Hoi
de laatste paar dagen valt bij mij (zone Hasselt) om de paar uur de verbinding weg. Op de modem toont ie dat er wel DSL sync is, maar niet ingelogd bij dommel, dus geen internet verbinding.
Normaal reconnect de modem - een Linksys WAG200G Annex A - automatisch opnieuw maar deze keer gebeurt dit nooit. Ik kan ook niet via de PC in de log van de modem kijken want ook de verbinding tussen de ingebouwde router en de PC's hangt. Als ik de modem voeding uittrek en weer insteek - cold boot dus - heb ik na een minuutje weer verbinding. Net weer gebeurd, na cold boot volgende lijn gegevens:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 23 db
Downstream Line Attenuation: 46 db
Upstream Line Attenuation: 12.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 18 db
Mijn vraag: kan dit door Dommel of door spanningspieken op de lijn veroorzaakt worden, waardoor de modem tilt slaat? Of is de modem defect? Ik wil liefst geen nieuwe kopen als het niet aan de modem ligt, dat spreekt vanzelf.
Edit: ik heb nu de lijndata een halfuurtje in de gaten gehouden, en de downstream margin varieert nogal. Die verandert om de paar minuten en ligt tussen 8 en 12dB. Is dergelijke continue variatie normaal?
Verbinding valt uit - modem freeze?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 maa 2012, 15:26
Beste,
Heb nu ook al 2 keer 6 en 7 maart een uitval gehad telkens rond middernacht.
's morgens werkte mijn internet wel terug.
Kan dus niet aan de modem liggen.
By the way. Toeval of niet ik woon ook in hasselt .
Greetz
Jo
Heb nu ook al 2 keer 6 en 7 maart een uitval gehad telkens rond middernacht.
's morgens werkte mijn internet wel terug.
Kan dus niet aan de modem liggen.
By the way. Toeval of niet ik woon ook in hasselt .
Greetz
Jo
Intussen gaat het hier weer goed, tot de afgelopen dagen. Volgens een technicus van BGC die ik ken ligt het aan de hele oude lijn die er in de grond ligt - na vriesperiode veel regen zorgt voor storingen. De vrieskou heeft de leidingen beschadigt en het water dringt er nu in door.
Volgens BGC TV website zijn ze volgend jaar rond deze periode in mijn straat beschikbaar, het TV gedeelte interesseert me niet maar dit wil zeggen eindelijk VDSL! En een nieuwe kabel zal dan nodig zijn Dus nog even geduld voor mij...
Volgens BGC TV website zijn ze volgend jaar rond deze periode in mijn straat beschikbaar, het TV gedeelte interesseert me niet maar dit wil zeggen eindelijk VDSL! En een nieuwe kabel zal dan nodig zijn Dus nog even geduld voor mij...
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Jris, jou probleem is anders dan dat van moomin heb ik zo een vermoeden. Kunnen jullie even vermelden welke abo's jullie hebben?
@Moomin: bij jou loopt de hele linksys vast wat kan wijzen op een hardware probleem. Dat je niet aan de config kan bij zo een vastloper lijkt erop. Indien je nog een andere dsl modem hebt liggen kan je best deze eerst een keer proberen en kijken of de problemen aanhouden. Is het bij de andere modem ook kan je eventueel een lijntest vragen bij dommel om te kijken of er specifieke lijnproblemen zijn. Heeft de andere modem het niet kan je altijd je nieuwe toestel gaan ruilen in de winkel / beroep doen op je garantie. De bgc technieker heeft op een punt gelijk, maar dat verklaart het vastlopen van je router niet.
@ Jris: aangezien we op userbase wel dikwijls kunnen helpen, maar nog niet kunnen raden wat je abo is kan je moeilijk een reply krijgen op je probleem
@Moomin: bij jou loopt de hele linksys vast wat kan wijzen op een hardware probleem. Dat je niet aan de config kan bij zo een vastloper lijkt erop. Indien je nog een andere dsl modem hebt liggen kan je best deze eerst een keer proberen en kijken of de problemen aanhouden. Is het bij de andere modem ook kan je eventueel een lijntest vragen bij dommel om te kijken of er specifieke lijnproblemen zijn. Heeft de andere modem het niet kan je altijd je nieuwe toestel gaan ruilen in de winkel / beroep doen op je garantie. De bgc technieker heeft op een punt gelijk, maar dat verklaart het vastlopen van je router niet.
@ Jris: aangezien we op userbase wel dikwijls kunnen helpen, maar nog niet kunnen raden wat je abo is kan je moeilijk een reply krijgen op je probleem
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Vorig jaar paar keer goed kwaad gemaakt aan telefoon met BGC en Dommel, en zie, plots opgelost. Dus niet de modem. Huidige problemen: uitval verbinding, weer op, na enkele minuten weer af enz. Na een paar droge dagen werkt het weer etc.
Bij mij (zone West-vlaanderen 056) is dat spelletje nu al een week aan de gang dat mijn internetverbinding door de hele dag aan-en uitvalt.
Echt irritant is het ja,speel zo maar eens een spelletje Battlefield 3 online.
Waar kan dit aan schelen en hoe kan ik Dommel het beste contacteren waar ze effectief de telefoon opnemen of hun mails checken??
Echt irritant is het ja,speel zo maar eens een spelletje Battlefield 3 online.
Waar kan dit aan schelen en hoe kan ik Dommel het beste contacteren waar ze effectief de telefoon opnemen of hun mails checken??
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vrees dat je Dommel enkel kan bereiken via de officiele kanalen die op hun website staan. Helaas...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mja,ik heb juist een mailtje gestuurd naar hun support e-mail adres.Eens zien hoe lang het duurt eert ze me terug contacteren.
Ik denk dat ik in september ergens de overstap ga maken naar EDPNET VDSL,een aanrader of toch eerder naar Scarlet gaan??
Ik denk dat ik in september ergens de overstap ga maken naar EDPNET VDSL,een aanrader of toch eerder naar Scarlet gaan??
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat hangt af wat jouw wensen, budget en internetgebruik is
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Is voor te gamen,surfen ,downloaden van nieuwgroepen.
Ik betaal nu 36€ bij Dommel en voor hetzelfde bedrag bij Edpnet kan ik limietloos en bij veel hogere up-en downloadsnelheden surfen.
Wel is het een dure aankoop in het begin want:
installateur:120€ VDSL router : 99€ activatiekost : 50€ Eerste maand inernet (vermoedelijk) : 36€
Komt op 305€
Maar je,eenmaal je het hebt zal je er dan ook geen spijt meer van hebben denk ik en de helpdesk is waarschijnlijk vele malen beter dan die van Dommel.
Dus,aanrader of niet qua service en werkelijk up-en downloadsnelheden??
Ik betaal nu 36€ bij Dommel en voor hetzelfde bedrag bij Edpnet kan ik limietloos en bij veel hogere up-en downloadsnelheden surfen.
Wel is het een dure aankoop in het begin want:
installateur:120€ VDSL router : 99€ activatiekost : 50€ Eerste maand inernet (vermoedelijk) : 36€
Komt op 305€
Maar je,eenmaal je het hebt zal je er dan ook geen spijt meer van hebben denk ik en de helpdesk is waarschijnlijk vele malen beter dan die van Dommel.
Dus,aanrader of niet qua service en werkelijk up-en downloadsnelheden??
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat heb je nu bij dommel (welk abonnement)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Goed...Ben je zelf wat handig met een schroevendraaier? Zo ja, dan kan je die techniekerkost gerust laten vallen. En een tweedehands bbox of sagem vind je op ebay wel voor 20/30 euro, dan moet je die sagem aan 99 euro ook al niet kopen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In een doorsnee huis komen 2 telefoonkabels binnen : één rechtstreeks van de straatkast naar jouw huis, en één die eerst tot het eind van je straat gaat, en daarna terugkeert naar jouw huis. Het eerste noemen ze het rechtstreekse paar, het tweede het onrechtstreekse paar.
ADSL
- Komt vanuit de centrale
- Hoe verder je woont van de centrale, hoe trager (tot 6km => 1.1mbit)
- Grofweg kan je stellen dat er één centrale is per 3 gemeenten
- maximum snelheid is 12mbit down, 1mbit up
- modem kan je kiezen uit een ruim gamma
- kan zowel via het rechtstreekse paar als het onrechtstreekse paar
- binnenbekabeling is geen probleem
VDSL
- komt vanuit de KVD (straatkast)
- hoe verder je woont van deze straatkast, hoe trager (tot 1400meter => 12mbit)
- Grofweg kan je stellen dat er één kvd per 5 straten is
- maximum snelheid is 50mbit down, 6mbit up
- modem : enkel bbox2 of sagem webr@cer
- kan enkel via het rechtstreekse paar werken
- binnenbekabeling : er mogen geen stubs aanwezig zijn (=aftakkingen)
ADSL
- Komt vanuit de centrale
- Hoe verder je woont van de centrale, hoe trager (tot 6km => 1.1mbit)
- Grofweg kan je stellen dat er één centrale is per 3 gemeenten
- maximum snelheid is 12mbit down, 1mbit up
- modem kan je kiezen uit een ruim gamma
- kan zowel via het rechtstreekse paar als het onrechtstreekse paar
- binnenbekabeling is geen probleem
VDSL
- komt vanuit de KVD (straatkast)
- hoe verder je woont van deze straatkast, hoe trager (tot 1400meter => 12mbit)
- Grofweg kan je stellen dat er één kvd per 5 straten is
- maximum snelheid is 50mbit down, 6mbit up
- modem : enkel bbox2 of sagem webr@cer
- kan enkel via het rechtstreekse paar werken
- binnenbekabeling : er mogen geen stubs aanwezig zijn (=aftakkingen)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti