Ergens in januari wordt ik gecontacteerd door een onbekende firma (bleek JFS te zijn) om een afspraak te maken om een nieuwe modem te plaatsen. Vreemd dat mijn ISP daar niets laat over weten en dus ga ik in eerste instantie niet in op de afspraak. Ik contacteer DXADSL waar men bevestigd om NIET in te gaan op die afspraak. Later die week komt er een mail van DXADSL dat er een migratie naar het BGCnetwerk komt en dat JFS een afspraak gaat maken voor plaatsing nieuwe modem

Ik contacteer DXADSL en zij zeggen om zelf een afspraak te regelen met JFS. Ik telefoneer maar ik sta niet in hun "systeem" (hadden ze mij niet zelf gebeld eerder?)
Weer contact met DXADSL/Fulltelecom waar men het nodige ging doen voor de migratie.
Wat later sta ik op een 12/512 profiel (ik had een perfect 20/1 profiel en de snelheid is ei zo na gehalveerd) l en zit ik op het BGCnetwerk
Ik informeer nog eens hoe het nu zit met de migratie want dat ik ondertussen een serieuze downgrade heb gekregen. Na wat heen en weer mailen blijk dat de migratie preiode verlopen is en ik niet op VDSL ga gezet worden... WTF....
Posten op dit forum helpt, kort na mijn post hier krijg ik mail van DXADSL en wordt lijkbaar alles weer in gang gezet. Er komt wat later ook telefoon van JFS "of er morgen iemand thuis is voor de plaatsing modem?" Ja dus. De technieker komt, plaatst nieuwe splitter en modem en zegt dat de omzetting in e centrale zal gebeuren en dat ik daar niets ga van merken, op een korte onderbreking na. Goed dus...
Er gebeurt niets meer en blijkt na mailcontact dat de omzetting 25/6 ging gebeuren. Niet dus...
Ik neem weer contact en men zegt contact te nemen met JFS voor de plaatsing van de modem WTFx2

Weer zegt men dat VDSL binnen een korte termijn zal opgeleverd worden.
Een week geleden contacteert JFS mij met de vraag wanneer ze een nieuwe modem mogen komen plaatsen ter vervanging van mijn kapotte.... WTFx3

Gisteren weer JFS aan de lijn. Of de technieker vandaag mag langskomen voor de activering en "de modem te configureren". OK, goed dan maar, get it over with. Tussen 12:30 en 17:00 uur moest er iemand thuis zijn.
12:50u internet valt uit (ha, goed ze zijn van hun woord) modem synct op 4640/512 maar kan niet meer inloggen. Wachten op JFS dus... Die kwam een 2-tal uurtjes later, bekeek alles, "phoned home" om te vragen hoe het zat met de VDSL.... tevergeefs. BGC heeft de plug uitgetrokken van mijn ADSLsignaal en "vergeten" VDSL te activeren.
Volgens de tech is het best is om de helpdesk te contacteren zodat Scarlet aan BGC kan vragen de verbinding te activeren, maar blijkbaar kan dat slechts na 3 dagen (maandag ten vroegste dus).
Ondertussen gebeld met de DXADSL helpdesk waar dit alles niet in het systeem terug te vinden was en waar "voor het ogenblik niet mogelijk is om in het systeem te geraken, "er zijn wat problemen mee"". Bel later nog eens terug als "het
systeem" weer werkt

Een mens zou voor minder lastig worden. Zeker nu met de nakende vakantie nog een deel mails moeten verstuurd worden zie ik het al helemaal zitten, NOT. VOIP is natuurlijk ook niet meer mogelijk zodat telefoneren ook nog eens aan een hoog tarief mag.
Wel een bedenking, stel nu dat ik in een BGC shop binnenstap en een BGC abonnement aanvraag, hoe lang zou het dan duren eer ik online ben?


Dat moet ik even kwijt. Ik hoop dat het vervolg in 1 lijn kan geschreven worden maar ik vrees er voor.