Sagem PPPoE passthrough lage snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb een Speedconnect Plus aansluiting met de verplichte Sagem modem. Firmware is versie "Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47"

Tot voor kort liet ik die modem zelf de PPPoE connectie opzetten en dan haalde ik goede download snelheden - net iets minder dan 30 Mbit/s op speedtest.net

Nu had ik onlangs het idee om op een oude router DD-WRT firmware op te laden, die dan te gebruiken als router en de Sagem modem enkel in bridge te gebruiken. Maw ik geef de PPPoE connectiegegevens in in de DD-WRT router en laat die de internetconnectie initiëren.

Wat me opviel was dat de snelheid ineens een pak lager was dan wat ik gewend was, iets van een 20 Mbit/s. Ik heb dit op verschillende tijdstippen over verschillende dagen opnieuw nagekeken.
Om een mogelijk probleem met de router uit te sluiten heb ik daarna ook geprobeerd om een PPPoE connectie te initiëren vanop twee verschillende PCs, met hetzelfde resultaat: lagere downloadsnelheden.

Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen? En eventuele oplossingen?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

De WAN to LAN speed van je oude router is gewoon te traag. Heb dit ook voor de moment. Oplossing is om een nieuwere met betere WAN to LAN speed te kopen

Groeten
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Zou kunnen, maar ik heb dus op een rechtstreekse connectie van mijn PC naar de modem hetzelfde fenomeen.

Welke routers leveren eigenlijk wel goede wan to lan snelheden?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hier kan je véél vergelijken: http://www.smallnetbuilder.com/
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Als 2e pppoe verbinding bij edpnet (30/6) krijg ik altijd een maximale snelheid van rond de 18.50/1.86 wat lijkt op de snelheid die ik kreeg met het 20Mb profiel.
Router Draytek Vigor 2910 Dual Wan die redelijk tegen z'n maximale capaciteit zit bij maximale download.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”