Internet op kot (VUB)

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Sup3r
Starter
Starter
Provider

Ik ben een student aan de VUB en zit daar ook op kot.
Je krijgt hier van de VUB zelf een degelijk internet maar dat is gebonden aan restricties dus ik kan daar niet gamen (professioneel) en ben op zoek gegaan naar oplossingen. Via Telenet/belgacom werd er mij altijd een negatief antwoord gegeven ( ivm rijglijnen en groepsverbindingen ) omdat ik op een campus op kot zit en dat er dan extra lijnen enzo zouden moeten worden bijgelegd (wat mij nogal problematisch lijkt..).
Ik kwam terecht bij clearwire maar na meerdere negatieve recensies begin ik dus echt wel te twijfelen..

Weten jullie misschien een oplossing ?

Ben op technisch vlak niet de slimste dus weet er niet ALLES van.

Mvg
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

je zou steeds een tunnel kunnen proberen opstellen.
Ok die tunnel tot stand te brengen, moet je natuurlijk weer weten wat er juist geblokkeerd is en wat niet, vrij lastig dus.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sup3r
Starter
Starter
Provider

honda4life schreef:je zou steeds een tunnel kunnen proberen opstellen.
Ok die tunnel tot stand te brengen, moet je natuurlijk weer weten wat er juist geblokkeerd is en wat niet, vrij lastig dus.
Hah.. en hoe kom ik dat te weten?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

http://www.hotspotshield.com/

Je zou altijd zo iets kunnen proberen, ik waarschuw je echter wel dat als ze willen meekijken wat jij door het lijntje zendt, het ook mogelijk is.
Dus usernames/passwords/keys is steeds een risico zolang je de tunnel zelf niet in beheer hebt :wink:
IP uit de states, misschien te sloom om te gamen, ik weet het niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sup3r
Starter
Starter
Provider

Zal het eens bekijken, IP uit de states gaat zoizo niet goed genoeg zijn :P toch bedankt.

Maar zijn er nog andere mogelijkheden zoals clearwire ? Want na veel negatieve reacties heb ik wel de schrik gepakt om dat te nemen.

Of hoeveel kost het om lijnen te laten bijleggen?

mvg
Sup3r
Starter
Starter
Provider

het is gelukt om te spelen maar met een ping van 500 :D niet goed dus.
Zijn er ook zo'n dingen met IP's vanuit europa ?
mvg
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

Ik heb een tijdje https://www.overplay.net/ gebruikt. Werkte zeer goed met Hulu enz, deftige snelheden. Maar of een VPN oplossing geschikt is voor te gamen dat betwijfel ik.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Ik heb een server staan in frankrijk. Ik maak een ssh tunnel van thuis uit naar mijn server en via proxy tunnel ik alles daardoor.

Als je er wat geld tegen wil smijten kan je zoiets overwegen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En hebt ge daar als kotstudent wel genoeg tijd voor om te gamen, of haalt ge liever u tijd in in de vakantie :wink:
Het academiejaar is nog maar een paar weken bezig, en nu lijkt het allemaal nog goed te overzien, maar dat blijft ni ze manneke, 'k spreek uit ervaring :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Vergeet absoluut clearwire.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Clearwire is zeker geen oplossing, pings van 200 en meer zijn normaal. Eigenlijk kan je dit enkel gebruiken voor te surfen en that's it.
Telenet zal inderdaad niet gaan door de rijglijnen, maar belgacom kan je altijd laten binnenkomen denk/vermoed ik.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

eneh mobiel internet van proximus of is dit ook geen optie? en al iemand geprobeerd om daarover te gamen?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Latency bij Proximus is ongeveer 100 seconden voor lokale servers.
Dus niet echt aan te raden om te gamen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik vermoed dat je op kot zit op de VUB zelf? Dat studentendorp op de campus Etterbeek?

Dan vrees ik dat je geen andere lijn gaat kunnen krijgen, en het zult moeten doen met het internet/netwerk van de VUB en dus daar een oplossing zult moeten vinden...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Ge vraagt dat daar eens lief aan den administrator dat je die en die poort nodig hebt voor studiedoeleinden ;-)
Dan zetten ze die open voor u en zwijgt ge als de dood daarover tegen uw medestudenten... oei, heb ik nu teveel verklapt ?
Laatst gewijzigd door iceke 27 okt 2010, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
Sup3r
Starter
Starter
Provider

iceke schreef:Ge vraagt dat daar eens lief aan den administrator dat je die en die poort nodig hebt voor studiedoeleinden ;-)
Dan zetten ze die open voor u en zwijgt ge als de dood daarover tegen uw medestudenten... oei, heb ik nu teveel verklapt ?
Hah geloof mij, ik heb al meerdere mails naar hen gestuurd en krijg altijd een negatief antwoord.. echt balen. Zit gij toevallig op de VUB of spreekt ge ni uit ervaring?
Sup3r
Starter
Starter
Provider

driesve schreef:Ik vermoed dat je op kot zit op de VUB zelf? Dat studentendorp op de campus Etterbeek?

Dan vrees ik dat je geen andere lijn gaat kunnen krijgen, en het zult moeten doen met het internet/netwerk van de VUB en dus daar een oplossing zult moeten vinden...
Ja ik zit op de campus Etterbeek.
Nja hier vind ik dus geen oplossing.. ze willen me geen volledig internet verschaffen en weigeren ook om bepaalde poorten te openen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En jij vindt dat niet logisch? :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Sup3r schreef:ze willen me geen volledig internet verschaffen en weigeren ook om bepaalde poorten te openen.
Je zit daar dan ook om te studeren (en in die zin voldoet het aanbod)... niet om te spelen.

Als je hierover een andere mening hebt zit er niets anders op dan een eigen server te huren (de typische tunnel aanbieders hebben vermoedelijk toch ook niet de gewenste performance voor jou hier in Belgie) en daarmee te tunnelen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En als je er in slaagt...
Laat me je resultaten weten (op het einde van het jaar ;p)
Een eerste jaar unief is geen laatste jaar secundair ze.
'k blijf erbij, gamers op kot kunnen hun tijd nuttiger gebruiken, of die tijd in de vakantie inhalen (tenzij je superbegaafd bent) :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Elk maakt dat voor zichzelf uit. Ik ben in mijn 1e kandidatuur beginnen met online gamen en ben geslaagd met grote onderscheiding.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

[Offtopic]
We zijn nog maar eind oktober en zoals hierboven gezegd moet de persoon dat zelf uitmaken. Ikzelf deed ook nog veel meer dan studeren en ben ook geslaagd met grote onderscheiding. De ene gamet, de andere (like me) gaat op café of naar een feestje,...

[Ontopic]
Het lijkt mij allemaal niet meer dan normaal, je huurt een kamer op die campus. Dan is het toch logisch dat belgacom/telenet niets kunnen doen. Je mag mee het VUB.net gebruiken, om misbruik te voorkomen hebben ze enkele dingens geblokkeerd, zo zitten torrents daar meestal bij. Uiteindelijk mag je ook niet klagen, want dat is een meer dan behoorlijke verbinding, buiten die beperking.
De beste oplossing (server opzetten) werd hierboven al aangehaald en is trouwens goedkoper dan een dure telenetlijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sup3r
Starter
Starter
Provider

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
driesve schreef:[Offtopic]
We zijn nog maar eind oktober en zoals hierboven gezegd moet de persoon dat zelf uitmaken. Ikzelf deed ook nog veel meer dan studeren en ben ook geslaagd met grote onderscheiding. De ene gamet, de andere (like me) gaat op café of naar een feestje,...

[Ontopic]
Het lijkt mij allemaal niet meer dan normaal, je huurt een kamer op die campus. Dan is het toch logisch dat belgacom/telenet niets kunnen doen. Je mag mee het VUB.net gebruiken, om misbruik te voorkomen hebben ze enkele dingens geblokkeerd, zo zitten torrents daar meestal bij. Uiteindelijk mag je ook niet klagen, want dat is een meer dan behoorlijke verbinding, buiten die beperking.
De beste oplossing (server opzetten) werd hierboven al aangehaald en is trouwens goedkoper dan een dure telenetlijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb een vrij goed lessenrooster en hou mijn lessen ook nauwkeurig bij.. Ik speel competitief en op een professioneel niveau en dit gaat dan om een X aantal keer per week te "trainen" en niet dat ik hele dagen ga zitten gamen.

Waar begin je dan om zo'n server op te zitten ? Ken er trouwens niets van . Enige link of naam zodat ik het eens kan bekijken ?

Alvast bedankt
mvg
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

De gemakkelijkste is ssh.

Ik heb gisteren eens een speedtest gedaan naar mijn server in frankrijk en volgens speedtest.net had ik maar een latency van 25ms.
Vandaag op het werk getest en daar had ik een latency van 6ms. Maar dat is hier glasvezel, dus de vergelijking met een gewone kabel of vezel verbinding is waarschijnlijk wat scheef. 8)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
karolus
Starter
Starter
Provider

Ik zelf vond het internet op kot ook te beperkt.
Heb nu een openvpn verbinding draaien.
Ben er heel erg tevreden over.

check www.strongvpn.com eens. Je moet een openvpn connectie nemen.

groeten
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”