Citeer knop weg bij laatste bericht ?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De Citeer knop is weg bij het laatste bericht ? Ik begrijp dat men hiermee full-quotes wil voorkomen, maar persoonlijk vind ik het vervelend... sommige mensen stellen namelijk verschillende vragen in één post, en dan is het handig dat je iedere vraag afzonderlijk kan quoten en daarop antwoorden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit klopt. Kwestie van slechte gewoontes te helpen afleren. Voor multiquote van laatste bericht zal je een keer meer op ctrl-c, ctrl-v moeten klikken, vrees ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals Goztow zei, dit is ingevoerd om dat heel wat users de "slechte" gewoonte hadden om altijd te quoten, ook als ze antwoordden op de laatste post, of als een full quote helemaal niet nodig was om het antwoord te begrijpen. Nu moet je de "PLAATS REACTIE" knop gaan gebruiken (kwestie van gewoonte).

Ctr-C / Ctr-V is niet nodig. Eens je in de Editor bent, kan je nog altijd quoten indien je dat wenst:
a) je kan gewoon scrollen door alle voorgaande posts (incl. het laatste bericht) en de "CITEER" knop gebruiken.
b) of je kan de "Quote" knop gebruiken bovenaan de Editor (dan moet je wel copy/pasten).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

hehe, pfff ctrl + c & ctrl + v en dan nog tussen quotes zetten véél te veel werk! :oops:

Quote het voorlaatste bericht, ctrl + a -> del, en dan onderaan bij voorafgaande berichten op Citeer duwen!

:angel:

EDIT: Verdikke philip is mij weer te vlug voor!
Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Is er een evaluatiemoment voorzien?
Bijvoorbeeld als er nu ineens veel posts komen met quotes die niet tussen quote tags staan, dan zijn jullie verder van huis. Denk ik zo.

Waar ik misschien meer last van heb, dat zijn verschillende posts na elkaar van dezelfde persoon. Zijn er nog mensen die zich daar aan storen?
Misschien kan overwogen worden om dat ook tegen te gaan? Ik weet alleen niet of dat stock phpbb3 is dan wel of je een addon nodig hebt.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Goztow
userbase crew
userbase crew

UB wordt constant geëvalueerd.

Moderators zijn actief bezig dubbele posts samen te voegen, en dat neemt ons veel tijd in beslag:
1. eerste post editen, volgende posts invoegen
2. dubbele posts splitsen naar privaat subforum
3. PB naar "offender" met de vraag er in de toekomst op te letten

Daar is geen stock setting voor, om dat te vermijden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

localhost schreef: Waar ik misschien meer last van heb, dat zijn verschillende posts na elkaar van dezelfde persoon. Zijn er nog mensen die zich daar aan storen?
Onnoemenlijk hard ja , en het vergt veel tijd etc en zelfs na waarschuwen blijft het soms zo ... maarja

modlife :D

nogalgoe dat we de nieuwe kracht philippe_d hebben :angel:
The eternal and true pessimist :D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nog een optie is dat we meerdere templates aanbieden: eentje voor de modale bezoeker en eentje voor de power-user (UB_Epic_DEV). Daar zitten een paar dingetjes waardoor je ajax-gewijs niet altijd naar het overzichtscherm terug hoeft te gaan en je ook makkelijker topics kan bookmarken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Ik weet alleen niet of dat stock phpbb3 is dan wel of je een addon nodig hebt.
Het is toch open source... kan niet zo moeilijk zijn een extra SELECT statement in the submit processing te stoppen om dit te controleren.
philippe_d
Moderator
Moderator

localhost schreef:Is er een evaluatiemoment voorzien?
Bijvoorbeeld als er nu ineens veel posts komen met quotes die niet tussen quote tags staan, dan zijn jullie verder van huis. Denk ik zo.
Met deze kleine technische ingreep vallen automatisch 80% van de "Quote overtredingen" weg, gezien de meesten (onbewust of uit gemakzucht) de Citeer knop gebruikten in plaats van de Reply. Na enkele dagen zal het wennen ;).

En zoals ik hierboven al zei: de Citeer knop is nog altijd beschikbaar - ook als je wil multiquoten uit het vorige bericht - door naar beneden te scrollen naar "Voorafgaande berichten" .
Dus iemand die bewust wil quoten uit het vorige bericht kan dat nog altijd even gemakkelijk als vroeger (mits 2 knopjes drukken in plaats van één).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dus eens te meer is er niet geluisterd naar de modale gebruiker, maar daar slechts een enkeling zich stoort aan full quotes zoeken we maar een mod voor phpbb die full quotes van de vorige post tegen gaat. Een zeer foute handeling naar mijn mening! Full quotes zijn inderdaad niet nodig, maar als ik op één of twee zinnen uit een post van pakweg 20 lijnen wil becommentariëren, dan kan ik zelfs deze niet meer quoten. Persoonlijk ben ik er zelfs zeker van dat 90% van het gehele forum helemaal geen last heeft/had van full quotes. De enige manier om dit te onderzoeken was het plaatsen van een poll waarin we konden kiezen...een gemiste kans om ook eens de stem van de GEBRUIKER van dit forum te horen!!!

Kortom : veel werk gestoken in een oplossing waar niemand op zat te wachten...behalve een enkeling.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Hier zat ik eerlijk gezegd nu ook niet op te wachten. Aan belachelijk lange full quotes stoor ik mij nu ook wel, maar een quote van 4 of 5 lijntjes, zelfs al is het de vorige post, wat is daar nu mis mee?
Goztow
userbase crew
userbase crew

@ krisken, heb je Philippe zijn posts gelezen? Je kan nog altijd heel eenvoudig quoten, ook van laatste post. Alleen moet je dus één keer meer klikken.

Deze oplossing heeft ongeveer 30 seconden geduurd om door te voeren en zal even lang duren om weg te halen indien nodig. Ze komt er nadat we gedurende ongeveer een maand handmatig, als community beheerders, getracht hebben het probleem van full quotes weg te werken. Alleen: hoe meer we ze weghaalden, hoe meer er bleven bijkomen. Dus gelieve deze wijziging een kans te geven zodat de beheerders hun tijd beter kunnen besteden :). Er komt sowieso een evaluatiemoment, maar je kan iets niet evalueren als het niet uitgeprobeerd is, toch?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Je kan nog altijd heel eenvoudig quoten, ook van laatste post. Alleen moet je dus één keer meer klikken.
Om te vermijden dat alleen de stem gehoord wordt van de mensen die het niet goed vinden toch even laten weten dat ik dit _wel_ een goede aanpak vindt.

1. Ik vind inderdaad ook dat een full quote van de vorige post totaal overbodig is.
2. De huidige implementatie voorkomt dat de gebruiker snel gaat full quoten.
3. Er is nog steeds de mogelijkheid om te (full) quoten, ook van het laatste topic.

Sorry, ik zie geen probleem en wat mij betreft: houden zo !
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Even proberen... Ik klik op de reageerknop... *klik*
Inderdaad, ik zie de voorafgaande berichten, met bij elk bericht een citeerknop. MAAR... !!! ze staan onder de "fold". Oei. Als Karl Gillis dat ziet, dan vliegt UB op de Screenshot Friday.

Maar ik ga eerst eens op voorbeeld klikken. *klik*
OK, de berichten staan er nog. Goe. Ne keer proberen citeren... *klik*
Astralon schreef:1. Ik vind inderdaad ook dat een full quote van de vorige post totaal overbodig is.
Mee eens. Maar oei! Wat zien we nu? De quote staat onder de tekst die ik eerder al getypt heb. Dat is uiteraard logisch, waar zou het anders moeten staan. Ik hoop nu wel dat we op het forum niet de ziekte van Outlook gaan zien.
Astralon schreef:2. De huidige implementatie voorkomt dat de gebruiker snel gaat full quoten.
Ik ben nogal fan van interleaved quoting
Astralon schreef:3. Er is nog steeds de mogelijkheid om te (full) quoten, ook van het laatste topic.
Niet alleen van de laatste post (niet topic). Kijk maar! *klik*
Goztow schreef:@ krisken, heb je Philippe zijn posts gelezen? Je kan nog altijd heel eenvoudig quoten, ook van laatste post. Alleen moet je dus één keer meer klikken.
Voila se, weer een quote, nu van een andere post.
Trouwens, dit is de allereerste keer ooit dat ik op deze manier quote. Straf he? Dat na 10 jaar user en 5 jaar moderatie op een ander forum. Ik heb in al die jaren nooit onder de fold gekeken.

Allé hop, weeral wat bijgeleerd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Prachtig, toch!
philippe_d
Moderator
Moderator

krisken schreef:Full quotes zijn inderdaad niet nodig, maar als ik op één of twee zinnen uit een post van pakweg 20 lijnen wil becommentariëren, dan kan ik zelfs deze niet meer quoten.
Krisken, als ik heel open mag zijn: jij was de grootste zondaar tegen de Quote regel, je reageerde ALTIJD via de Citeerknop, en je liet in bijna altijd de volledige tekst staan....
En die mod voor phpbb die full quotes van de vorige post tegen gaat heb jij ons op het idee gebracht ;).
localhost schreef: Maar oei! Wat zien we nu? De quote staat onder de tekst die ik eerder al getypt heb. Dat is uiteraard logisch, waar zou het anders moeten staan. Ik hoop nu wel dat we op het forum niet de ziekte van Outlook gaan zien.
Als je 2 keer na mekaar "klik*t, dan staat de quote helemaal bovenaan. Als je natuurlijk eerst begint te typen en dan quote ... ja dan staat die quote natuurlijk waar de cursor staat :-) .
localhost schreef:Trouwens, dit is de allereerste keer ooit dat ik op deze manier quote. Straf he? Dat na 10 jaar user en 5 jaar moderatie op een ander forum. Ik heb in al die jaren nooit onder de fold gekeken.
Ja straf. Vandaar dat ik schreef dat het gewoon "eventjes wennen" wordt ...
Sommigen wisten niet eens dat je in één reply kan quoten uit meerdere voorgaande posts via "voorafgaande berichten uitklappen", maar deden ingewikkelde manuele copy/paste bewerkingen ?

Philippe.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

philippe_d schreef:
localhost schreef:Trouwens, dit is de allereerste keer ooit dat ik op deze manier quote. Straf he? Dat na 10 jaar user en 5 jaar moderatie op een ander forum. Ik heb in al die jaren nooit onder de fold gekeken.
Ja straf. Vandaar dat ik schreef dat het gewoon "eventjes wennen" wordt ...
Sommigen wisten niet eens dat je in één reply kan quoten uit meerdere voorgaande posts via "voorafgaande berichten uitklappen", maar deden ingewikkelde manuele copy/paste bewerkingen ?
Ik behoor tot die "sommigen". Miljaar. Dat had mij veel werk kunnen besparen.
Beware, want vanaf nu ga ik dat dus massaal beginnen gebruiken! :-D

EDIT: ik stel wel vast dat bij editeren het niet mogelijk is om te citeren. Dat is geen wijziging, dat was vroeger ook al zo.
Dus bij editen blijft copy/pasten van toepassing.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Sommigen wisten niet eens dat je in één reply kan quoten uit meerdere voorgaande posts via "voorafgaande berichten uitklappen", maar deden ingewikkelde manuele copy/paste bewerkingen ?

Philippe.
Euhm, daar leer je mij iets nieuws :oops:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik wou gisteren ook op iemand zijn post reageren, zonder te quoten, moet toegeven dat ik op het laatste bericht ging reageren en de quote knop ging gebruiken.
Bij het bevestigen van de post werd me gemeld dat er ondertussen twee nieuwe berichten waren, dus mijn post zonder quote trok op niets meer en heb hem dan maar gewist.

Van die andere functie wist ik ook niets af, wel handig want hier werd ook gecopy / paste. :lol:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ben ik het die niet mee is ?
Je kan toch gewoon de te citeren tekst selecteren en dan op citeer drukken ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

@ philippe : ik fullquoten? Dan zou ik hier toch wel eens enkele bewijsstukjes van willen zien waar ik continue (en dan bedoel ik letterlijk bij ELKE post) een fullquote doe. Soit, zal het wel met mn eigen manier doen...klik hier klik daar...ik zit meestal UB te volgen vanop mijn "Acer Aspire One - D250" netbook. Hoe minder ik moet klikken hoe beter!

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew

Hoe minder je moet scrollen, hoe beter ook?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

In sommige fora is er alleen de mogelijkheid om de vorige post te quoten, dus bv als ik nu de post boven mij wil quoten, komt alleen wat die persoon zei mee in het bericht, dus niet wat de persoon heeft gequote..
Dat is misschien ook wel handig.

Of gewoon [A] / @ "naam" zetten en dan je tekst kan toch ook of niet?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Als een topic meerdere pagina's heeft, dan is het laatste bericht op iedere pagina niet "quote-baar".
Kan daar een oplossing voor gevonden worden, zodat het enkel bij het laatste bericht op de laatste pagina gebeurt?
philippe_d
Moderator
Moderator

Zeer goed opgemerkt ....
Dat was niet de bedoeling, wordt nagezien.
Philippe.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

krisken schreef:@ philippe : ik fullquoten? Dan zou ik hier toch wel eens enkele bewijsstukjes van willen zien waar ik continue (en dan bedoel ik letterlijk bij ELKE post) een fullquote doe.
Dat gaat niet meer want de mods moeten altijd je posts aanpassen, dus de bewijzen zijn weg ;)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lol :-D

Telefonie = EDPnet + OVH
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er blijft wel altijd een bericht in een rood kaderke staan dat de mods uw bericht hebben aangepast. Dus de bewijzen zijn er nog wel!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
philippe_d
Moderator
Moderator

Om eerlijk te zijn, ik heb soms Krisken's full quotes gewoon verwijderd zonder een "rood kaderken" achter te laten :oops: .
Soms voor mijn eigen gemak, maar ook om die jongen niet teveel op stang te jagen ;).
Dus alle bewijzen zijn er niet meer, maar het waren er heel veel ....
Philippe.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

MISBRUIK!
Modbreak:
Ik ben een rood kaderke om het tekort aan rode kaderkes te compenseren
Laatst gewijzigd door meon 15 dec 2010, 21:07, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: post is om zeep :P
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Er blijft wel altijd een bericht in een rood kaderke staan dat de mods uw bericht hebben aangepast. Dus de bewijzen zijn er nog wel!
Ni altijd hoor , voor de "modbreak" afsprakene op fullquote was het naargelang wie het deed op een andere manier

Ik bvb haalde het overbodige weg en zette een mod comment op het einde ; reason edit : en zette forum auto "by a3ke erbij ...
The eternal and true pessimist :D
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie jullie graag. :kiss:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Weet niet of het van belang is, maar als je het subsilver2 thema kiest, dan staat de quote knop bij het laatste bericht er nog wel...
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”