OK, dus mijn homeserver met Amahi heeft nu een betrouwbare IPv6 tunnel bij SiXXs.
Het belangrijkste voordeel daarvan heb ik hier al op het forum gevonden (news)
Maar zijn er nog andere toffe voordelen?
Via IPv6 heb ik tenslotte toch een vast IP addres, weliswaar eentje dat ik op de meeste computers nog niet kan bereiken, maar soit.
Iemand ideëen?
Homeserver op IPv6, voordelen?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als je enkel de tunnel gebruikt heb je een vast IP, gebruik je een subnet heb je enkel een vast IP op linux pc's, windows daarintegen gebruikt geen vast ip.
En het is SixXS niet SiXXs.
Op zich heeft het momenteel weinig nut, er zijn nog maar weinig sites die native via ipv6 bereikbaar zijn, en ze bieden geen enkele voordeel tov hun ipv4 broertjes. Het enige dat je er mee kan doen is leren hoe ipv6 werkt en hoe je correct kan subnetten ed.
Het heeft ook geen nut door te zeggen dat je tegen dan klaar bent voor als de ipv4 adressen op zijn. Het is een ipv6 tunnel IN ipv4, dus als je geen ipv4 meer hebt kan je ook geen ipv6 tunnel opzetten. Dus het is aan de provider om native ipv6 te voorzien zodat we geen tunnels meer nodig hebben.
Op zich heeft het momenteel weinig nut, er zijn nog maar weinig sites die native via ipv6 bereikbaar zijn, en ze bieden geen enkele voordeel tov hun ipv4 broertjes. Het enige dat je er mee kan doen is leren hoe ipv6 werkt en hoe je correct kan subnetten ed.
Het heeft ook geen nut door te zeggen dat je tegen dan klaar bent voor als de ipv4 adressen op zijn. Het is een ipv6 tunnel IN ipv4, dus als je geen ipv4 meer hebt kan je ook geen ipv6 tunnel opzetten. Dus het is aan de provider om native ipv6 te voorzien zodat we geen tunnels meer nodig hebben.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
bijna al mijn sites hebben IPv6, google heeft ook ipv6 "ipv6.google.com" er zijn meer sites IPv6 dan je denkt, je moet ze alleen weten te vinden het hangt er een beetje vanaf wat je doet, .. bv er zijn redelijk wat irc netwerken die IPv6 ondersteunen dus eigen ptr records zijn mogelijk, .. maar het beste van al vind ik dat het doorsnee script kiddie geen IPv6 heeft dus zijn packets kunnen jouw ook niet bereiken !Chris_147 schreef:OK, dus mijn homeserver met Amahi heeft nu een betrouwbare IPv6 tunnel bij SiXXs.
Het belangrijkste voordeel daarvan heb ik hier al op het forum gevonden (news)
Maar zijn er nog andere toffe voordelen?
Via IPv6 heb ik tenslotte toch een vast IP addres, weliswaar eentje dat ik op de meeste computers nog niet kan bereiken, maar soit.
Iemand ideëen?
Maar als iedereen het zou doen zou het wel het process kunnen versnellen, .. hij vind geen sites en jij vind dat het nutteloos is omdat het niet via je isp gaat, tja ...Trojan schreef:Als je enkel de tunnel gebruikt heb je een vast IP, gebruik je een subnet heb je enkel een vast IP op linux pc's, windows daarintegen gebruikt geen vast ip.
EDIT
wat je nog zou kunnen doen, .. is in je lan alles IPv6 maken een met een IPv6to4 proxy werken op deze manier zullen de meeste exploits geen effect op jouw hebben omdat er geen sockets mogelijk zijn, naar jouw computer.
er zijn eigenlijk redelijk wat voordelen die ik nu direct kan bedenken, .. een nadeel kan ook een voordeel worden en dan denk ik met name aan security aspect.
ander voorbeeld jouw baas heeft een proxy of whatever .. IPv6 tunnel zou dit alles kunnen omzeilen.