Momenteel zit in bij dommel met het pakket speedconnect (39€+12€=51€ vaste lijn+nummerherkenning).
Ik zit er echter aan te denken om over te schakelen op Scarlet internet vdsl2 (35€, all in), zit te veel storing op de lijn voor een 30Mbit profiel.
Enkele vragen:
1.Het vast nummer (discovery line) zou ik met Weepee willen overzetten, hoe lang duurt dit ?
--ongeveer 14d
2.Je internet valt weg eens je weepee nummer actief is?
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... et.php#140
(Promotie geldig van 21/12/2010 t.e.m. 31/12/2010: PROMO: installatie & WiFi-modem gratis!)
http://www.scarlet.be/nl/mgm/
(vrienden aanbrengen:kortingen)
edit: ingekort: leest gemakkelijker
Van Dommel naar Scarlet: dagen zonder internet?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als je nu al veel storingen hebt op u lijn ga je dat dan bij scarlet ook niet hebben doordat de vdsl2 altijd over belgacom gaat of zie ik dat verkeerd?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
De VDSL lijn zal identiek dezelfde storingen hebben bij Scarlet als bij Dommel.
Voor de Scarlet installateur is het gewoon een andere modem zetten, inloggen en viola. De lijn blijft dezelfde. Enkel je profiel kan aangepast worden naar de gangbare snelheid dat Scarlet gebruikt voor hun abonnementen. Maar een profiel verlaging ( naar 25 Mbits of zo ) kan je ook aanvragen bij Dommel?
Je voordeel zit hem wel op de prijs dat Scarlet vraagt, wat een stuk lager is...
Voor de Scarlet installateur is het gewoon een andere modem zetten, inloggen en viola. De lijn blijft dezelfde. Enkel je profiel kan aangepast worden naar de gangbare snelheid dat Scarlet gebruikt voor hun abonnementen. Maar een profiel verlaging ( naar 25 Mbits of zo ) kan je ook aanvragen bij Dommel?
Je voordeel zit hem wel op de prijs dat Scarlet vraagt, wat een stuk lager is...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Misschien zal je minder storing hebben gezien er geen 'klassieke' telefonie meer zal zijn op die lijn.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Mijn vraag ging eigenlijk niet over snelheidsverhoging (met adsl altijd problemen gehad als ik bvb de wagen afspoot).Arqentus schreef:De VDSL lijn zal identiek dezelfde storingen hebben bij Scarlet als bij Dommel.
Voor de Scarlet installateur is het gewoon een andere modem zetten, inloggen en viola. De lijn blijft dezelfde. Enkel je profiel kan aangepast worden naar de gangbare snelheid die Scarlet gebruikt voor hun abonnementen. Maar een profiel verlaging ( naar 25 Mbits of zo ) kan je ook aanvragen bij Dommel?
(398 meter van de ROP, verzwakking (0,48 dB))
Hoe zit dat met de raw copper aanvraag bij dommel als ik het nummer geporteerd heb (weer een jaar vast bij dommel voor raw copper ?)
Iemand ervaring met de omschakeling van dommel naar scarlet/BGC zonder vaste lijn?
-
- Elite Poster
Dit stond er vroeger op de site van dommel iets over automatische overschakeling naar raw copper (als er geen vaste lijn actief is;classic of discovery).Dit staat er nu niet meer op.
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Hmm, hoelang duurt de aansluiting bij Scarlet dan, kwestie van niet te lang offline te zijn (servers).Blijkbaar ben je je internet kwijt, vanaf het moment dat je je telefoonnummer (formule Dommel HomeConnect, Dommel NetLine) overdraagt naar een andere provider.
Kortom door mijn telefoonnummer over te dragen naar WeePee, heb ik geen recht op internet meer.
Ook niet voor de periode die ik reeds betaald heb.
Gent32m
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Aansluiting bij scarket varieert van een week tot 2 weken, tot meer dan 3 maanden als we de posts op het forum mogen geloven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ja, ik... maar ik heb het dus in 2 stappen gedaan....silencer schreef:Iemand ervaring met de omschakeling van dommel naar scarlet/BGC zonder vaste lijn?
eerst van dommel naar belgacom generation overgestapt met behoud van discoverlijn
enkele dagen later heb ik dan m'n telefoonnummer overgedragen naar weepee , op moment van portatie heeft belgacom per abuis ook m'n internet/Tv van het koper gesmeten, enkele uren later op mijn verzoek gecorrigeerd door belgacom (nochtans op het weepee formulier aangeduid dat internet/Tv moest behouden blijven)
belgacom heeft me dan overgezet naar internet zonder vaste lijn. zelfde login, maar mijn generation promo & volume werd gereset en ik kon weer een maand naar alle tv zenders kijken. deze datum wordt ook beschouwd als ingang van het contract, dus vanaf die dag hang ik 1 jaar vast
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Wanneer heb je dommel opgezegd, hierbij bedoel ik de datum dat je contract ten einde is.
Kan je ons ook eens laten weten hoe het afloopt.
Onder andere downtime of niet, Dommel die moeilijk doet bij vroegtijdig opzeg telefoonlijn (enkel als je naar scarlet one gaat).
Onder andere downtime of niet, Dommel die moeilijk doet bij vroegtijdig opzeg telefoonlijn (enkel als je naar scarlet one gaat).
-
- Elite Poster
De 7e jan s'avonds opzegbrief gemaild en gefaxed:opzegdatum een maand op voorhand op de vervaldag van de maand (de dag dat je teller weer op 0 staat).Wanneer heb je dommel opgezegd, hierbij bedoel ik de datum dat je contract ten einde is.
De 10e (na het weekend) bevestiging gekregen.
Geen downtime gehad(vdsl2 naar vdsl2), normaal kun je enkele uren later al op het scarlet netwerk vermoed ik (heb 2d gewacht omdat ik de login@scarlet verkeerd had,hoofdletters!).
Tel lijn niet opgezegd, nr geporteerd eens ik op het scarlet netwerk zat.
-
- Pro Member
Hoe bedoel je je bent dus naar 'internet & telefonie' of 'scarlet one" overgegaan.silencer schreef:nr geporteerd eens ik op het scarlet netwerk zat.
En dan heb je gevraagd aan scarlet pas het nummer over te nemen (=automatisch opzegging vaste lijn) nadat je aangesloten was bij hun, of wordt dit automatisch zo gedaan(pas na overschakeling telefoonnummer overnemen).
Het is de kwestie dat dommel geen contractbreuk roept (kan dit?), omdat je je vaste lijn opzegt voor einde opzegging dommelabonnement.
=> Ik denk niet dat dit het geval is maar je weet maar nooit met dommel.)
-
- Elite Poster
Ik heb internet only bij Scarlet aangevraagd, toen ik op hun netwerk kon heb ik de nummer portering naar weepee aangevraagd (2 dagen later ).
Ik wou zeker geen risico's nemen en heb dus geen portering gedaan toen ik nog op het Dommel netwerk zat (mss rekenen ze je een jaar raw copper aan,...).
Internet kan wegvallen zonder vaste lijn bij Dommel, daarom heb ik gewacht op het scarlet netwerk voordat ik de portering aanvroeg.Het is de kwestie dat dommel geen contractbreuk roept (kan dit?), omdat je je vaste lijn opzegt voor einde opzegging dommelabonnement.
=> Ik denk niet dat dit het geval is maar je weet maar nooit met dommel.)
Ik wou zeker geen risico's nemen en heb dus geen portering gedaan toen ik nog op het Dommel netwerk zat (mss rekenen ze je een jaar raw copper aan,...).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Heb vandaag ook scarlet one aangevraagd. Volgende week gaat de opzegbrief weg met de opzegging die ingaat vanaf 8/2/2011 en op 14/2/2011 laat ik ne technieker komen van scarlet. Niet direct een overlappende betaling en hopelijk geen problemen
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je goed kijkt klopt het allemaal. Mijn opzegbrief voor dommel gaat morgen de deur uit en is aangevraagd om vanaf 8/2/2011 in te gaan. Scarlet kan intussentijd zonder probleem op 14/2/2011 scarlet one aansluiten en de nummeroverdracht aanvragen.
Aangezien de maand februari op het einde van januari betaald wordt en op 8/2/2011 een nieuwe abo maand begint doe ik m'n maand opzeg uit terwijl ik in februari al kan genieten van scarlet one met de promo's die geldig zijn tot 31 januari 2011 mits ik in januari te kennen heb gegeven aan scarlet te willen overschakelen.
Aangezien de maand februari op het einde van januari betaald wordt en op 8/2/2011 een nieuwe abo maand begint doe ik m'n maand opzeg uit terwijl ik in februari al kan genieten van scarlet one met de promo's die geldig zijn tot 31 januari 2011 mits ik in januari te kennen heb gegeven aan scarlet te willen overschakelen.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is een bewuste keuze als je leest wat er af en toe allemaal verkeerd kan gaan. Daarbij silencer..... ik hou me aan de voorwaarden bij dommel en loop zo geen enkel risico.
Dit is echter de eerste keer dat ik wel een overlappende opzegging doe en voor 1 keer denk ik ook dat dit de juiste keuze is als je leest hoe dikwijls dommel (en andere isp's) mensen te vroeg af sluit en andere fouten die je kan meemaken met de nummer overdrachten en dergelijke. Ik zou kunnen wachten tot later op de maand met de overzetting naar scarlet, maar ja..... ben ongeduldig en wil een werkende telefoon.
Komt ook nog bij dat die laatste maand die ik nu betaal tot 8/3 de laatste maand is van m'n jaar periode
Dit is echter de eerste keer dat ik wel een overlappende opzegging doe en voor 1 keer denk ik ook dat dit de juiste keuze is als je leest hoe dikwijls dommel (en andere isp's) mensen te vroeg af sluit en andere fouten die je kan meemaken met de nummer overdrachten en dergelijke. Ik zou kunnen wachten tot later op de maand met de overzetting naar scarlet, maar ja..... ben ongeduldig en wil een werkende telefoon.
Komt ook nog bij dat die laatste maand die ik nu betaal tot 8/3 de laatste maand is van m'n jaar periode
-
- Pro Member
De promoties helpen natuurlijk ook zeer goed.
Beter een maand overlapping, dan dat je meer dan 50 euro moet betalen aan activatie,sagem,instalatie.
Dan bespaar je uiteindelijk geld.
Moet je trouwens nu dommel verplicht opzeggen via aangetekende brief (is wel het betrouwbaarste)? Want er staat eigenlijk niets in mijn contract dat ik ondertekend heb dat dit zo moet. Upgedate contracten heb ik nooit geen mail voor gehad, noch makkelijk terug te vinden op hun website. Ik heb hier al gelezen dat er opzeggingen via mail succes vol verlopen. Het is inderdaad veiliger via aangetekende brief.
Beter een maand overlapping, dan dat je meer dan 50 euro moet betalen aan activatie,sagem,instalatie.
Dan bespaar je uiteindelijk geld.
Moet je trouwens nu dommel verplicht opzeggen via aangetekende brief (is wel het betrouwbaarste)? Want er staat eigenlijk niets in mijn contract dat ik ondertekend heb dat dit zo moet. Upgedate contracten heb ik nooit geen mail voor gehad, noch makkelijk terug te vinden op hun website. Ik heb hier al gelezen dat er opzeggingen via mail succes vol verlopen. Het is inderdaad veiliger via aangetekende brief.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel.... het kan zijn (mits wat geluk) dat het volgens de voorwaarden zal gaan die jij ondertekend hebt, maar ze doen hun uiterste best om dat te ontlopen. De meest recente versie in mijn bezit geeft aan dat het enkel nog via aangetekende brief kan. Het is en blijft de meest rechtsgeldige manier.
-
- Elite Poster