Hallo,
Bestaan er gratis fax ontvangst services op internet, die een fax bestemd voor mij converteren naar pdf en naar m'n mailbox sturen.
die mij dus ook een virtueel nummer geven ...
Liefst ook dat de zender van de fax ook niet te veel betaalt. Of is dit een utopie?
dank voor elke tip!
Gratis fax ontvangst service gezocht
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gratis bestaat niet, maar voor éénmalig 18 euro kan je dit verkrijgen bij weepee. En geef toe : het is ook geen geld hé 

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij is de huidige XoIP alleen nog voor Nederland.
Het nummer dat je krijgt is een 084 nummer, dat vanuit Nederland niet aan de normale binnenlandse tarieven berekend wordt (dit is een zogenaamd "niet geografsich" nummer).
Hoeveel het kost vanuit België weet ik niet. Wie het wil weten kan altijd een testberichtje sturen naar mijn XoIP nummer: +31 84 8310189
[Edit] Ik lees zopas op de XoIP site dat je nu ook een nummer kan krijgen in je eigen zone (lagere tarieven dan gesprekken naar een 084 nummer). Maar zo'n geografisch nummer kost 80€ per jaar.
Ik sluit mij aan bij Krisken: éénmalig 18 EUR voor een nummer wij WeePee is waarschijnlijk de goedkoopste fax-to-mail service in België. De kosten om te bellen naar een WeePee nummer zijn de gewone nationale tarieven naar niet-Belgacom nummers.
Het nummer dat je krijgt is een 084 nummer, dat vanuit Nederland niet aan de normale binnenlandse tarieven berekend wordt (dit is een zogenaamd "niet geografsich" nummer).
Hoeveel het kost vanuit België weet ik niet. Wie het wil weten kan altijd een testberichtje sturen naar mijn XoIP nummer: +31 84 8310189

[Edit] Ik lees zopas op de XoIP site dat je nu ook een nummer kan krijgen in je eigen zone (lagere tarieven dan gesprekken naar een 084 nummer). Maar zo'n geografisch nummer kost 80€ per jaar.
Ik sluit mij aan bij Krisken: éénmalig 18 EUR voor een nummer wij WeePee is waarschijnlijk de goedkoopste fax-to-mail service in België. De kosten om te bellen naar een WeePee nummer zijn de gewone nationale tarieven naar niet-Belgacom nummers.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Heb even de test gedaan .. het tarief valt eigenlijk nog mee 
Maar het is natuurlijk niet gratis zoals een lokaal nummer in België vaak is bij sommige abonnementen .

Maar het is natuurlijk niet gratis zoals een lokaal nummer in België vaak is bij sommige abonnementen .
- Bijlagen
-
- xoip-fax-weepee.jpg
- (22.35 KiB) 36 keer gedownload
Ik gebruik eFax Free om sporadisch eens een fax te ontvangen als .pdf in de mailbox. Je kan een Belgisch nummer krijgen, ontvangst is beperkt tot 20 stuks in 30 dagen en ik heb geen idee wat de verzender betaalt. 

- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Je krijgt dus een 070 nummer .. dit was ooit ook zo voor Xoip in Belgie ( voor het Tiscali/Scarlet was ).. heb er nog eentje gehad .
En inderdaad max 20 faxen per maand ontvangen .. heb je er meer vandoen moet je upgraden naar plus .. en dat is niet echt goedkoop ( 11 euro/maand )
Dan ben je met een Weepee Faxaccount goedkoper af ( 1x 18 euro en een nummer in je eigen telefoon zone ) .
Een fax van 1 pagina versturen naar dit 070 nummer kost al snel 0,565 euro .. is misschien minder belangrijk gezien je dat zelf nooit moet betalen
Dan is een faxnummer (xoip) in nederland zelfs goedkoper voor degene die faxt
En inderdaad max 20 faxen per maand ontvangen .. heb je er meer vandoen moet je upgraden naar plus .. en dat is niet echt goedkoop ( 11 euro/maand )
Dan ben je met een Weepee Faxaccount goedkoper af ( 1x 18 euro en een nummer in je eigen telefoon zone ) .
Een fax van 1 pagina versturen naar dit 070 nummer kost al snel 0,565 euro .. is misschien minder belangrijk gezien je dat zelf nooit moet betalen

Dan is een faxnummer (xoip) in nederland zelfs goedkoper voor degene die faxt

- Bijlagen
-
- fax-070-weeepee.jpg
- (22.49 KiB) 14 keer gedownload
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is wel grappig he:Kitt schreef:Heb even de test gedaan .. het tarief valt eigenlijk nog mee
- Vanuit België zijn de kosten naar een Nederlands (+31) 84 nummer dezelfde als voor een Nederlands geografisch nummer: 4 cent set-up + ca 2 cent per minuut.
- Vanuit Nederland kost een gesprek naar 084: 4.5cent setup + 20 cent per minuut >>> dus 10 keer duurder

Omgekeerd dezelfde grappige situatie:
- Vanuit Nederland kost een gesprek naar een Belgisch (+32) 70 heel waarschijnlijk hetzelfde als naar een gewoon Belgisch nummer, dus ca 2 cent/minuut + set-up.
- Vanuit België zijn de kosten naar een 070 nummer: 30 cent set-up + 30 cent/min. >>>> dus 15 keer duurder

Wie begrijpt dit nog

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Spijtig dat je je nr niet kunt registreren in de fritzbox. Een internationaal faxnr schept wantrouwen,070 niet.GHX73 schreef:Ik gebruik eFax Free om sporadisch eens een fax te ontvangen als .pdf in de mailbox. Je kan een Belgisch nummer krijgen, ontvangst is beperkt tot 20 stuks in 30 dagen en ik heb geen idee wat de verzender betaalt.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Bedankt voor uw interesse in een proefperiode van 30 dagen voor eFax.GHX73 schreef:Ik gebruik eFax Free om sporadisch eens een fax te ontvangen als .pdf in de mailbox. Je kan een Belgisch nummer krijgen, ontvangst is beperkt tot 20 stuks in 30 dagen en ik heb geen idee wat de verzender betaalt.
Na de gratis proefperiode zullen de lage maandelijkse abonnementskosten van 11,00€ (EUR)* in rekening worden gebracht. Het ontvangen van faxen via een lokaal eFax nummer is gratis, conform de voorwaarden in de klantovereenkomst. eFax rekent 0,20€ (EUR) per pagina* voor faxberichten die worden ontvangen via eFax 0800-nummers. Als u faxen verzendt in de VS en Europa, kosten deze voor de meeste plaatsen 0,09€ (EUR) per pagina. Zie de internationale verzendtarieven.
??
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
eFax is gratis voor een niet lokaal nummer, een lokaal nummer kan je 30 dagen gratis hebben. Beetje verwarrend of lees ik het fout?
Je hebt waarschijnlijk de eerste optie in stap 2 (met radiobuttons) gekozen, nl. registreer mij voor eFax Plus. Dan kan je een lokaal nummer kiezen maar dat is betalend en heeft idd. een gratis proefperiode van 30 dagen.