettelijke contracten, een waarborg in je handen (geen bankwaarborg) en het in werking laten treden van het eerste afhankelijk maken van de goede afloop van het tweede.
Verder mag je als verhuurder ook neen zeggen als de kandidaat je niet bevalt, er zijn nog kandidaten genoeg. En om te eindigen op een cynische noot: je weet pas dat het een goede huurder was als hij weg is.
Anderzijds: betaal maar eens een goede huurwoning als alleenstaande verdiener.
Je komt uit deze discussie niet uit, het is pure statistiek.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan moeilijk je appartement per 6 maand verhuren.THRene schreef:Ik zou eerder opteren voor kort opzegbare maar duidelijke en wettelijke contracten
Is niet officieel... huurder heeft recht op een door beide geblokkeerde rekening.THRene schreef:een waarborg in je handen (geen bankwaarborg)
Probleem is dat het nog vaak fout gaat bij die waar je net ja hebt gezegt.THRene schreef:Verder mag je als verhuurder ook neen zeggen als de kandidaat je niet bevalt,