b-box2 en siemens gigaset sx762

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dag Allemaal,

Het lukt mij niet om de gigaset van siemens werkend te krijgen achter de b-box2. Ik kan precies geen PPPOE verbinding maken met die modem via Ethernet. Ik heb de orginele firmware er kunnen opzetten van siemens maar dit helpt niet. Iemand enig idee? Ik zou graag dus de gigaset als router gebruiken en ook voor mijn VOIP van Betamax. Bij de b-box2 werkt da af en toe niet die voip.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Heb je een verbinding gemaakt tussen de LAN4 poort van je Gigaset, en één van de LAN poorten van je BBox2 (normale UTP kabel)
- Dan in Geavanceerde Instellingen kiezen voor vebindingstype Ethernet ...
- Ik zou "meervoudige vebrindingssservices" op Uit zetten (anders moet je verschillende VLANs configureren)
- En dan logon gegevens invullen ...

Ik keek eens vluchtig in de user manual, en het ziet er inderdaad een beetje ingewikkeld uit, maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de Gigaset achter de BBox2 in te stellen). Trial and error ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
snakeboots
Plus Member
Plus Member

philippe.deleye schreef:- Heb je een verbinding gemaakt tussen de LAN4 poort van je Gigaset, en één van de LAN poorten van je BBox2 (normale UTP kabel)
- Dan in Geavanceerde Instellingen kiezen voor vebindingstype Ethernet ...
- Ik zou "meervoudige vebrindingssservices" op Uit zetten (anders moet je verschillende VLANs configureren)
- En dan logon gegevens invullen ...

Ik keek eens vluchtig in de user manual, en het ziet er inderdaad een beetje ingewikkeld uit, maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de Gigaset achter de BBox2 in te stellen). Trial and error ?

Philippe.
Dit heb ik allemaal gedaan, maar die PPPOE login gegevens vind ik niet. Die doet dit precies enkel als hij op ADSL staat. Maar dan is die LAN4 geen WAN poort en lukt het dus ook niet.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator

snakeboots schreef: Dit heb ik allemaal gedaan, maar die PPPOE login gegevens vind ik niet. Die doet dit precies enkel als hij op ADSL staat. Maar dan is die LAN4 geen WAN poort en lukt het dus ook niet.
Kijk eens op pag 55 tot en met 57 van deze user manual ...
http://www.callvoip.nl/docs/siemens/sx7 ... manual.pdf
Misschien vind je hier het antwoord ?
Ikzelf heb geen Gigaset, kan je jammer niet verder helpen :oops:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
snakeboots
Plus Member
Plus Member

Ik heb nu al van alles geprobeerd en het lukt dus totaal niet om er een PPPOE login in te krijgen via ethernet mode.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator

snakeboots schreef:Ik heb nu al van alles geprobeerd en het lukt dus totaal niet om er een PPPOE login in te krijgen via ethernet mode.
Dan gaan we er maar vanuit gaan dat de Gigaset geen PPPoE ondersteunt via ethernet?
Maar dat is ook geen probleem: je kan gewoon die Gigaset aansluiten in Ethernet mode, en verder alles via de Gigaset doen (lokaal netwerk, Voip, etc ...).
- Je lokaal netwerk zal achter een dubbele NAT zitten, maar dat zou normaal geen probleem moeten zijn (tenzij je servers draait).
- Je VOIP zou hiervan geen last mogen hebben, gezien het VOIP gedeelte zich afspeelt op de WAN zijde van de Gigaset (dus er is géén dubbele NAS voor VOIP). Ten opzichte van de Bbox2 is de Gigaset gewoon een ATA.
- De ervaring leert (zie de vele berichten op Userbase) dat een ATA achter de Bbox2 problemen geeft, tenzij je de VOIP poorten van de bbox2 wijzigt (vb naar 5090). Dit moet je ook doen zelfs indien VOIP op de bbox2 disabled is.
- Gezien je Gigaset WLAN heeft, zou ik de Wireless van de Bbox2 ook uitschakelen. Alle PC's via de Gigaset gebruiken (wired en wireless).

Succes (weet ons te vertellen hoe het aflooopt ...)
Philippe.
snakeboots
Plus Member
Plus Member

Ik heb sagem (deze hebben de siemens routers overgenomen) gebeld om te vragen hoe ik dit moest instellen. Dit wisten ze zelf niet en ze gingen mij terugbellen maar tot nu toe nog altijd niets gehoord. Het grote probleem dat ik met die b-box2 heb is dat die VOIP soms gewoon uitgeschakeld is en als ik de modem reboot is het terug ok. En ook dat ik die 24u PPPOE reconnect niet ingesteld krijg in de b-box2. Ik heb die PPPOE reconnect ingesteld op 3:00 - 2:59 maar dit helpt dus niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator

Wat wil je nu precies ?
- Je bbox2 gebruiken voor VOIP ?
- Of je Gigaset achter de bbox2 (zoals je in de originele topic vroeg) ?
In afwachting dat je een antwoord krijgt van Sagem/Siemens betreffende PPPoE in ethernet mode, zou ik de Gigaset als VOIP client / router gebruiken achter de Bbox2 (zie beschrijving in een vorige topic). Dit moet perfect werken en je kan het ganse VOIP gebeuren nu al instellen. Als je dan later de oplossing krijgt, kan je dan eenvoudig omswitchen naar PPPoE.

Wat betreft 24u disconnect op de Sagem: er is hier al een en ander over gepost in dit Forum. Zelf heb ik het ook niet echt werkend gekregen, maar ik heb niet verder gezocht, gezien mijn router (FritzBox) een 24-u disconnect doet.

Philippe.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”