Hallo, sinds 18 januari heb ik scarlet one zonder digtale Tv. Nu is het probleem dat ik al al die tijd minstens 1 keer per dag mijn sagem modem moet resetten anders heb ik soms (niet altijd) geen internet meer en kan men mij niet meer bereiken via telefonie. Ik kan wel zelf altijd nog bellen, dit is geen probleem.
Dacht dat het aan de warmte lag van de modem en dus heb ik hem een tijdje op de koude vloer gezet maar ook dit helpt niet.
Is dit een defecte modem die ik gekregen heb?
Alvast bedankt
Probleem scarlet modem
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Ga eens naar http://192.168.1.1/ ,en kijk eens welke firmware (Runtime Code Version) je hebt.
Bv bij mij is dit 6OS105-6OS005, dit zou normaal de recentste* firmware zijn voor OLO's (Scarlet,..).
Indien er een Belgacom logo vanboven staat, dan zou de recentste voor zover ik weet 60R109-60A022* moeten zijn.
Indien je deze versie hebt: 6OC105-6OC009, dit is normaal een versie met problemen waarmee de router blokeerd! Heb ik zelf meegemaakt, enige oplossing is updaten.
Er zijn natuurlijk nog andere firmware versies, kijk eens welke versie u hebt.
*Dit weet ik natuurlijk niet met zekerheid, maar zover ik weet is dit nog de meestgebruikte recente versie's.
Bv bij mij is dit 6OS105-6OS005, dit zou normaal de recentste* firmware zijn voor OLO's (Scarlet,..).
Indien er een Belgacom logo vanboven staat, dan zou de recentste voor zover ik weet 60R109-60A022* moeten zijn.
Indien je deze versie hebt: 6OC105-6OC009, dit is normaal een versie met problemen waarmee de router blokeerd! Heb ik zelf meegemaakt, enige oplossing is updaten.
Er zijn natuurlijk nog andere firmware versies, kijk eens welke versie u hebt.
*Dit weet ik natuurlijk niet met zekerheid, maar zover ik weet is dit nog de meestgebruikte recente versie's.
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Hallo,
De firmware versie die ik zie in mijn sagem box is Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1
Weet niet of dit de laatste is...
Is wel ambetant, heb deze morgen hem opnieuw mogen resetten vooraleer ik kon bellen en surfen. Het is weer voor ongeveer een dag goedgebleven.
De firmware versie die ik zie in mijn sagem box is Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1
Weet niet of dit de laatste is...
Is wel ambetant, heb deze morgen hem opnieuw mogen resetten vooraleer ik kon bellen en surfen. Het is weer voor ongeveer een dag goedgebleven.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Dit is niet de code die ik wil weten, ik wil weten wat er achter "Runtime Code Version", de andere firmware is de vdsl versie die hoef ik niet te weten. Deze moet dus gelijkaardig zijn als de codes die ik opgaf!
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
HHmmm das raar en waar juist kan ik die runtime code vinden in de webinterface? Ik kan die namelijk nergens terugvinden of ik kijk erover...
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
De run time code versie van mijn sagem is 6OS105-6OS005
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Technieker is gisteren langsgeweest, ik had gebeld naar scarlet met mijn probleem en volgende dag al een technieker aan de deur omdat ze zogezegd een storing op mijn bekabeling hebben gevonden. Kabel is aangepast maar heb nog hetzelfde probleem. Volgens mij kan het niet anders zijn dan de modem....