VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Eind dit jaar ben ik van plan om naar VDSL2 om te schakelen.

Deze morgen heb ik een berekening naar Dommel doorgestuurd, die aantoont dat een nieuw abonnement bij Belgacom me het 1ste jaar zo een 284 euro goedkoper uitkomt dan als bestaande Dommel klant om te schakelen. Nieuwe Dommel klanten genieten wel van de VDSL2 promoties bij Dommel. Bestaande klanten dus niet.

Ik ben heel tevreden van de diensten van Dommel (en zou graag klant bij hen blijven).
Maar 284 euro verschil is wel wat veel, om zomaar "trouw" klant te blijven.

Ik heb hierop reactie van Dommel ontvangen:
** Denk dat ik die hier wel mag posten **

Geachte
Momenteel werken we aan een nieuw betalingsformule waar ook bestaande klanten gebruik van kunnen maken.
Zonder in te gaan op de details kan ik u meedelen dat met die formule u op 24 maanden 39,00 euro/maand zou betalen (dit is geteld inclusief activatie, modem en abonnementsprijs).
Op dit moment gaat het om een voorontwerp, van zodra dit ook realiteit wordt zetten we dit meteen op onze website.
We willen u dit toch alvast meegeven zodat u een keuze kan maken.

Met vriendelijke groeten
servicedesk dommel.com


De specificaties die ik doorgemaild had (vergelijking Dommel - Belgacom), zijn deze:
- Technologie: VDSL2
- Download: 25 Mbps
- Upload: 3,5 Mbps
- Download volume: 500 GB (bij Dommel) of FUP (bij Belgacom)
- Abonnement op nieuwsserver inbegrepen (met retentie van +- 400 dagen, onbeperkte download, 50 Mbps speed)

Hopelijk is dit waar, zodat ik bij Dommel klant kan blijven.
Ik houd hun website de komende weken alvast goed in de gaten...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Met andere woorden:

(24 * x) + 139 = 24 * 39, oftewel x = 33,21 EUR per maand voor een speedconnect (achtig iets) dan? Pakt dat ze hier nog nen euro bijtellen als ge niet betaalt via domiciliëring, maar pakweg 34 EUR/maand is toch ook een nette prijs voor dat produkt ja... Ik wacht ook (on)geduldig af dan (al blijft het prijsverschil met Belgacom toch aardig?) !

EDIT: de activatie is momenteel gratis, prijsberekening dan ook aangepast...
ooh. shiny.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Cloink,

((24 * 39) + 139)/24 = 44.8

En bij Belgacom ben je niet verplicht om een vaste lijn/discovery/raw copper te nemen.
Laatst gewijzigd door VOiD op 20 okt 2010, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

deze aanpassing komt iig veel te laat voor mij, en eerst zien dan geloven natuurlijk :-o
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

VOiD schreef:((24 * 39) + 139)/24 = 44.8

Euh, lees nog eens goed de eerste post? Daarin beweert Dommel te gaan afkomen met een formule die u per maand (geteld over 24 maand) 39 EUR gaat kosten, incluis modem en activatie. En dat komt dus neer op grofweg 33 a 34 EUR per maand (m.a.w. ge schrijft de modem af op 24 maand).

VOiD schreef:En bij Belgacom ben je niet verplicht om een vaste lijn/discovery/raw copper te nemen.

Juist, vandaar mijn opmerking dat het prijsverschil met Belgacom nog steeds behoorlijk groot is...
ooh. shiny.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Cloink, je hebt volledig gelijk. IK had iets te snel gelezen, sorry. :oops:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

hoi,

je vergelijkt hier met BC.
Anderzijds heb ik nog geen 3 weken geleden soortgelijke mail gestuurd maar dan met een vergelijk naar Scarlet.
Bijscarlet is het teleoon + onlimited vdsl 2 40 euro/maand zonder activatie, inclusief modem en de eerste 4 maanden 10 euro korting.
Hun reaktie toen, ja meneer, toen je de eerste keer aangesloten bent hebt u kunnen geniten van een korting , nu niet komt er op neer "brutte pech" .
Ik vraag me af of die 39 euro van dommel inclusief telefoonlijn is , want niet iedereen belt alleen met een gsm ?
Voor enkele euros meer per jaar wil ik bij dommel blijven, ben tenslotte tevreden over hun produkt en ik heb geen gezever met die email adressen.
Maar ja, blijkbaar is dommel niet echt geinteresseerd in bestaande en korrekt betalende klanten.
PS, wel raar dat ze nu ineens over 24 maanden beginnen gaan te praten, valt jouw dat ook op ?
Ik vermoed, een dikke cent betalen voor de modem, die ze dan volgens hun berekeningen afschrijven op 2 jaar, maar een goedkoper abbo.
En als je modem het opgeeft naar 1 jaar pech gehad.

Tom
Musashi
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2010, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Het lijkt dus het volgende te zijn:

vb Speedconnect:
29,17 euro + 8,75 euro (raw copper) = 37,92 euro

dus als je als klant omschakelt:
eerste jaar: migratiekost 99 euro + 139 euro + 350 euro = 588 euro (/12 = 49 euro)
tweede jaar: 350 euro (/12 = 29,17 euro)
24 maanden: 39 euro

tempting...


http://www.dommel.com
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Musashi schreef:Het lijkt dus het volgende te zijn:

vb Speedconnect:
29,17 euro + 8,75 euro (raw copper) = 37,92 euro

dus als je als klant omschakelt:
eerste jaar: migratiekost 99 euro + 139 euro + 350 euro = 588 euro (/12 = 49 euro)
tweede jaar: 350 euro (/12 = 29,17 euro)
24 maanden: 39 euro

tempting...


http://www.dommel.com

hmm riskant (faiiet, bij problemen,..)?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Dit moet dan de dankbaarheid tonen voor trouwe klanten? Een schande. Ik zal dan toch maar eens gaan kijken als ik niet ergens anders iets beter kan vinden dan mijn huidige netconnect abo.
H-jay
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:19

Als ik goed zie hebben ze ook de *** weg gedaan bij: activatie €99 nu €0

Edit: Helaas, bovenaan staat nog altijd: tijdelijk gratis activatie ***
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Pff daarnet is even gerekend en vergeleken met scarlet, ik viel bijna achterover, zo duur dat dommel is voor een bestaande klant

Dommel:
1ste jaar dommel 350 + 99 + 139 = 588 (was al geschreven hier)
daarbij komt een abbo van BC , want ik wil vaste telefonie => 18.95 * 12 = 227 euro
totaal 1stejaar 815 euro
2de jaar dommel 350 euro + BC 227 = 577
Verdeeld over 24 maanden : (815 + 577)/24=58 euro

Scarlet:
1ste jaar telefoon + internet : (12 * 40) -40 euro =440 euro, modem gratis en aansluiting gratis:; newsserver 80 euro / jaar = 520 euro
2de jaar scarlet telefoon + internet 480 euro + 80 euro = 560 euro
Verdeeld over 24 maanden = 45 euro per maand maw op 2 jaar een besparing van 312 euro of 13 euro per maand.

En dat noemt dommel nu een promotie.
Dat ik de modem moet betalen, ok daar kan ik nog mee leven, maar die 100 euro aktivatie, dat kan echt niet.

En zoals iemand hierboven al aanhaalde als klant neem je een rsisico met 1 jaar op voorhand te betalen. zouden ze mss geld nodig hebben daar in diepenbeek?


Tom
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Is het nu zo moeilijk om over te stappen naar BGC voor een jaar en daarna terug naar dommel te verhuizen ? 1. je krijgt de BGC promo 2. je krijgt de modem voor volgende jaar 3. je krijgt volgend jaar terug de dommel promo. Ja dat kost u 2X activatie, maar je krijgt daarvoor wel 2X promo + modem !
Promo's zijn om klanten te lokken, niet om trouwe klanten te belonen.. waarom zou je dan als trouwe klant niet telkens providerhoppen en promo's opstrijken ???
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

iceke schreef:Is het nu zo moeilijk om over te stappen naar BGC voor een jaar en daarna terug naar dommel te verhuizen ? 1. je krijgt de BGC promo 2. je krijgt de modem voor volgende jaar 3. je krijgt volgend jaar terug de dommel promo. Ja dat kost u 2X activatie, maar je krijgt daarvoor wel 2X promo + modem !
Promo's zijn om klanten te lokken, niet om trouwe klanten te belonen.. waarom zou je dan als trouwe klant niet telkens providerhoppen en promo's opstrijken ???


Ja maar bijna iedereen wil geen rompslomp dus blijven ze waar ze zijn.
maar goed in mijn geval ga ik eens goed kijken als vdsl2 hier ligt jaarke scarlet of belgacom en dan terug dommel. Of jaarke telenet als ze veel goedkoper worden dan heb ik niet echt een probleem met nachtdownloaden.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

BC telefoon + internet vdsl kost 53 euro per maand met 50Gb DL, neem daarbij nog de optie ongelimiteerd voor 10 euro, dan kom je aan 63 euro per maand. Maw, das bijna zo duur als dommel eerste jaar, dan wil ik al die zever niet met risico's dat dingen fout gaan.

Ik lees hier ook, dan neem ik jaartje BC of scarlet of TN en ga daarna terug naar dommel.
Als je nu naar scarlet gaat ben je goedkoper af dan bij dommel (indien je vaste telefonie meeneemt), waarom zou je dan weer al die zever hebben na een jaar om opnieuw om te schakelen ?
Maw, wat zijn dat wel de grote voordelen van dommel?
Tom
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Geen, maar een mens blijft nu eenmaal graag bij z'n provider als het goed werkt, ook al is die enkele euro's duurder/goedkoper dan een andere.
Het grote probleem is dat er nog veel mensen op adsl zitten maar betalen voor vdsl snelheid.
Om over te schakelen naar vdsl bij dommel betaal je daar (als trouwe klant) activatie+modem+je kan de promo voor nieuwe klanten vergeten.
Maw overschakelen naar vdsl snelheid kost je +/_ 150€. Overstappen naar een andere provider brengt je geld op (je krijgt je modem en krijgt een mooie promo als nieuwe klant)
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 mar 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

ik geloof er niet meer in , heb er ook voor gebeld en vond het belachelijk , ben al van begint klant bij dommel en ik overweeg ook sterk de overstap naar bgc te maken met digitv in
H-jay
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:19

Net VDSL2 Besteld ... krijg ik deze message (bestaande klant), 99 euro activatie is er wel nog.

!!! promo: a free new sagem vdsl2 modem is included !!!

:beerchug:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Fijn, maar als bestaande klant heb je niets aan een gratis activatie en modem. Ben benieuwd hoe ze de bestaande klanten dus gaan "belonen", want het huidig prijsverschik is inderdaad groot en ze zullen ook wel beseffen dat de doorsnee Dommel-klant erg kritisch is (anders zaten we wel bij Belgacom of Telenet)...
ooh. shiny.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Cloink,

Waarom heb je als bestaande klant niets aan dei gratis modem?
Ik heb adsl, maw heb een nieuwe modem nodig.
Als je puur het vdsl abbo bekijkt aan 350 euro er jaar, dan is dit produkt zeker vergelijkbaar met bv dit van scarlet waar je trouwens geen vdsl krijgt indien je alleen internet besteld, daar krijg je max adsl2.
Indien de vdsl modem gratis is, dan spaart dit toch al 139 euro bij de omschakeling.
Zoals ik hierboven al aangehaald heb, dommel is competitief met zijn abbo tov een goedkope scarlet, maar het is de omschakelkost en modem die het dood doen.
Ik heb idd ook net (idd op zaterdagavond) een mailtje gekregen op een ticket dat vanaf nu de modem gratis is.

Als ik nu uitreken op het principe van voorheen , dan kom ik met 100 euro aktivatie aan 52 euro per maand voor mijn dommel abbo tesamen met mijn BC telefoonlijn. Voor 7 euro per maand wil ik al die zever niet en dan beschouw ik die 100 euro maar als een "sunk" kost zoals ze in boekhouodtermen zeggen.
En dan beschik ik over een volwaardige telefoonlijn , tov bij scarlet is het voip. Als de elektriciteit wegvalt => gedaan met bellen.

Zou dommel dan toch begrepen hebben wat de trouwe klanten riepen ?
Mss teveel verloop gehad de laatste maand ?

Wat ik me wel afvraag, zou BC zijn dochter scarlet mss gaan (mis)bruiken om de kleintjes uit de markt te duwen ?

Tom
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ze maken het iets te ingewikkeld op die manier. Het zou iets makkelijker zijn geweest als ze hun eigen berekening ernaast hadden gezet ipv je alles zelf moet gaan uitdokteren en berekenen.... maar zelfs als je per maand betaalt en rekening houdt met de promo's erbij ben je mat dat jaarlijks betalen goedkoper af waar geen enkele promo inzit.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Iemand een idee hoe je de betaling voor een jaar uitvoert - de andere maandelijkse betalingen afsluit - zonder afgesloten te worden ?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

tom35 schreef:Wat ik me wel afvraag, zou BC zijn dochter scarlet mss gaan (mis)bruiken om de kleintjes uit de markt te duwen ?

Tom


Hier maak je de perfecte analyse, dat is het ultieme doel van Belgacom/Scarlet. Alles dood maken zodat ze de absolute alleen heerschappij hebben op het koperpaar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wat er ook gebeurd is het laatste jaar, er is er één die er wel bij gevaren is: de klant.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik ga alvast bij Dommel blijven :!:

Zeker nu ze ook een GRATIS VDSL modem leveren aan alle bestaande klanten (iets wat geen enkele provider voor bestaande klanten doet).

Die activatie kost van 100 euro moet je daar gewoon bijnemen (dit is ergens normaal).
Uiteindelijk moeten ze die bedragen toch volledig (of grotendeels) aan Belgacom doorstorten.

En dat Belgacom en Scarlet (dochterbedrijf) met hun promoties (tijdelijk) heel goedkoop zijn.
Lijkt me inderdaad de ultieme tactiek van Belgacom om alle kleine spelers uit de markt te duwen.

Kleine spelers zoals Dommel die marktspelers zijn geweest. En grote veranderingen (verhoging download volume tot ongelimiteerd) in het IP landschap hebben doorgevoerd. Moesten die kleine spelers er niet geweest zijn, zaten we misschien nog maar aan 50 Gb per maand te surfen !

Of ik jaarlijks mijn abonnements geld ga betalen, weet ik nog niet. Wat ik wel weet, is dat Dommel nu wel terug de ALLERGOEDKOOPSTE vdsl formule heeft die er bestaat. Zowel voor bestaande als nieuwe klanten (en helemaal voor nieuwe klanten natuurlijk).

Voor mijn telefonie gedeelte ben ik wel nog niet uit. SpeedLine (de prijzen + voorwaarden) zijn nog niet bekend gemaakt. Ofwel wacht ik hierop. Ofwel neem ik me een discovery line bij Belgacom. Ofwel neem ik raw copper (jaarlijks) bij Dommel. En draag mijn nummer dan over naar Weepee. Het internet gedeelte blijft alvast bij Dommel.

Wat die jaarlijkse promotie betreft. Kun je zowel je abonnementsgeld, als je raw copper jaarlijks betalen. Nu vraag ik me af, of ik bv enkel mijn raw copper jaarlijks kan betalen (dit komt alvast goedkoper en interessanter uit, dan zo een Discovery Line bij Belgacom te nemen). Je weet immers nooit wat Belgacom met die prijzen terug gaat doen (bv de 50% prijsstijging van die Discovery Line een jaartje terug !). Op die manier spaar ik ook heel wat uit.

Het abonnementsgeld betaal ik dan maandelijks via domiciliëring.
Of ook jaarlijks.

Er zijn alvast heel wat opties mogelijk.
En de weg naar VDSL ligt nu helemaal open (ook voor bestaande klanten bij Dommel) :-D

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

tom35 schreef:Waarom heb je als bestaande klant niets aan dei gratis modem?

Excuses, ik bedoelde uiteraard de "early adopters" die reeds via Dommel op VDSL2 zitten en dus zelf de Sagem aangekocht hebben. Zoals ik dus. Ik zou enkel tevreden zijn met een prijsverlaging van de maandelijkse abo-kosten (of desnoods een drastische verlaging van de raw copper, dat mag ook).

tom35 schreef:Mss teveel verloop gehad de laatste maand ?

Daar ben ik wel zeker van. Zoals ik al zei: Dommel-klanten zijn meestal net de meest kritische, diegene die het meest "value for money" zoeken en Dommel is wat dat betreft vandaag de dag een beetje de markt uit geprijsd...

tom35 schreef:Wat ik me wel afvraag, zou BC zijn dochter scarlet mss gaan (mis)bruiken om de kleintjes uit de markt te duwen ?

...door Scarlet inderdaad. Je slaat wat betreft Belgacom m.i. hier de nagel op de kop. Scarlet moet dienen om de kleinere concurrenten het vuur aan de schenen te leggen. En to be honest: het is hen verduiveld goed aan het lukken. De enige reden waarom ik zelf nog niet ben overgeschakeld is dat Scarlet VDSL2 blijkbaar koppelt aan een produkt incluis telefonie, wat ik niet wil. Als ze daarentegen morgen het "Scarlet Internet" (= 30€/mnd, incluis raw copper en ongelimiteerd internet!) "upgraden" naar VDSL2 (en dan bedoel ik qua snelheid, want ik vermoed dat de huidige max. van 12Mbps ook reeds over VDSL2 gaat in de meeste gevallen?), dan ben ook ik weg (zonder tegenzet van Dommel), want hetzelfde kost dan bij Dommel ongeveer 50€, toch bijna het dubbele... :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dommel is zeker niet de goedkoopste als je de promos en al en acht neemt.
Als je van telenet komt bvb dan is hij bijna de duurste.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ben niet helemaal overtuigd van de jaarlijkse betalingen bij dommel hoor.
Die periode heb jij op dat geld geen interest, niet dat dit zo veel is maar kom.
Dommel zal dit geld wel goed weten te gebruiken om te investeren, en zo een redelijke winst er aan te verdienen, of ze hebben snel geld nodig om hun kosten te betalen.
Je hangt op deze manieren langer vast aan hun, bezie het als een soort "jaarcontract" waardoor je niet plots kan overschakelen.

Achja je kan het op vele manieren bekijken.
Mijn idee is dat het wat te warm onder hun voeten wordt door de concurrentie, waar is je geld naartoe als ze failliet gaan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Waar zien jullie ergens dat dommel een gratis VDSL modem gaat leveren aan bestaande klanten ?
Ik zie op hun site nog altijd 139 Euro staan.
Zou anders graag bij dommel blijven en overschakelen naar VDSL2.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

User_Rudy schreef:Waar zien jullie ergens dat dommel een gratis VDSL modem gaat leveren aan bestaande klanten ?
Ik zie op hun site nog altijd 139 Euro staan.
Zou anders graag bij dommel blijven en overschakelen naar VDSL2.


Ik heb hierover een email ontvangen.
Zijnde een reactie op mijn ticket (ivm de hoge omschakelingskost)

Geachte

We kunnen u ook nog meedelen dat bestaande klanten bij de omschakeling naar speedconnect en speedconnect plus een gratis vdsl2 modem ontvangen vanaf nu.

Met vriendelijke groeten
servicedesk dommel.com


Dit antwoord heb ik nog geen 24u binnen (za rond 15u)
Kortom de website zal hier nog niet aangepast aan zijn.

Maar dat zou er dus zeker op moeten komen.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

cloink schreef:Ik zou enkel tevreden zijn met een prijsverlaging van de maandelijkse abo-kosten (of desnoods een drastische verlaging van de raw copper, dat mag ook).


Die 'drastische' verlaging van de raw copper, heb je ergens nu al :wink:
Als je jaarlijks betaald.

Ik weet wel (nog) niet of je je abonnementsgeld bv maandelijks kunt blijven betalen.
En je raw copper jaarlijks.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je jaarlijks betaald en na 4 maanden het bedrijf gaat op de fles, bij wie ga je moeten aankloppen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bij de curator ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

...Waarbij je als zowat laatste in aanmerking komt voor je geld terug te krijgen, in veel gevallen is de koek dan al lang op ;)
Ik vind het toch maar een rare actie van Dommel, het lijkt erop dat ze liquiditeitsproblemen hebben?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

jorgo schreef:...Waarbij je als zowat laatste in aanmerking komt voor je geld terug te krijgen, in veel gevallen is de koek dan al lang op ;)
Ik vind het toch maar een rare actie van Dommel, het lijkt erop dat ze liquiditeitsproblemen hebben?


Ik stel me daar ook ergens vragen bij. Daarom ook dat ik enkel de raw copper jaarlijks zou betalen.
100 euro is nu niet zo een groot bedrag om kwijt te spelen (is 2x mijn abonnementsgeld / maand)

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Gent32m schreef:
Geachte

We kunnen u ook nog meedelen dat bestaande klanten bij de omschakeling naar speedconnect en speedconnect plus een gratis vdsl2 modem ontvangen vanaf nu.

Met vriendelijke groeten
servicedesk dommel.com


Ze zullen wel moeten want ik vrees dat er op dit ogenblik een leegloop is bij Dommel.
Ik ben zelf ook tegen mijn goesting terug overgestapt naar Belgacom, ik had totaal geen zin om 238 € neer te tellen voor modem en activatie.
En zo zullen er veel klanten gedacht hebben. :cry:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Gent32m schreef:Die activatie kost van 100 euro moet je daar gewoon bijnemen (dit is ergens normaal).
Uiteindelijk moeten ze die bedragen toch volledig (of grotendeels) aan Belgacom doorstorten.

Belgacom vraagt geen €100 activatiekosten.

Edpnet rekenet bijvoorbeeld maar €50 activatiekosten aan. Waar gaat dan die overige €50 van dommel naartoe?

Dit is imho dikke afrip!

Net zoals ze voor alles geld aanrekenen. Ik wou mijn adres wijzigen: €50! "Want wij moeten dat aan belgacom doorgeven en betalen". <<< Bullshit, ik betaal reeds verhuiskosten aan belgacom en mijn olo internet gaat automatisch mee!

Momenteel staat dommel onderaan de providers die kans maken om mij internet te mogen leveren, nog onder telenet!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

ik zou van adsl (netconnect) bij dommel willen overschakelen naar vdsl(speedconnect) (naar aanleiding van deze promoties nu.)

Na hier alles te hebben gelezen kom ik tot devolgende conclusie:
activatiekosten : 99€
router: gratis
indien per jaar betaald: 350€

gemiddeld per jaar het eerste jaar: 449€ / 12 = 37.4€

Klopt dit? Mis ik iets? Moet ik nog met iets rekening houden? Zitten er misschien nog ergens addertjes onder het gras?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Waar halen jullie in godsnaam die gratis modem/router vandaan? Die staat hier nog steeds overal bij als optioneel betalend
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

als je inlogt op de site van dommel, dan kan je allerlei opties om te veranderen (naar 9/12MB, meer downloadvolume, etc) Je kan daar ook dus aanvragen om naar vdsl over te schakelen. Indien je hier op klinkt, verschijnt er een vooruitgansgvenster waar er dan ook bijstaat dat de modem/router gratis is.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”