Samsung Galaxy-S + Mobile Vikings

Plaats reactie
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Een maand na de eerste ingebruikname van een nieuwe Samsung Galaxy-S met een datakaart van Mobile Vikings ("classic", €15 per maand voor 2GB) heb ik volgende bevindingen:
De smartphone ligt dag en nacht aan, verbonden met de 3G link; dagelijks gebruik van Google Maps (GPS en navigatie), constant gebruik van email met 5 accounts en maximum mogelijk internet verkeer (wanneer ik niet aan het werk ben of met klanten, of met familie, of aan het slapen) zonder downloaden van programma's en geen streaming content. Verbruik na een maand is 700GB (CORRECTIE ACHTERAF: MOET 700MB ZIJN), waarvan voor Google Maps ongeveer 70kB/dag.

Bovendien gebruik ik de Samsung als wireless access point voor mijn laptop als ik op verplaatsing ben, met zwaardere downloads als gevolg dan met browsen op de smartphone.

2GB kan naar mijn mening bij "normaal gebruik" (geen downloads van programma's en geen streaming) niet eens worden opgebruikt. Voor Google Maps (GPS navigatie) heb ik op geen enkel moment een onderbreking in het dataverkeer gehad, en ik verplaats me over heel België. Ik blijf dus zeker klant.
Laatst gewijzigd door erikarckens 27 okt 2010, 10:57, in totaal 4 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

700GB?
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Correct: moet 700MB zijn :)
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

ik denk dat hij MB bedoelde :wink: Overigens is het wel zo dat 2 GB mobiel dataverkeer ZEER veel is.
Ook al kan je dit snel opdoen als je wil. 'n journaal van 7 uur erdoor draaien op mijn iphone gaat toch al snel
naar de 100 mb ofzo :P Maar goed gewone dingen zoals online radio (bbc dan) verbruiken amper 30 mb op 'n uur.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb een soortgelijke ervaring. Dankzij Galaxy Apollo en Android zit ik meer, langer op mijn telefoon te surfen. Ik vrees dat ik niet meer zonder mobiel internet kan. Ik ga dus bijgevolg niet meer veranderen van provider.
Het feit dat het een prepaid formule is voor dat geld... Komt daar nog bij dat ik ondertussen al een maand gratis sms en surf dankzij het aanbrengen van vrienden. (1 vriend aanbrengen = 1 gratis herlading van 15 euro, met dank aan twee forumleden hier ;))
Surfen via EDGE gaat verbazend snel: bijvoorbeeld Userbase laden (wat ik toch niet zo'n licht forum vind), gebeurt in enkele seconden, en dat terwijl ik op de trein zit.

En op school kan ik lekker iedereen jaloers maken over mijn provider. Enkele zijn er zelfs al geïnteresseerd in.

Momenteel staat mijn verbruik op:

Code: Selecteer alles

Beltegoed: 	€ 39.81
SMS: 	952 SMS
Data: 	1973.3 MB
Bundel vervalt: 	09/11/2010 13:17:00
Dus het geld dat daar op staat kan ik nog gebruiken voor mobiele betalingen. Ik hoop dus dat MV (en BASE) snel De Lijn betalingen gaan ondersteunen.

Dat dataverbruik is dan enkel surfen en applicaties (van enkele megabytes at most). Dus ik ben nog niet toe aan het online streamen van muziek. :p
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb vorige maand m'n 2Gig opgekregen, als je met google listen wat podcasts download over het datanetwerk kan het snel gaan!

Ben ook heel blij met m'n eerste smartphone (HTC wildfire) + Mobile vikings
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik blijf het vrij duur vinden: 15€/maand=>180€/jaar. Gebruik mn gsm erg weinig, vooral om mails
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ja, en een auto is ook veel te duur voor iemand die alleen met de fiets rijdt :bang:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

silencer schreef:Ik blijf het vrij duur vinden: 15€/maand=>180€/jaar. Gebruik mn gsm erg weinig, vooral om mails
Ik zit nu al een dik jaar bij MV en herlaad pas om de 2 maanden. Ze maken er geen probleem van als je langer dan een maand per herlading surft.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 28 okt 2010, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Maar na 1 maand surf je dan betalend, met het bedrag van je vorige herlading ? Idem voor sms'kes...?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een maand nadat je herladen hebt, vervalt je bundel van gratis smsjes (1000) en gratis mobiel internet (2 GB). Smsjes worden nadien opnieuw aangerekend; mobiel internet niet meteen. Je kan eventjes gratis blijven surfen, maar maak daar geen misbruik van. Ze kunnen je ook op elk moment direct van het gratis internet smijten (je hebt natuurlijk niet betaald) en dan betaal je € 2,50 per MB.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vind dat maar een raar systeem. Er is te veel onduidelijkheid over hoe ver je eigenlijk met die 'grace period' mag gaan. Ze spreken op de MV-site over een aantal dagen, maar als ik zie dat je er hier gemakkelijk een maand van kan gebruik maken, dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Ik bel niet genoeg om mijn 15€/maand op te souperen, dus zou ik, na een aantal maanden 'gespaard' te hebben (na zes maand vervalt je krediet toch sowieso) mijn krediet te gebruiken om te surfen zodat ik na (waarschijnlijk) een paar dagen terug op 0 sta en nieuw krediet kan kopen. De vraag is echter, hoe lang duurt het eer ze je die MB toch gaan beginnen aanrekenen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nee. Je belkrediet blijft zes maanden na je herlading actief.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zou gewoon handigst zijn als je effectief weet wanneer ze beginnen aanrekenen. Op dat moment herlaad je gewoon direct. Van de andere kant is die grace period sowieso een toegift natuurlijk.
Zeker als je niet van plan bent dagelijks je EDGE/3G te gebruiken kun je na de 31 dagen gewoon wachten met herladen tot je weer eens mobile data nodig hebt. Op die manier zou je ook een jaar kunnen uitdoen met slechts 11 of 10 herlaadbeurten, zelfs zonder hun grace period.

Edit: eigenlijk wat Maglor dus zei. Had niet direct door wat je bedoelde :?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

silencer schreef:Ik blijf het vrij duur vinden: 15€/maand=>180€/jaar. Gebruik mn gsm erg weinig, vooral om mails
Ik heb al 6 nieuwe klanten aangebracht, wat een cadeautje van €90 betekent. Nee mij hoort ge nie klagen. :beerchug:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ter verduidelijking: tijdens al die tijd dat ik het 2 maanden kon rekken (en nog steeds doe), heb ik op een heel jaar niet meer dan 140MB verzet. De soepelheid van de grace period zal vooral te maken hebben met je gemiddelde verbruik.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Kenw00t schreef:Ter verduidelijking: tijdens al die tijd dat ik het 2 maanden kon rekken (en nog steeds doe), heb ik op een heel jaar niet meer dan 140MB verzet. De soepelheid van de grace period zal vooral te maken hebben met je gemiddelde verbruik.
Maar je wordt dus niet gewaarschuwt, voor hetzelfde geld betaal je 2,5eur/MB zonder dat je het zelf merkt (heb al jaren een wire-less abbonnement).Correct?
Laatst gewijzigd door silencer 29 okt 2010, 12:25, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan op de site van MV zien hoeveel je gemiddeld betaald per maand. Bij mij is dat €12. Ik vind dat heel schappelijk, zeker als je bekijkt wat je voor hetzelfde betaald bij andere providers. Ik denk dat je bij proximus €1000 betaald voor hetzelfde.

De laatste maand na een herlading van €15 heb ik ongeveer 800mb verbruikt en 400 smsen verstuurd... Ik betwijfel of er iets bestaat dat goedkoper is.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

silencer schreef:
Kenw00t schreef:Ter verduidelijking: tijdens al die tijd dat ik het 2 maanden kon rekken (en nog steeds doe), heb ik op een heel jaar niet meer dan 140MB verzet. De soepelheid van de grace period zal vooral te maken hebben met je gemiddelde verbruik.
Maar je wordt dus niet gewaarschuwt, voor hetzelfde geld betaal je 2,5eur/MB zonder dat je het zelf merkt (heb al jaren een wire-less abbonnement).Correct?
Nee ik heb nog geen waarschuwing gekregen en ook nog nooit die € 2,50/MB moeten betalen. Ik ben dan ook gene klootzak door in de grace period zware dingen te gaan downloaden. Zoals ik al zei heb ik het voorbije jaar maar een ~140MB verzet, ik vind dus niet dat ik het spel smerig speel door het laatste druppeltje uit de citroen te persen. Het enige wat ik er elke werkdag mee doe is RailTime nakijken, kort nieuws lezen en mijn lessenrooster checken (de mobiele versies uiteraard).

Blijkbaar zien ze het rekken van tijd dus door de vingers ALS je een marginaal verbruik hebt (als ik nog met de oude 1Gb per herlading reken, kom ik nog niet eens aan 0,05% verbruik van wat toegelaten is! ).

Misschien moeten de grootverbruikers hier maar eens reageren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Overgeschakeld van een Proximus bedrijfsabonnement naar MV... Ik zat aan +/- 55 EUR incl. data bundel 500 MB bij Proximus + nog eens 20 EUR extra belkosten (per maand). Prijs per minuut bij het herladen van 40 EUR valt goed mee en dan nog eens gratis SMS'en. Skype over 3G (getest in Brussel) met een iPhone 4 gaat trouwens redelijk goed :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”