Zoals er hier reeds enkele verhalen zijn verschenen is ook dit er een eentje van een eindeloze processie.
Ik heb (jammer genoeg) op een tijdspanne van 2 jaar twee maal een verhuis achter de rug.
verhuis 1 (01/07/2009):
--------------------------------
- aanvraag was vrij laat ingediend door mij (+- 1 week voor de verhuis)
- Mijn Discovery Line werd 1 week na mijn verhuis ook effectief verhuisd door Belgacom (wat dus best wel snel was) zonder internet signaal (wat normaal was)
- Op mijn oude adres had ik een Dommel Cityconnect Plus abonnement, wegens niet beschikbaar op mijn nieuwe woonst wou ik dit switchen naar speedconnect plus (VDSL2)
- Oplevering VDSL2 door Dommel/Belgacom: Eind September 2009
Resultaat: bijna 3 maanden zonder internet. Dit was wel de fout van Dommel (voor de duidelijkheid)
verhuis 2 (28/06/2010):
-------------------------------
- Deze keer was ik iets sneller met mijn aanvraag: aanvraag ingediend bij belgacom eind 05/2010
- Op 16/07/2010 (vorige vrijdag) zou er een technieker langskomen voor de verhuis van mijn telefoonlijn. Deze afspraak heeft men niet nagekomen. Men zit de volledige dag te wachten op iemand die niet komt opdagen... Dit was reeds 19 dagen later dan mijn effectieve verhuis (misschien had ik mijn aanvraag nog sneller moeten indienen?)
- Vrijdag heb ik klantendienst gecontacteerd, vandaag opnieuw: ze weten daar blijkbaar niets want niemand die mij kan vertellen wanneer er een technieker zou kunnen langskomen. Men gaat mij conacteren voor een nieuwe afspraak (ik vermoed dat we dan alweer een maand verder zullen zijn)
Ik was ernstig aan het overwegen om over te stappen op Belgacom Internet Intense + Belgacom TV (Pack) in september wanneer mijn contract bij Dommel afgelopen is. Ik ga hier toch nog eens grondig over nadenken. Als ik zie hoeveel moeite het kost om gewoon hun afspraken na te komen (of het feit dat ze mij gewoon niet kunnen informeren waarom de technieker niet is langsgeweest) dan stel ik mij toch ernstige vragen bij de kwaliteit van hun dienstverlening.
(Op het werk proberen we ook al drie maand een lijn te verhuizen, maar dat is een ander verhaal)
Telenet was op maandag 28/06/2010 WEL aanwezig op hun afspraak en mijn TV aansluiting is wel correct verhuisd, (ook bij mijn vorige verhuis) Ik ben niet echt een fan van telenet, maar als ze iets goed doen mag het ook gezegd worden.
Is er iemand die weet hoe lang het duurt voor men een nieuwe Belgacom TV aansluiting oplevert bij Belgacom? Ik vraag mij namelijk af ofdat ik het proces met enkele weken kan versnellen door gewoon Belgacom TV aan te vragen...