Ik heb ondertussen vdsl2 aangevraagd bij dommel (migration had al netconnect)maar voorlopig heb ik al men bbox2 aangesloten via het adsl signaal dan met daarachter een linksys wrt320n router.
Deze maakt een PPPOE connectie over de bbox2, hiervoor had ik een dlink adsl(2)+ modem en had ik geen disconnects.
Nu uit ervaring, ligt zul'k probleem aan de bbox2/sagem of aan de router of combinatie van beide ? hij disconnect na rondweg 10uur, zelfs als is hij continue aan het downloaden. Mijn intern netwerk blijft draaien en force reconnect sta aan, echter soms werkt het terug als ik via router opnieuw Connect klikt en soms moet ik beide toestellen rebooten voor ik terug PPPOE connectie kan maken.
Er staat zoals ik vernomen heb op dit forum de laatste firmware op de bbox2 op. En had hem voor gebruik restore to factory defaults gedaan, en vind er ook niet veel te configureren in, buiten de wifi dat ik afgezet heb.
Bekend bbox2 probleem of router ? Wat denken jullie ?
Bedankt!
Groetjes,
Davide
bbox 2 disconnects ?
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Sta je ondertussen al op VDSL2 of nog steeds ADSL?
Heb je de nieuwe full rate splitter al geinstalleerd? Misschien eens controlleren of alles juist aangesloten is.
Misschien is het best om te bellen naar het storingsnummer, zij zien daar dan direct wat er mis is.
Heb je de nieuwe full rate splitter al geinstalleerd? Misschien eens controlleren of alles juist aangesloten is.
Misschien is het best om te bellen naar het storingsnummer, zij zien daar dan direct wat er mis is.
Het ligt niet bij de adsl lijn, deze blijft werken.
Zit nog steeds op adsl, via nieuw installatie tf 2007 en full rate splitter, met men andere modem werkt het, blijft deze zolang gewenst online, echter als ik vdsl2 heb dien ik deze setup met bbox2/sagem en linksy router te behouden.
Ik gok op een probleem bij de router, heb zelfs al firmware geflasht naar laatste officiele maar bleef hetzelfde, misschien eens een ddwrt erop zetten ?
Zit nog steeds op adsl, via nieuw installatie tf 2007 en full rate splitter, met men andere modem werkt het, blijft deze zolang gewenst online, echter als ik vdsl2 heb dien ik deze setup met bbox2/sagem en linksy router te behouden.
Ik gok op een probleem bij de router, heb zelfs al firmware geflasht naar laatste officiele maar bleef hetzelfde, misschien eens een ddwrt erop zetten ?