'Basta' en de helpdesk van Mobistar
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Wel mooi, hoewel ik vind dat ze dat moesten doen bij Belgacom
Ik moest nog nooit lang wachten bij Mobi* (max. 2min), echter bij Belgacom... grrr (1.5uur naar krakende muziekje)

Ik moest nog nooit lang wachten bij Mobi* (max. 2min), echter bij Belgacom... grrr (1.5uur naar krakende muziekje)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Machtig prachtig! 

- tomw
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Echt zalig programma gewoonweg. Wel vind ik dat ze de verkeerde persoon in het ootje genomen hebben. Die mens van security doet echt wel goed zijn werk, dat kan je van vele bij de helpdesk niet zeggen...
Eigenlijk moesten ze echt met de klantendienst zelf een grap uitgehaald hebben.

Eigenlijk moesten ze echt met de klantendienst zelf een grap uitgehaald hebben.
Laatst gewijzigd door tomw 11 jan 2011, 21:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Da's waar...
Trouwens:
Trouwens:
https://twitter.com/#!/PressMobistar/st ... 7210237953Mobistar bedankt Mathieu voor zijn professionele aanpak in de "container"-affaire. Hij verdient een bloemetje!
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik vind het helemaal niet grappig.
Die container stond er op een dag waar de sneeuwval al bijna half het land platgelegd had. De container stond pal voor de brandingang voor de brandweer en de ingang/uitgang parkeergarage. Ik zou wel eens willen zien wie van jullie het grappig vind van niet thuis te geraken na een nacht werken omdat een of andere paljas het in zijn hoofd haalt om een grap uit te halen.
Er zijn andere manieren waarop je protest ludiek kan doen, maar dit is een bedrijf praktisch lam leggen + met hardwerkende mensen hun voeten spelen.
Ik vind dit duidelijke failure imho.
En idd, Matthieu verdiend zeker een bloemetje. Een dikke pluim in zulke omstandigheden je cool te houden en beleefd en vriendelijk te blijven.
Die container stond er op een dag waar de sneeuwval al bijna half het land platgelegd had. De container stond pal voor de brandingang voor de brandweer en de ingang/uitgang parkeergarage. Ik zou wel eens willen zien wie van jullie het grappig vind van niet thuis te geraken na een nacht werken omdat een of andere paljas het in zijn hoofd haalt om een grap uit te halen.
Er zijn andere manieren waarop je protest ludiek kan doen, maar dit is een bedrijf praktisch lam leggen + met hardwerkende mensen hun voeten spelen.
Ik vind dit duidelijke failure imho.
En idd, Matthieu verdiend zeker een bloemetje. Een dikke pluim in zulke omstandigheden je cool te houden en beleefd en vriendelijk te blijven.

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De impact is gelukkig miniem gebleven. Het werd gefilmd in de zeer vroege ochtend.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
haha ik vond het wel leuk!
In tegenstelling tot de belgishe helpdesken heb ik nu een paar amerikaanse moeten afbellen en die pakken dat veel beter aan naar mijn mening!
ipv 1/2/* te toetsen gewoon praten "yes" "no" "repeat that" "main menu" tot je bij iemand uitkomt en raar maar waar na die menu's te zijn doorlopen geen muzieje maar direct iemand aan de lijn
*het zou me niet verwonderen dat heel dat boeltje steunt op l&h
In tegenstelling tot de belgishe helpdesken heb ik nu een paar amerikaanse moeten afbellen en die pakken dat veel beter aan naar mijn mening!
ipv 1/2/* te toetsen gewoon praten "yes" "no" "repeat that" "main menu" tot je bij iemand uitkomt en raar maar waar na die menu's te zijn doorlopen geen muzieje maar direct iemand aan de lijn
*het zou me niet verwonderen dat heel dat boeltje steunt op l&h
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Uiteraard is het verplicht om meerdere nooduitgangen en toegangen te voorzien voor de brandweer, ook in de Mobistargebouwen. Als de medewerkers écht opgesloten zouden zitten door het versperren van 1 toegang, dan is het onmiddellijk werk aan de winkel qua veiligheid.D3bian schreef:De container stond pal voor de brandingang voor de brandweer en de ingang/uitgang parkeergarage. Ik zou wel eens willen zien wie van jullie het grappig vind van niet thuis te geraken na een nacht werken omdat een of andere paljas het in zijn hoofd haalt om een grap uit te halen.
Ik vind het belangrijk dat er groepen zijn die de lange en inefficiënte telefoontjes naar de klantendiensten op een ludieke manier aan de kaak stellen en zo onder de aandacht brengen. Dergelijke initiatieven zijn de minst schadelijk en dus meest wenselijk; andere manieren faalden tot nu toe (lees: een jarenlange collectieve klaagzang van een grote groep teleurgestelde klanten heeft niets uitgehaald, daarnaast willen de operatoren ook helemaal niets weten van wettelijke bepalingen die onhaalbaar zouden zijn (vb. maximumwachtduur).
En wat betreft de keuze voor Mobistar ipv de Belgacom Group: dat heeft alles te maken met het feit dat ze liever een mogelijke negatieve impact op de Belgacom Group vermijden aangezien de VRT, net als BGCG, beiden nog steeds intensief gelinkt zijn aan de schatkist. Ze viseren met andere woorden liever een staatsonafhankelijk bedrijf dan een onderneming met dezelfde geldschieter te schofferen...
Laatst gewijzigd door LPS 12 jan 2011, 00:36, in totaal 2 gewijzigd.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
De arme man was idd een ongelukkig slachtoffer maar het is idd godgeklaagd de dienstverlening, bij telco's en andere bedrijven met callcenters. Op het werk komen ze ook in aanraking met klanten. Maar ik ben eerder voor inbound call's, iemand neemt je probleem op in het systeem en wordt owner, die gaat horen, het nodige doen / escalren en houdt de klant op de hoogte, 1 SPOC voor je probleem met de klant (eventueel met backup) maar niet idd dat je zelfs rondgeslingerd wordt op 5 diensten, die nooit op de hoogte zijn etc.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Zalige actie.
Het probleem bij die grote bedrijven is dat mensen beoordeeld worden op de tijd die ze in een klant steken, niet de kwaliteit die ze aan diezelfde klant leveren. Hoe rapper ze er vanaf zijn, hoe beter voor hun bonusstatistieken.
J.
Het probleem bij die grote bedrijven is dat mensen beoordeeld worden op de tijd die ze in een klant steken, niet de kwaliteit die ze aan diezelfde klant leveren. Hoe rapper ze er vanaf zijn, hoe beter voor hun bonusstatistieken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Nog niet helemaal bekomen van het lachen. Niet alleen het slachtoffer bleef nog redelijk vriendelijk, ik heb het al anders geweten. Dikwijls verbreekt men ook gewoon de lijn nadat je 15 minuten gewacht hebt
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Mooie samenzweringstheorie maar de verklaring is misschien eenvoudiger en bestaat uit 2 delen:LPS schreef:En wat betreft de keuze voor Mobistar ipv de Belgacom Group: dat heeft alles te maken met het feit dat ze liever een mogelijke negatieve impact op de Belgacom Group vermijden aangezien de VRT, net als BGCG, beiden nog steeds intensief gelinkt zijn aan de schatkist. Ze viseren met andere woorden liever een staatsonafhankelijk bedrijf dan een onderneming met dezelfde geldschieter te schofferen...
- Uit een onderzoek van Test-Aankoop bleek dat Mobistar de slechtst presterende helpdesk heeft. Mobistar heeft dit zelf erkend, in het kader van de "Neem eens op"-actie van het Radio 1 consumentenprogramma Peeters&Pichal.
- Het hoofdkwartier van Belgacom, de Belgacomtoren aan het Noordstation in Brussel, is gelegen in de Koning Albert II-laan. Zoek dat eens op bij Google Maps? In dezelfde straat zijn ik weet niet hoeveel Vlaamse administraties gevestigd. Daar kun je niet zomaar de onnozelaar gaan uithangen bij alleen maar Belgacom want dan zit heel Schaarbeek dicht. Je hebt daar met moeite plaats om een container te komen zetten en de verkeerschaos zou ervoor zorgen dat de container ook niet meer weg geraakt.
Dit in tegenstelling tot het Mobistar-hoofdkwartier in Evere. Bekijk dat ook eens op Google Maps. Daar is plaats genoeg om zotte spellekes te spelen. Een andere goed slachtoffer (qua afsluitbaarheid met een container) is Scarlet in de Belgicalaan in Zaventem, maar Mobistar is nu eenmaal beter bekend bij het grote publiek dan Scarlet.
Nog een voorbeeld van een slecht bruikbaar slachtoffer: Electrabel, in de Regentlaan in Brussel, op een paar honderd meter van de Wetstraat en het koninklijk paleis. Hang daar de onnozelaar uit en ge draait direct den bak in, als DOVO ondertussen uw container nog niet heeft opgeblazen wegens terrorismedreiging.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Precies, het was effectief het resultaat van een onderzoek van Test-Aankoop waaruit bleek dat Mobistar de slechtst presterende helpdesk heeft. Als het kappen is om te kappen vind ik het niet kunnen.
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Zelfs onze Noorderburen vinden hem super!
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=19769&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=238&cHash=4762d6f10ff3711c5c48720b7740aca8

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=19769&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=238&cHash=4762d6f10ff3711c5c48720b7740aca8
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks