Nieuwe modem Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Hey,

Op dit moment heb ik nog een Express Pack (Expressnet + Telefonie, geen digitale TV). Door het nieuwe internetproduct heb ik waarschijnlijk een nieuwe modem nodig en als ik m'n ouders kan overhalen, kunnen we beter ook ineens digitale TV in huis nemen.

Ik heb wel enkele vragen over de Telenet modem. Op dit moment heb ik de op de modem een router aangesloten. Op deze router zit 1 UTP-poort naar mijn desktop en er verbinden een aantal laptops/smartphone's draadloos hiernaar. Het probleem is dat dit een oude router is die dringend aan vervanging toe is.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het over deze nieuwe modem: http://onlinesupport.telenet.be/content ... -voordelen
1) Normaal kan je maar 2 computers aansluiten, maar door een router op je modem aan te sluiten kan je deze limiet omzeilen. Als je nu de wireless van die nieuwe modem gebruikt, kan je dan nog steeds meer dan 2 computers aansluiten? Of moet je alsnog een router gebruiken?
2) Is die wireless van die modem deftig? Met andere woorden, is het bereik goed en kan je wel 40mbit halen? Ondersteunt deze wireless N?
3) Blijkbaar is dat ding niet erg geavanceerd. Ondersteunt dat ding zelfs wel WPA2 (staat niets over op de Telenet-site)? Port forwarding en dergelijke, is dat wel mogelijk?
4) Je kan de modem zelf vervangen of een technieker laten komen (tegen betaling). Wat houdt zo'n aansluiting van de nieuwe modem in? Ik veronderstel dat ze geen €50 vragen om een paar kabeltjes in te steken?
5) Hoeweel UTP-aansluitingen heeft dat ding? Minimum 2 zijn er in principe nodig (mijn huidige modem heeft er slechts 1) aangezien de digitale TV hier bij komt.

Ik kan weinig informatie vinden op de Telenet-site over deze dingen. Vooral puntje 1 en 2 zijn heel belangrijk, anders kan ik beter alsnog een goede router gaan kopen.

Dan heb ik nog even 2 vraagjes over digitale TV:
1) Is het installeren hiervan moeilijk? Of is 't gewoon die digicorder aansluiten en wat instructies volgen?
2) ZIt er standaard een UTP-kabel meegevelerd om de digicorder aan te sluiten op de modem? Zo ja, hoe lang is deze?

Bedankt :-)
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ivm de instel mogelijkheden van de router kan je hier precies wat meer info vinden: http://onlinesupport.telenet.be/content ... -instellen

Er is blijkbaar wel een pulldown menu voor de beveiliging maar er staat nergens bij waaruit gekozen kan worden. Zal denk ik wachten worden op iemand de modem heeft om dat antwoord te krijgen.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Na wat zoeken, denk ik dat de modem in kwestie een Motorola SBG6580 (of soortgelijk) is. Hier vindt je meer info over deze modem/router. 4 Gigabit LAN poorten en 802.11n Wireless met WEP-64/128, WPA-PSK, WPA, WPA2, TKIP, AES, 802.1x, 802.11i.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Hey,

Bedankt voor de reacties. Laat ik even wachten tot iemand reageert die deze modem heeft :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bv202 schreef:1) Normaal kan je maar 2 computers aansluiten, maar door een router op je modem aan te sluiten kan je deze limiet omzeilen. Als je nu de wireless van die nieuwe modem gebruikt, kan je dan nog steeds meer dan 2 computers aansluiten? Of moet je alsnog een router gebruiken?
2) Is die wireless van die modem deftig? Met andere woorden, is het bereik goed en kan je wel 40mbit halen? Ondersteunt deze wireless N?
3) Blijkbaar is dat ding niet erg geavanceerd. Ondersteunt dat ding zelfs wel WPA2 (staat niets over op de Telenet-site)? Port forwarding en dergelijke, is dat wel mogelijk?
4) Je kan de modem zelf vervangen of een technieker laten komen (tegen betaling). Wat houdt zo'n aansluiting van de nieuwe modem in? Ik veronderstel dat ze geen €50 vragen om een paar kabeltjes in te steken?
5) Hoeweel UTP-aansluitingen heeft dat ding? Minimum 2 zijn er in principe nodig (mijn huidige modem heeft er slechts 1) aangezien de digitale TV hier bij komt.
EDIT: heb hem zelf ook niet, maar wel de Docsis 1.1 voorganger en zou me verbazen dat de nieuwe minder bieden dan de oude.

1) Die beperking is louter een product-beperking, geen modem-beperking. Volgens mij hebben ze zelfs nooit die beperking effectief ingebouwd in de configuratie van hun all-in-one modems. Bvb ik heb nog de Eurodocsis 1.1 tegenhanger, en terwijl mijn abonnement ook maar 2 of 4 PCs toelaat heeft die modem al probleemloos 5 IP adressen uitgedeeld (te zien in de DHCP sectie op Mijn Telenet). Die beperking was er m.i. enkel om het aantal publieke adressen te beperken. Aangezien die modem enkel interne adressen uitdeelt en NAT gebruikt kan het hen in principe geen bal schelen hoeveel clients je er aan hangt.
2) Volgens de persconferentie vanmorgen ging het wireless-n zijn. g zou een beetje absurd zijn bij een modem die dan wel tot 100 Mbps downlink biedt.
3) Waarom zou dat ding niet geavanceerd zijn ? Het moet bvb al zeker MAC-passthru aanbieden om je Digibox op een afzonderlijke VLAN te krijgen, wat toch al geen basic functionality is. De beperking zit hem erin dat je zelf niet aan de configuratie kan en beperkt bent tot wat Telenet je toelaat te configureren op Mijn Telenet. Op basis van wat ik nu met Eurodocsis 1.1 kan, is WEP,WPA en WPA2 gesupporteerd. Ook portforwarding rules kan je configureren (single port of range) of een client in DMZ zetten. Dat laatste doe ik met mijn eigen DD-WRT router zodat ik volledige controle over alles heb.
4) Aan de muur vijzen. De coax inpluggen/schroeven. De clients (pc,router,digiboxen..) inpluggen. De prise in het stopcontact steken. Heel misschien: tonen hoe je via Mijn Telenet de boel configureert. Kortom: niets dat je zelf ook niet kan doen.
5) Geen idee. Ik gok op evenveel als de Docsis 1.1 modem : 4 UTP + 2 telefonie.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

jaker

Ik vrees dat dit toch niet het correcte model is aangezien er geen telefonie bij mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Jelly 13 jan 2011, 17:02, in totaal 1 gewijzigd.
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jelly: verkeerd gequote?

Want gaat wellicht over die Motorola SBG6580 die hierboven aangehaald wordt. Die gaat het idd zeker niet zijn want heeft geen telefonie.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Tomby
Ik zat inderdaad mis.
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Op site van Motorola zie ik echter geen enkele Docsis 3 modem die ook telefonie ondersteunt... Vraag me af hoe ze het dan gaan oplossen. Een afzonderlijke modem voor telefonie ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Misschien hun ander niet wifi model voor diegene die ook telefonie hebben.
En het wifi model voor mensen met (digitale tv) en internet?

Of misschien gaat het wel gewoon over een modem die Motorola niet op hun website heeft staan.
Everything that has a beginning has an end.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Met de nieuwe modem kan je tot 16 toestellen aansluiten. Eindelijk leert Telenet het (hopelijk volgt Belgacom?).
http://onlinesupport.telenet.be/content ... onnementen
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zeker positief maar ik hoop dat ik ook nog zelf mijn Router op een 'deftige' manier kan verbinden (bridged) met de Telenet modem zodat ik kan gebruik maken van >16 toestellen...
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

BTW, ze mogen ook wel eens iets dan aan die webspace. 50M is toch echt niet meer van deze tijd !
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Lord Utopia schreef:Met de nieuwe modem kan je tot 16 toestellen aansluiten. Eindelijk leert Telenet het (hopelijk volgt Belgacom?).
http://onlinesupport.telenet.be/content ... onnementen
Goed, dat klinkt al beter dan 2 :-D

@Tomby: Wie gebruikt dat nu? Ga naar een budgethosting en voor €10 per jaar heb je véél meer ruimte, incl. scripting (PHP etc.) en een domein.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik stuur een email naar telenet met de vraag of ik mijn modem fibernet 100 mag gaan wisselen voor een draadloze.
Na 15 min krijg ik al antwoord nee daarvoor moet een tech nieker komen :oops:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bv202 schreef: @Tomby: Wie gebruikt dat nu? Ga naar een budgethosting en voor €10 per jaar heb je véél meer ruimte, incl. scripting (PHP etc.) en een domein.
Ik ldo :). Waarom zou ik €10 per jaar hiervoor uitgeven. Is meestal maar om wat files e.d. online te zetten voor anderen. I know, filesharing opties genoeg, maar da's altijd wat omslachtiger imho.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Omslachtiger? Filefront, dat is gratis account aanmaken en uploaden. Linkje plaatsen op je website en done. Bestanden uploaden naar uw website is even omslachtig.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ok merci voor de tip. Zal het eens bekijken.
Omslachtiger: voor een luiaard gelijk ik wel, die zijn ftp naar users.telenet.be gewoon is en naar niets anders meer gezocht heeft :D.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

proximusboyke schreef:ik stuur een email naar telenet met de vraag of ik mijn modem fibernet 100 mag gaan wisselen voor een draadloze.
Na 15 min krijg ik al antwoord nee daarvoor moet een tech nieker komen :oops:

naar welk adres kan ik een email sturen?
mixer66
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2011, 16:36

Hier een PDF met specs

Er zijn ook al een aantal mensen "creatief" bezig met deze Motorola SBG6580
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heb zoals gevraagd gebeld naar technische dienst gebeld
Er moest iemand komen (nog altijd een raadsel voor mij
kost me 225€ :oops:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Waarom 225 euro?
is da ni 50 euro als de technieker moet komen?
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Met de nieuwe modem kan je tot 16 toestellen aansluiten. Eindelijk leert Telenet het (hopelijk volgt Belgacom?).
http://onlinesupport.telenet.be/content ... onnementen
Lol 16 toestellen ja .. maar die zullen geen echt wel geen WAN ip krijgen denk ik .. zeker met IP4 die op geraakt ..

Snap niet dat ze geen optie inbouwen in mijn.telenet.be zoals ze dit doen voor bedrijfs abonnementen ( fibernet business )
Je stelt dan daar het mac adres van je eigen router in en die krijgt da een echt wan ip .. ( bij business een vast )

Zou een hoop problemen en meserie op lossen voor mensen die hun eigene router willen gebruiken .

En btw met een Belgacom BBOX2 zit er geen beperking meer op aantal ip's(pc's ) .. bij die vroeger Thompsons en Philipssen wel .. zodra er 4 dhcp clients was het gedaan ...
Laatst gewijzigd door Kitt 15 jan 2011, 03:04, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kitt schreef:Lol 16 toestellen ja .. maar die zullen geen echt wel geen WAN ip krijgen denk ik .. zeker met IP4 die op geraakt ..
Ik zou ook verwachten dat het gewoon 16 geNATte adressen zijn. Trouwens Telenet heeft op hun site al aangegeven dat de nieuwe Docsis 3.0 modems all-in-ones zijn met router+wireless.
Snap dan ook het nieuwe homepage nieuws niet goed waarin gesteld wordt de nieuwe modems geen NAT meer gaan ondersteunen. Lijkt me net andersom: dat je geen publieke adressen meer gaat hebben.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier sinds eind november (Groovyshake+) een nieuwe Motorola SBV 6120E modem hangen, en volgens mij (en de website van Motorola) is deze eveneens Docsis 3.0 compatibel. Begrijp eigenlijk niet goed, waarom Telenet deze niet mee op zijn website zet. Heb hierachter een eigen router hangen, en die wifi modem/router van Telenet, interesseert mij geen fluit! Temeer omdat alles van Telenet binnenkomt en geïnstalleerd is in de garage, en vandaar het wifi-signaal naar de woonvertrekken te sterk verzwakt zal worden door stenen muren, betonijzer en betonnen vloeren.
Ik wil wel overstappen naar Fibernet 40, maar niet als ik hiervoor moet beginnen k****n met twee routers achtereen.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Een access point plaatsen i.p.v. Router kan ook helpen als je toekomt met beperkte instelmogelijkheden.
Everything that has a beginning has an end.
rohendar
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:15
Bedankt: 4 keer

Heb zelf Turbonet momenteel. Zou ook moeten van modem veranderen om naar Fibernet60 over te stappen. Installatie hier is echter nogal ingewikkeld. Zou dus technieker moeten voor langskomen. En eerlijk gezegd, ben ik niet geïnteresseerd in een all in one model. Ik heb achter de huidige modem gewoon mijn eigen wireless router hangen. Wat moet ik nu met een all in one model dat ergens in kot achteraan huis komt te staan? Lekker signaal wordt dat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

skipper schreef:maar niet als ik hiervoor moet beginnen k****n met twee routers achtereen.
Ik heb hier nu al een all-in-one Docsis 1.1 en 'k****n' is toch wel een lichtelijke overdrijving. Je eigen router krijgt een 192.168 adres van die modem en dan stel je op Mijn Telenet dat adres in als DMZ, en zet je hun wireless uit. Daardoor moet je via Mijn Telenet verder niets meer instellen qua portforwarding of zo, gezien alles wat binnenkomt de facto naar je router gestuurd wordt.
Enige nadeel is dat er dubbel geNAT wordt, eerst naar je router (192.168...) en dan nog eens van je router naar je intern netwerk. Heb hier nog nooit problemen mee ondervonden, al beweer ik niet dat er geen applicaties gaan zijn die hier niet gaan tegenkunnen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

rohendar schreef:Lekker signaal wordt dat.
Zie hierboven. Je kan perfect je eigen router/AP/whatever blijven gebruiken en dus de routing en wireless mogelijkheden van die Telenet modem niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

@Tomby ja dat is momenteel de enige oplossing ...maar echt propere oplossing vind ik dit niet ... vooral omdat het al sinds dag 1 wel kan bij Telenet .. ( nog met CDLP modems deet ik het al ) ..


En vooral omdat die modem het perfect kan .. is gewoon die Telenet die het beperkt .. ( als je de handleiding van modem doorspit kan het maar je hebt als eind klant geen toegang tot die pagina's uiteraard ) ..

PS : bij een klant onlangs een Fibernet 50 Business geactiveerd en daar stond een gewone motorola Docsis 3.0 met 2 telefoon aansluitingen .. geen wifi/router .. ze kunne dus perfect als ze willen ! ( weet helaas het type niet vanbuiten )
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kitt schreef:En vooral omdat die modem het perfect kan .. is gewoon die Telenet die het beperkt .. ( als je de handleiding van modem doorspit kan het maar je hebt als eind klant geen toegang tot die pagina's uiteraard ) ..
Over welke modems gaat het hier ? Op de site van Motorola vind ik geen enkele Docsis 3 modem die ook telefonie ondersteunt. Op de site van Telenet ziet die tekening/foto van die modem er ook een logo te hebben dat iets anders is dan die Motorola M.
Kev
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2011, 15:39

Tomby schreef:
Kitt schreef:En vooral omdat die modem het perfect kan .. is gewoon die Telenet die het beperkt .. ( als je de handleiding van modem doorspit kan het maar je hebt als eind klant geen toegang tot die pagina's uiteraard ) ..
Over welke modems gaat het hier ? Op de site van Motorola vind ik geen enkele Docsis 3 modem die ook telefonie ondersteunt. Op de site van Telenet ziet die tekening/foto van die modem er ook een logo te hebben dat iets anders is dan die Motorola M.
Ik heb voor inet & telefonie de SBV6120E, is 3.0 maar wel zonder WiFi. Zou deze graag behouden maar ik vrees dat ze mij gaan forceren naar zo'n WiFi model... :evil:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ypgi

hun uitleg 125€ wifi 50€ activatie 50€ instalatie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Een kennis heeft nu deze in een Goldshake

http://www.arrisi.com/product_catalog/l ... asp?id=417

Dat is met batterij backup internet en telefoon ..

Hij zou dus deze moeten hebben ...als hij naar Fibernet 40 wil

CBN SBV6220E ETMA 3.0 met Battery Backup , maar daaar vind je inderdaad weing over op internet ..

Dat is bij m'n weten Docsis 3.0 en Telefon en Baterij backup ( heeft alarm systeem aangesloten erop )
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ok, lijkt erop dan dat dit de nieuwe zijn : https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=20
Met Google vind ik idd helemaal niets over dat typenummer, behalve links naar Telenet pagina's en enkele Vlaamse forums.

BTW, die CBN modem die jij daar opnoemt lijkt wel ongelooflijk hard op een Motorola qua casing. Zijn dat rebranded toestellen of zo ?
Laatst gewijzigd door Tomby 14 jan 2011, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Tomby schreef:
Kitt schreef:En vooral omdat die modem het perfect kan .. is gewoon die Telenet die het beperkt .. ( als je de handleiding van modem doorspit kan het maar je hebt als eind klant geen toegang tot die pagina's uiteraard ) ..
Over welke modems gaat het hier ? Op de site van Motorola vind ik geen enkele Docsis 3 modem die ook telefonie ondersteunt. Op de site van Telenet ziet die tekening/foto van die modem er ook een logo te hebben dat iets anders is dan die Motorola M.
Bedoel je deze modem, CBN SVG6540E HG3.0?
Gevonden via: https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... ctivate.do
Is blijkbaar Telenet logo bovenaan
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ja, Jelly, had hem dus ook al gevonden ;).

Ondertussen echter ook de fabrikant gevonden en mogelijks dit concrete type: http://icbn.com.tw/product.php?act=view&no=25

BTW, moet idd ergens met Motorola gelieerd zijn, want hun CH1501E is nagenoeg krek hetzelfde als de Motorola die nu in mijn garage hangt.
Laatst gewijzigd door Tomby 14 jan 2011, 16:09, in totaal 1 gewijzigd.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Goed gevonden.

Welke docsis 3 modems werden tot op heden geplaatst bij mensen met Fibernet zonder telefonie en wifi inbegrepen?
Everything that has a beginning has an end.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

Jelly schreef:Bedoel je deze modem, CBN SVG6540E HG3.0?
Gevonden via: https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... ctivate.do
Is blijkbaar Telenet logo bovenaan
heb sinds 22 dec Diamondshake+ en heb ook deze modem
is die nu eurodocsis 3.0?
in "mijn telenet" staat "technologie eurodocsis 1.1"
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:heb zoals gevraagd gebeld naar technische dienst gebeld
Er moest iemand komen (nog altijd een raadsel voor mij
kost me 225€ :oops:
Het kan ook zijn dat je nog de oude NUI hebt staan ( andere frequentie segment voor Docsis 3 ofzo ) ...dat ze moeten langskomen om die te vervangen ..
Ik werd een aantal maand geleden al gebeld door telenet dat ze iets moesten komen wijzigen .. bleek de NUI ..
Technieker hier geweest en gekeken bleek al de goeie staan te hebben ... ook al zit ik volgens mijn.telenet.be nog op EuroDocsis 1.1 mode .. ( modem is 2.0 )
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”