Netwerk door de knieen ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb al enkele malen gemerkt dat m'n internet recent soms opmerkelijk traag is... dus bij deze gaan we maar eens regelmatig meten en de eerste testen zijn alvast niet wat het zou moeten zijn (via Speedtest.net naar Mechelen, maar de resultaten van Telenet zijn gelijkaardig)
Een kwartiertje geleden was het trouwens met moeite 7 a 8 Mbps !
Is dit het resultaat van al die mensen die TB's aan het downloaden zijn ?
Een kwartiertje geleden was het trouwens met moeite 7 a 8 Mbps !
Is dit het resultaat van al die mensen die TB's aan het downloaden zijn ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In het verleden heb ik steeds netjes m'n opgegeven snelheid kunnen halen, ongeacht het tijdstip van de dag... en aangezien TN z'n mond vol heeft over de snelste provider en hun prijzen in verhouding zijn eis ik dan ook dat men dit waarmaakt (zeker op hun eigen netwerk).Pulse schreef:Dit is al altijd zo geweest sinds FUP. Overdag haal je moeilijk 20Mbps, s'avonds makkelijk je volledige snelheid (zoals nu 3.7MB/s, anders haal ik max 3.2MB/s maarja ik blij ook niet vaak op tot 03:23
Ik aanvaard het dan ook niet dat TN "vrij downloaden" (wat op zich ook al een grap blijkt te zijn) introduceert en de rest hiervoor laat opdraaien. Bij deze zullen ze dus niet alleen klachten ontvangen van de "vrij downloaders", maar ook van de rest.
Verdere snelheidstesten zal ik hier de komende dagen dan ook posten als bewijs.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik vind dat dit gewoon iets is dat je erbij moet nemen op de kabel.
Bij adsl hangt je snelheid af van de afstand tot de centrale...
Bij de kabel hangt je snelheid af van de medegebruikers...
Dit zijn zaken die je op voorhand zou moeten weten en waar je mee zal moeten leren leven, als je de keuze maakt voor kabel of adsl
Bij adsl hangt je snelheid af van de afstand tot de centrale...
Bij de kabel hangt je snelheid af van de medegebruikers...
Dit zijn zaken die je op voorhand zou moeten weten en waar je mee zal moeten leren leven, als je de keuze maakt voor kabel of adsl
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Liever 4 Mbits dan me suf te betalen voor een deftige downloadlimiet, 1024 geblokeerde poorten, en een hoop sluipverbruikers in het stopcontactDima_2005 schreef:Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Indien de nodes niet voldoen is het aan TN om ze up te graden... daarom betalen we net schandalig veel.honda4life schreef:Bij de kabel hangt je snelheid af van de medegebruikers... Dit zijn zaken die je op voorhand zou moeten weten en waar je mee zal moeten leren leven, als je de keuze maakt voor kabel of adsl
Ik ga er dus niet mee leren leven, zeker niet nu BGC via VDSL2 de gewenste snelheden en stabiliteit kan leveren. Ik blijf dus nog even wat testjes doen en data verzamelen, en daarna zal TN gezeur aan z'n hoofd krijgen (naast dat van mensen die niet genoeg kunnen downloaden). Het moet maar eens gedaan zijn met dat luilekker leven in Mechelen waar men enkel aan de consument z'n centen denkt
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Sorry maar daar ben ik het niet met eens en zeker al niet omdat Telenet geen kans onbenut laat om de mensen die recht hebben op "Vrij Downloaden" erop te wijzen dat ze beter 's nachts kunnen downloaden omdat ze dan het netwerk het minst verstoren.honda4life schreef:Ik vind dat dit gewoon iets is dat je erbij moet nemen op de kabel.
Als je als bedrijf die "verplichting" oplegt dan moet je gewoon in staat zijn om een snelheid te leveren die dicht tegen de beloofde snelheid aanligt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Bij adsl skynet heeft ieder zijn eigen lijn naar de centrale en deze is verbonden met glasvezelverbindingen.Dima_2005 schreef:Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
Bij adsl skynet kan dus je snelheid niet zakken door andere medegebruikers.
Bij adsl olo providers ligt de zaak anders, sommige providers kopen gewoonweg niet genoeg bandbreedte aan bij belgacom, maar dit kan zo verholpen worden door meer capaciteit aan te kopen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Even snel geregistreerd om hier ook op te reageren. Ik check zeer regelmatig snelheden via speedtest, zowel .net als telenet zelf. En inderdaad sinds de meest recente limietverhoging fluctueren deze enorm (10/12Mbps op een 30Mbps abbo is geen uitzondering meer). Daarvoor waren deze stabiel doorheen de ganse dag. Blijkbaar is de stabiliteit van de snelheid toch wel weg. Regio Herentals hier.
Laatst gewijzigd door Genasi 03 aug 2010, 20:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je meting is dan ook gedaan om 9:36 GMT... da's dus 11:36 en dan is de piek bij mij ook voorbij.Patje schreef:Hier blijft de speed op normale snelheid (20 Mbps down, 1 Mbps up abo)
Ik ben ondertussen testen aan het draaien om de 15 minuten... vanavond post ik de resultaten wel.
Dat snelheden sterk fluctueren is (hier in Gent) toch al lang het geval hoor. Overdag haal ik maximum 25mbit, al blijft het meestal steken net onder de 20. Als ik dan 's morgens even mijn downloadprogramma bekijk dan zie ik dat ik 's nachts continu mijn maximumsnelheid haal.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik haalde tot voor kort nochtans 24u/24u de opgegeven snelheid... en zolang het boven de 20 a 25 Mbps blijft is het ook geen drama (al is dat reeds 33% te traag), maar als ik metingen zie van 5 Mbps is dit wat mij betreft niet echt aanvaardbaar meer... zeker daar Telenet altijd zo'n grote mond heeft van we zijn de snelste (en daarom zijn we ook zo duur).Thallyos schreef:Dat snelheden sterk fluctueren is (hier in Gent) toch al lang het geval hoor.
Ik kan iedereen dan ook maar aanbevelen regelmatig testen te doen en Telenet hierover te contacteren (dat recht heb je volgens mij voor die prijs).
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Heb je het al gemeld aan telenet ? dan gaan ze het bekijken/onderzoeken en in de gaten houden.
kheb één keer een snelheidsdrop gehad (speed zakte naar een 10 Mb) een vijftal maand geleden voor een paar dagen en heb gebeld naar telenet, ze gingen het controleren en een tijdje in de gaten houden (werd ook gemeld door nog een paar mensen uit onze wijk aan telenet) _ sindsdien is alles weer goed.
kan een storing zijn in de centrale die moet hersteld worden, het was toen blijkbaar ook daar een probleemje.
kheb één keer een snelheidsdrop gehad (speed zakte naar een 10 Mb) een vijftal maand geleden voor een paar dagen en heb gebeld naar telenet, ze gingen het controleren en een tijdje in de gaten houden (werd ook gemeld door nog een paar mensen uit onze wijk aan telenet) _ sindsdien is alles weer goed.
kan een storing zijn in de centrale die moet hersteld worden, het was toen blijkbaar ook daar een probleemje.
Laatst gewijzigd door Patje 04 aug 2010, 18:49, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hetzelfde, ik heb hier in de 10 jaar bij Telenet eigenlijk buiten een paar uitzonderingen na nooit een probleem gehad met veel lagere snelheden. Het valt toch wel op dat dit pobleem sinds begin juli is ontstaan. Ik heb zelf Telenet nog niet gecontacteerd ofzo omdat ik dacht dat dit misschien een tijdelijk probleem zou zijn. Gezien het nu ondertussen al een maand later is wijst dit misschien dan toch meer op iets structureel. 's Nachts, enzo is de snelheid wel normaal zoals gezegd maar ja daar ben ik niet veel mee.r2504 schreef:Ik haalde tot voor kort nochtans 24u/24u de opgegeven snelheid...
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb 4 keer gebeld en elke keer was het van 'trek uwe modem eens uit mijnheer - ik zie vanaf hier dat uw lijn in orde is - hebt u geen virus op uw pc - hebt u bittorent draaien? - blahblah blah blah....'Patje schreef:Heb je het al gemeld aan telenet ? dan gaan ze het bekijken/onderzoeken en in de gaten houden.
kheb één keer een snelheidsdrop gehad (speed zakte naar een 10 Mb) een vijftal maand geleden voor een paar dagen en heb gebeld naar telenet, ze gingen het controleren en een tijdje in de gaten houden (werd ook gemeld door nog een paar mensen aan telenet) _ sindsdien is alles weer goed.
kan een storing zijn in de centrale die moet hersteld worden, het was toen blijkbaar ook daar een probleemje.
Wanneer ik de helpdesk vertelde dat hun netwerk het niet aan kan/kon, werden ze kwaad.
In ieder geval, wij vertrekken dus er is weer wat extra traffiek vrij voor jullie
Victory Not Vengeance
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
r2504 schreef:Ik heb al enkele malen gemerkt dat m'n internet recent soms opmerkelijk traag is... dus bij deze gaan we maar eens regelmatig meten en de eerste testen zijn alvast niet wat het zou moeten zijn (via Speedtest.net naar Mechelen, maar de resultaten van Telenet zijn gelijkaardig)
Een kwartiertje geleden was het trouwens met moeite 7 a 8 Mbps !
Is dit het resultaat van al die mensen die TB's aan het downloaden zijn ?
ik heb de laatste tijd bij edpnet ook vertragingen opgemerkt ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar dacht dat het misschien interessant kon zijn dit te weten. Alhoewel ik moet zeggen dat het op dit moment weer beter lijkt.
Het is wel bergaf gegaan sindsdien ik het FUP pakket besteld hebt, lijkt me verdacht
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ondertussen nog wat extra data... al blijft de grafiek mij verbazen (waarom steeds twee zwakke resultaten ?)
In ieder geval merk je nu ook duidelijk (wel de image volledig bekijken) dat vanaf 16u de maximums ook beginnen dalen... momenteel zit ik aan 17 Mbps (da's dus nog net iets meer dan de helft... TN heeft dus duidelijk ernstige problemen op z'n netwerk !)
Trouwens nog gekker is dat ik steeds per drie metingen één (je zou verwachten twee) heb met een enorme slechte latency (20 en meer seconden) ? Hierbij de resultaten van de laatste twee uur;
Zelfs indien ik dus de latency volledig negeer, dan blijft nog één meting op drie zeer droevig.
In ieder geval merk je nu ook duidelijk (wel de image volledig bekijken) dat vanaf 16u de maximums ook beginnen dalen... momenteel zit ik aan 17 Mbps (da's dus nog net iets meer dan de helft... TN heeft dus duidelijk ernstige problemen op z'n netwerk !)
Trouwens nog gekker is dat ik steeds per drie metingen één (je zou verwachten twee) heb met een enorme slechte latency (20 en meer seconden) ? Hierbij de resultaten van de laatste twee uur;
Code: Selecteer alles
Timestamp Mbits Latency (ms)
2010/08/04 18:04:40 13,10 93
2010/08/04 18:20:02 22,66 1381
2010/08/04 18:35:15 7,92 21580
2010/08/04 18:50:48 6,37 927
2010/08/04 19:06:29 17,58 773
2010/08/04 19:21:44 6,69 27934
2010/08/04 19:37:24 6,74 506
2010/08/04 19:53:03 19,59 122
2010/08/04 20:08:17 8,34 18823
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Misschien kan het te maken hebben met de FUP, maar kan ook een "overbooking" probleem zijn. Heb je vdsl2?Ofloo schreef:
ik heb de laatste tijd bij edpnet ook vertragingen opgemerkt ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar dacht dat het misschien interessant kon zijn dit te weten. Alhoewel ik moet zeggen dat het op dit moment weer beter lijkt.
Het is wel bergaf gegaan sindsdien ik het FUP pakket besteld hebt, lijkt me verdacht
K heb ook vdsl2 edpnet maar geen fup, haal altijd mijn volledige snelheid
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Huuh... we hebben het hier over Telenet !redman schreef:Heb je vdsl2?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Na een klacht via hun webformulier op 4 augustus heb ik vandaag onderstaand antwoord gekregen...
... krijg ik op dit moment volgende resultaten ...Er is vooralsnog geen sprake van ondercapaciteit op uw node. Bij het controleren van de modem konden we ook geen problemen vaststellen. Gelieve ons te contacteren op het moment dat uw verbinding traag is, zodat we enig packet loss of andere problemen kunnen vaststellen. U kan ons bereiken op 070/696969 (30 cent / min)
... en nu zou ik dus een betalende dienst moeten gaan bellen om hun duidelijk te maken dat ze wel degelijk een probleem hebben met hun capaciteit (ik heb trouwens nul komma nul packet loss).Download Speed: 14821 kbps (1852.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1163 kbps (145.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 16:31:39
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Dat is hetzelfde antwoord dat ik kreeg wanneer ik naar hen belde (4x). En wanneer je blijft aandringen om eens een serieuze test te doen worden ze kwaad.r2504 schreef:Na een klacht via hun webformulier op 4 augustus heb ik vandaag onderstaand antwoord gekregen...
... en nu zou ik dus een betalende dienst moeten gaan bellen om hun duidelijk te maken dat ze wel degelijk een probleem hebben met hun capaciteit (ik heb trouwens nul komma nul packet loss).Er is vooralsnog geen sprake van ondercapaciteit op uw node. Bij het controleren van de modem konden we ook geen problemen vaststellen. Gelieve ons te contacteren op het moment dat uw verbinding traag is, zodat we enig packet loss of andere problemen kunnen vaststellen. U kan ons bereiken op 070/696969 (30 cent / min)
Volgens hen ligt het altijd aan de klant : virus / trojan / bittorent / blah blah blah
Victory Not Vengeance
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net daarom verspil ik geen geld aan hun "help"desk. Na m'n verlof ga ik er wel eens werk van maken.testertje schreef:Volgens hen ligt het altijd aan de klant : virus / trojan / bittorent / blah blah blah
Ik gebruik trouwens geen torrents, en dat virus is dan eentje dat alléén actief is op de piekuren van TN
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.r2504 schreef:Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
Is je netwerk voldoende beveiligd ?
Doe je de test wanneer er andere trafiek op de lijn is ?
Doe je deze test wireless of met een kabel rechtstreeks op de modem/hub.
Met kabel rechtstreeks op de modem/hub. geeft de meest juiste resultaten. Doe dit als je problemen ondervind.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zijt gij er nu mee aan het lachen ofzo?mailracer schreef:Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.r2504 schreef:Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
Is je netwerk voldoende beveiligd ?
Doe je de test wanneer er andere trafiek op de lijn is ?
Doe je deze test wireless of met een kabel rechtstreeks op de modem/hub.
Met kabel rechtstreeks op de modem/hub. geeft de meest juiste resultaten. Doe dit als je problemen ondervind.
Mijn sarcasme meter is naar de garage voor onderhoud.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Iemand die duidelijk niet snapt hoe een helpdesk werktmailracer schreef:
Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.
Is je netwerk voldoende beveiligd ?
Doe je de test wanneer er andere trafiek op de lijn is ?
Doe je deze test wireless of met een kabel rechtstreeks op de modem/hub.
Met kabel rechtstreeks op de modem/hub. geeft de meest juiste resultaten. Doe dit als je problemen ondervind.