overschakelen naar Scarlet One
Ik ben van plan over te stappen naar de scarlet One formule, maar zit met enkele vragen ivm het opzeggen van mijn huidige telecom-diensten. Ik heb internet via fulladsl, telefoon via een discovery line van belgacom en tv via telenet. Nu is mijn vraag wanneer en hoe ik voorgaande producten best kan opzeggen. Zo heb ik reeds vernomen dat het niet wijs zou zijn om mijn telefoon reeds op te zeggen door de nummeroverdracht. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik aan moet denken?
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Hoi,
Ik ben ook overgeschakeld naar Scarlet, en kwam van identiek dezelfde diensten.
Als je bereid bent een ambetante overschakeling te maken zou ik zeggen zeker doen.
Bij ons was normaal alles één maand nadat we gebeld hadden in orde, het heeft uiteindelijk 1 maand langer geduurd en een paar kwade telefoontjes naar de helpdesk.
Het probleem zit bij Belgacom, zij zien niet graag hun klanten vertrekken waardoor ze je lijn zo lang mogelijk bijhouden alvorens over te schakelen. Verwacht je maar aan een dikke week geen vaste telefoon !
Internet en BGC TV had ik geen problemen om over te schakelen.
Telenet moet je zelf opzeggen met aangetekende brief
Fulladsl is al grotendeels scarlet dus daar hoef je maar een mailtje naar te sturen dat je naar scarlet one overschakelt.
Ik ben ook overgeschakeld naar Scarlet, en kwam van identiek dezelfde diensten.
Als je bereid bent een ambetante overschakeling te maken zou ik zeggen zeker doen.
Bij ons was normaal alles één maand nadat we gebeld hadden in orde, het heeft uiteindelijk 1 maand langer geduurd en een paar kwade telefoontjes naar de helpdesk.
Het probleem zit bij Belgacom, zij zien niet graag hun klanten vertrekken waardoor ze je lijn zo lang mogelijk bijhouden alvorens over te schakelen. Verwacht je maar aan een dikke week geen vaste telefoon !
Internet en BGC TV had ik geen problemen om over te schakelen.
Telenet moet je zelf opzeggen met aangetekende brief
Fulladsl is al grotendeels scarlet dus daar hoef je maar een mailtje naar te sturen dat je naar scarlet one overschakelt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Even 'geknipt' uit een andere post omdat het belangrijk is !!!
philippe_d schreef:Het is hier al heel dikwijls gezegd en geschreven - en het staat ook in de Belgacom algemene voorwaarden:
Bij een nummerportering mag je de telefoonlijn niet opzeggen, anders is de kans groot dat je het nummer verliest.
Het overdracht document geldt als opzeg, en je contract eindigt op de dag van de portatie.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik wil hier ook even het volgende meedelen in geval als je overschakelt naar 'scarlet one' of 'internet en telefoon van scarlet' met nummeroverdracht van belgacom:
Het moment dat scarlet komt instaleren zullen ze onmiddelijk de telefoon aan de sagem hangen en kan je dus niet opgebeld worden als je nummer nog niet overgezet is. Maar vergeet niet je belgacom lijn is nog altijd actief zolang het nummer niet is overgedragen, dus steek gewoon je telefoon terug in de belgacom-splitter en je kan nog bellen via belgacom (je betaald er ook nog voor). Merk jen enkele dagen dat je niet meer opgebeld kan worden steek dan terug de telefoon in de sagem, en alles werkt. ==> Hierdoor heb je geen downtime zolang je die niet weer vergeet te versteken.
Scarlet technieker heeft mij dit ook persoonlijk verteld, hij zei 'we moeten (van scarlet) altijd onmiddellijk de telefoon aan de sagem aansluiten, ookal is het nummer nog niet overgedragen, en mag en kan je nog perfect bellen met Belgacom'.
Het moment dat scarlet komt instaleren zullen ze onmiddelijk de telefoon aan de sagem hangen en kan je dus niet opgebeld worden als je nummer nog niet overgezet is. Maar vergeet niet je belgacom lijn is nog altijd actief zolang het nummer niet is overgedragen, dus steek gewoon je telefoon terug in de belgacom-splitter en je kan nog bellen via belgacom (je betaald er ook nog voor). Merk jen enkele dagen dat je niet meer opgebeld kan worden steek dan terug de telefoon in de sagem, en alles werkt. ==> Hierdoor heb je geen downtime zolang je die niet weer vergeet te versteken.
Scarlet technieker heeft mij dit ook persoonlijk verteld, hij zei 'we moeten (van scarlet) altijd onmiddellijk de telefoon aan de sagem aansluiten, ookal is het nummer nog niet overgedragen, en mag en kan je nog perfect bellen met Belgacom'.