Disconnect problemen/DNS problemen
blijkt hier nu ook normaal te zijn maar het was echt abnormaal een goede tewee uur geleden. disconnects om de 5 min, dns die niet goed werkte (meeste sites niet beschikbaar) enzovoort. Nja het is vdsl2 maar 't is opgelost dus maakt niet uit zeker. Btw is het normaal dat ik nog niet hoger dan 17 mbit heb gekregen met scarlet one ook al staat de tv uit?
Enkele dagen geleden viel de verbinding kompleet weg, enkel een rood knipperen van de modem en dit gedurende meer dan een half uur. Ik zit hier op een tiental kilometer van Leuven... De maximum-dlsnelheid is slechts 35% van de normale... Scarlet hangt me langzamerhand de keel uit... Teveel ups and downs en een service om van te huilen... Ik zal mijn jaartje uitdoen en binnen een paar maand mogen ze mijn "afscheidsbrief" verwachten... Ik maak er geen woorden meer aan vuil... Het is genoeg geweest...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik gebruik al langer openDNS omdat ik weet dat de Scarlet servers het wel eens durven begeven.
Natuurlijk op die moment zelf kan je nogal moeilijk die IP's opzoeken.
Wil je toch per sé Scarlet hun DNS gebruiken, sten dan openDNS in als tweede, of zelfs als derde server
Natuurlijk op die moment zelf kan je nogal moeilijk die IP's opzoeken.
Wil je toch per sé Scarlet hun DNS gebruiken, sten dan openDNS in als tweede, of zelfs als derde server
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kijk eens op hun site.Jp schreef:Hoe werkt opendns dan?
Gewoon downloaden en installeren?
En moet je dat dan installeren op elke pc/laptop in het netwerk?
- Je moet niets downloaden: gewoon hun dns in de netwerk instellingen van iedere pc/laptop: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
- of ... in sommige routers kan je dit in de router instellen (dan moet je niets wijzigen op de pc's).
- je kan je aanmelden, en via een tooltje jouw IP adres updaten. Dit geeft een aantal extra mogelijkheden ("customization"), maar dit hoeft niet.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik gebruik zelf de Google Public DNS, die werkt ook naar behoren.
Duidelijke instructies staan op de website:
http://code.google.com/intl/nl/speed/public-dns/
Duidelijke instructies staan op de website:
http://code.google.com/intl/nl/speed/public-dns/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik gebruik deze 2 Scarlet DNS servers omdat ze 1 hop dichterbij zitten:
193.121.171.135
194.119.228.67
(instellen op de Route>DNS & default configuration, en DNS Relay op 'enabled' zetten)
Mijn connectie zorgde verleden week ook voor wat problemen - misschien lag het aan een Windows Update? (Maar waarschijnlijk gewoon toeval). Verder gok ik op 31 augustus voor de overschakeling naar 25/30Mbit
193.121.171.135
194.119.228.67
(instellen op de Route>DNS & default configuration, en DNS Relay op 'enabled' zetten)
Mijn connectie zorgde verleden week ook voor wat problemen - misschien lag het aan een Windows Update? (Maar waarschijnlijk gewoon toeval). Verder gok ik op 31 augustus voor de overschakeling naar 25/30Mbit