Ik heb een Speedconnect Plus aansluiting met de verplichte Sagem modem. Firmware is versie "Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47"
Tot voor kort liet ik die modem zelf de PPPoE connectie opzetten en dan haalde ik goede download snelheden - net iets minder dan 30 Mbit/s op speedtest.net
Nu had ik onlangs het idee om op een oude router DD-WRT firmware op te laden, die dan te gebruiken als router en de Sagem modem enkel in bridge te gebruiken. Maw ik geef de PPPoE connectiegegevens in in de DD-WRT router en laat die de internetconnectie initiëren.
Wat me opviel was dat de snelheid ineens een pak lager was dan wat ik gewend was, iets van een 20 Mbit/s. Ik heb dit op verschillende tijdstippen over verschillende dagen opnieuw nagekeken.
Om een mogelijk probleem met de router uit te sluiten heb ik daarna ook geprobeerd om een PPPoE connectie te initiëren vanop twee verschillende PCs, met hetzelfde resultaat: lagere downloadsnelheden.
Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen? En eventuele oplossingen?
Sagem PPPoE passthrough lage snelheid
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
De WAN to LAN speed van je oude router is gewoon te traag. Heb dit ook voor de moment. Oplossing is om een nieuwere met betere WAN to LAN speed te kopen
Groeten
Groeten
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Zou kunnen, maar ik heb dus op een rechtstreekse connectie van mijn PC naar de modem hetzelfde fenomeen.
Welke routers leveren eigenlijk wel goede wan to lan snelheden?
Welke routers leveren eigenlijk wel goede wan to lan snelheden?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hier kan je véél vergelijken: http://www.smallnetbuilder.com/
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Als 2e pppoe verbinding bij edpnet (30/6) krijg ik altijd een maximale snelheid van rond de 18.50/1.86 wat lijkt op de snelheid die ik kreeg met het 20Mb profiel.
Router Draytek Vigor 2910 Dual Wan die redelijk tegen z'n maximale capaciteit zit bij maximale download.
Router Draytek Vigor 2910 Dual Wan die redelijk tegen z'n maximale capaciteit zit bij maximale download.