dommel cityline verplicht dommel modem gebruik?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

hallo,

iemand dat ik ken zou een cityline pakken omdat dit goedkoper uitkomt dan cityconnect+ raw copper....
kan dommel verplichten die fritzbox te gebruiken of mag je je eigen modem gebruiken(zonder voip van dommel dan?

grtzzz
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

is volgens mij geen probleem ... voip gaat natuurlijk niet werken (omdat Dommel de voip gegevens niet vrij geeft) ... maar als je alleen het internet gedeelte wil dan zal dat werken met eender welk ADSL2+ modem met Bridge (1483) ... en als 'em dan nog AnnexM is kan je upload tot 3Mbps gaan (heel theoretisch ... maar binnen de km is +2Mbps haalbaar).

Ik zit hier op het city-netwerk van Dommel met een niet-ondersteunde modem. Is wel CityConnect Plus, maar maakt volgens mij niets uit. Het is gewoon zo dat bij CityLine ze verwachten dat je ook VOIP wil en daarvoor moet je hun modem gebruiken.
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Mss best dat een cityconnecter hier op antwoord. Ik heb zelf cityline en bij de dsl info op crm staat er:
modem type: you are using an approved adsl2+ modem/router (avm)
Toen ik voor een dag mijn hommeconnect gigaset modem gebruikte stond hetzelfde maar met "(gigaset)" op het einde.

Dus ze weten wat voor modem je gebruikt. Maar als cityconnecters datzelfde zien voor hun custom modems dan zou er geen probleem moeten zijn.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

dit is wat ik te zien krijg ... maar alles werkt anders wel perfect (geen dommel VOIP natuurlijk)

Code: Selecteer alles

it seems you are not using a cityconnect approved adsl2+ modem/router,
you may not be able to get the most out of your adsl2+ connection.
we strongly suggest "dlink dsl2640b"
as the modem/router for your cityconnect connection. 
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”