Binnenkort ga ik verhuizen en ik ben dan van plan een router aan te schaffen. Momenteel functioneert mijn PC als router en hang ik aan een alcatel Speedtouch USB, maar daar heb ik eigenlijk wel genoeg van.
Dus, na wat surfen stootte ik op de SMC7404BRA router, die ook wordt aangeboden door XS4ALL (ik ben nog niet zeker welke provider ik ga nemen). Prijs van de SMC7404BRA ligt rond de 150€. Na wat meer opzoekwerk kwam ik ook de SMC7004BR V.2 router tegen, die eveneens ADSL lijkt te ondersteunen, alhoewel hij geen PPPoA lijkt te doen. Prijs van de SMC7004ABR V.2 ligt op zo'n 50€, maw 100€ minder.
Mijn vraag is dus nu of er, buiten het PPPoA gebrek, nog meer wezenlijke verschillen tussen deze twee modellen zijn (ze hebben allebei 4 10/100mbit poorten en een printerpoort). En hoe belangrijk is PPPoA voor mij, aangezien ik nog niet zeker weet welke provider ik ga kiezen (zijn er veel providers die PPPoA gebruiken?).
Mensen met ervaringen met 1 van deze 2 routers of gewoon extra informatie is ten zeerste welkom.
-div
SMC7004ABR V.2 router VS SMC7404BRA router
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb effe de datasheets bekeken en de SMC7004BR is enkel een router en geen modem. Dus daarmee kan je niet inbellen. Je moet dan de modem apart nog kopen. Dus die van 50? valt eigenlijk uit de boot. Die andere van smc die van 150?, die zijn niet slecht. Ik ken iemand die er zo eentje heeft en die is er heel tevreden van.
Nu even over PPPoA. De meeste providers ondersteunen zowel PPPoE als PPPoA. Ik dacht dat het enkel Versatel was die alleen PPPoA ondersteunde.
Cheers
Nu even over PPPoA. De meeste providers ondersteunen zowel PPPoE als PPPoA. Ik dacht dat het enkel Versatel was die alleen PPPoA ondersteunde.
Cheers
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wat met de Speedtouch 510v4 (de 4-poorts versie dan) ?
Doet zowel PPPoA als PPPoE... maar heeft geen printerserver.
Doet zowel PPPoA als PPPoE... maar heeft geen printerserver.
- Styno
- Elite Poster
K heb bij mijn ouders de SMC7004BR V.2 router staan op een telenet verbinding... Werkt perfect (maar daar heb je inderdaad geen adsl modem voor nodig)
Styno
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Sub Zero schreef:Ik heb effe de datasheets bekeken en de SMC7004BR is enkel een router en geen modem. Dus daarmee kan je niet inbellen. Je moet dan de modem apart nog kopen. Dus die van 50? valt eigenlijk uit de boot. Die andere van smc die van 150?, die zijn niet slecht. Ik ken iemand die er zo eentje heeft en die is er heel tevreden van.
Cheers
Ja ik dacht wel dat ik iets grondig over het hoofd had gezien. Na veel datasheets vergelijken ontgaan zo'n dingen je soms . Anyway, bedankt om het effe naar voren te schuiven, die van 50€ valt nu inderdaad uit de boot.
-div
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik gebruik ook de SMC 7404BRA en ben daar héél tevreden van. Dat ding staat hier nu al een half jaar aan en werkt nog steeds
Het enige minpunt is het configmenu dat nogal traag inlaadt. Mijn D-link Di-604 router menu is een PAK sneller.
Het enige minpunt is het configmenu dat nogal traag inlaadt. Mijn D-link Di-604 router menu is een PAK sneller.
At the moment I am using a SMC7204BRA with success on the A2F network. It doesn’t have a printer port. The installation was quick and straight forward. http://www.smc-europe.com/english/index.html The only drawback is that it doesn’t have VPN as a Draytek 2600 does. Have a look at the Draytek routers, http://www.draytek.be they are excellent routers.
Had vroeger ook smc routers en was daar heel heel erg tevreden over.
Nu ben ik overgestapt op een us-robotics en dan merk je pas hoe goed smc hun producten wel zijn.
SMC is echt goed (in zijn prijsklasse)
Nu ben ik overgestapt op een us-robotics en dan merk je pas hoe goed smc hun producten wel zijn.
SMC is echt goed (in zijn prijsklasse)