Provincie Antwerpen : samenkoop groene energie !

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
henke54
Pro Member
Pro Member

Van 6 juli tot 1 oktober 2010 kun je als inwoner van de provincie vrijblijvend intekenen op een groepsaankoop 100% groene elektrische stroom. Doe mee, bespaar op je energiekosten en draag je steentje bij tot een beter milieu en de toekomst van onze aarde.

64 gemeenten steunen dit initiatief van het provinciebestuur. De firma iChoosr werd aangetrokken om jou te begeleiden om mee te doen aan de groepsaankoop.
http://www.provant.be/leefomgeving/mili ... ne_stroom/
De gezamenlijke aankopen blijken de voorbije twee jaar bovendien aanzienlijk goedkopere elektriciteit op te leveren in vergelijking met de officiële tarieven die de leveranciers en dus ook Electrabel afficheren. En dat zet energieverbruikers in beweging.

De Vreg, de Vlaamse energieregulator, stelt vast dat sinds begin dit jaar het aantal energieklanten dat overstapt naar een andere leverancier, gevoelig is gestegen. Voor elektriciteit werd in juli 2010 het grootste aantal wissels geteld in de laatste twee jaar. De energieregulator schat dat dit jaar alvast 8,3 procent van alle wissels in de hand werd gewerkt door de aantrekkelijke prijzen die het gevolg zijn van groepsaankopen.

Binnenkort wordt het overigens uitkijken naar de resultaten van de gezamenlijke groepsaankoop voor groene stroom van de provincie Antwerpen. Het streefdoel is om 10.000 gezinnen te verzamelen.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=8N2URN2H
:beerchug:
bArtiest
Starter
Starter

Als ik niet sinds kort een jaarcontract had aangesloten bij Essent, zou ik dit ook zeker overwegen.

Lijkt me zoiezo een win-win-situatie.
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik vind nog altijd schandalig dat je verplicht bent om een jaar contract te nemen, zowel voor energie als internet, .. gsm daarin tegen heeft een alternatief prepay. om concurrentie te vorderen zou men dit moeten afschaffen.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Er zijn twee leveranciers waar je deze verplichting niet hebt (ebem&ecopower).

Anderzijds is het wel begrijpbaar dat leveranciers ook lange-termijnverplichtingen hebben en dat ze hiermede toch meer zekerheid krijgen dat ze een tijdje voor u kunnen werken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ofloo schreef:ik vind nog altijd schandalig dat je verplicht bent om een jaar contract te nemen, zowel voor energie als internet, .. gsm daarin tegen heeft een alternatief prepay. om concurrentie te vorderen zou men dit moeten afschaffen.
Er bestaan meters voor prepaid kaarten, maar deze zijn voor wanbetalers.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”