opzegging kabel tv miserie :(
Hallo, ik ben sinds augustus klant geworden bij belgacom tv waarover ik zeer tevreden ben. Ik heb 27 augustus brief opgestuurd naar telenet nv waarin ik vroeg om mijn analoge kabel tv op te zeggen. Ik heb nu juist contact gehad met de cca van telenet omdat ik nog steeds facturen ontvang en daar zeggen ze mij dat ik pas kan opzeggen vanaf volgend jaar en dit omwille dat mijn vorige leverenacier (infrax) onlangs is overgenomen door telenet en wij daardoor vastzitten omdat we een jaar bij telenet moeten zitten om maandelijks te kunnen opzeggen. Klopt dit? Wij zijn 8 jaren klant geweest bij infrax; telt deze periode dan ineens niet meer mee? Als er mij iemand wat raad kan geven ben ik blij hiervan te horen. Bedankt alvast!
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Zolang je zelf geen nieuw contract afgesloten hebt met telenet voor kabelabonnement moeten ze na een maand kunnen opzeggen me dunkt. Indien ze onnozel beginnen doen ombudsman telecom inschakelen (http://www.ombudsmantelecom.be), het kan even duren maar uiteindelijk zie je je geld wel terug.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56
Ik ben ook altijd klant geweest bij Infrax en nog geen jaar bij Telenet.
Opzeggen ging perfect. Het is tenslotte geen nieuw contract.
Opzeggen ging perfect. Het is tenslotte geen nieuw contract.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Dat kan maanden duren, zelfs soms 1,5 jaar tegen dat die zijn definitief standpunt kenbaar maakt. En dan kan hij nog niet eens Telenet verplichten terug te betalen mocht je al teveel betaald hebben, kan dat alleen maar vriendelijk voorstellen aan Telenet om jou terug te betalen...
Het lijkt me beter dat je gewoon aangetekend schrijft en daarin je standpunt geeft (dat je al jaren lang een contract hebt). Bewijzen van alle ondernomen acties netjes bewaren, de rest is hun probleem. En de facturen dus niet meer betalen.
Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je NOOIT akkoord ging met een contractwijziging ... bv. ook niet mondeling aan de telefoon bv. ... (want dat mag hier in Belgie blijkbaar allemaal, contracten afsluiten op mondelinge basis). Er mag dus nooit een bewijs opduiken dat je instemde met een nieuw contract.
Het lijkt me beter dat je gewoon aangetekend schrijft en daarin je standpunt geeft (dat je al jaren lang een contract hebt). Bewijzen van alle ondernomen acties netjes bewaren, de rest is hun probleem. En de facturen dus niet meer betalen.
Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je NOOIT akkoord ging met een contractwijziging ... bv. ook niet mondeling aan de telefoon bv. ... (want dat mag hier in Belgie blijkbaar allemaal, contracten afsluiten op mondelinge basis). Er mag dus nooit een bewijs opduiken dat je instemde met een nieuw contract.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eerst nog eens bellen naar Telenet (015 666 666) en volharden in de boosheid. Als je de afgelopen 12 maanden géén Telenet Digibox in huis gehaald hebt, dan kan je elk moment kosteloos opzeggen. Als je dus al jarenlang over een zuiver analoog kabelabonnement beschikt, kan je elk moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.pengocha schreef:Bedankt voor de reacties/raad. Ik ga zeker informeren bij de ombudsman.
Pruttelt de Telenet-medewerker tegen, vraag dan de naam van medewerker en laat je doorverbinden met de dienst kwaliteitsopvolging.
Bij de dienst kwaliteitsopvolging volhardt je nogmaals in uw gelijk en het nodige zal gedaan worden.
Als je daarna nog maandelijkse aanrekeningen ontvangt voor kabeltelevisie: niets betalen en vergewis je ervan dat je je een kopie van je opzegbrief hebt en een bewijs van aangetekende zending.
In oktober kan je trouwens alle Telenet-diensten kosteloos telefonisch opzeggen ongeacht de begindatum van uw contract want Telenet wijzigt de algemene voorwaarden voor alle producten. http://www.telenet.be/algemenevoorwaarden
Ombudsman is de laatste optie, een dossier kan maandenlang of zelfs een jaar aanslepen.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Vergeet dit vooral niet te vermelden in je opzegbrief ! bellen heeft geen zin, aangetekend schrijven wel.raf1 schreef: In oktober kan je trouwens alle Telenet-diensten kosteloos telefonisch opzeggen ongeacht de begindatum van uw contract want Telenet wijzigt de algemene voorwaarden voor alle producten. http://www.telenet.be/algemenevoorwaarden