Code: Selecteer alles
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 4544 kbps (downstream) / 1084 kbps (upstream)
Ruismarge: 12 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 50.6 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.4 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Ik vraag het, omdat ik het gevoel krijg dat Dommel met mijn voeten aan het spelen is.
Een paar weken geleden was mijn signaal rond de 3.6 tot 3.9MBps met een effectieve downloadsnelheid van 360 tot 380kBps (2.9MBps).
Toen begon het bergaf te gaan met mijn signaal waardoor mijn lijnsnelheid effectief gezakt is zonder Dommel daaraan iets deed (2.9MBps in de status van de router en niet als download) en had ik ook dagelijks last van het wegvallen de lijn zelf.
Ik had mijn buurman gevraagd of hij problemen had en hij zei dat hij het ook had (alhoewel hij bij Belgacom zit).
Ik had Dommel ge-emailed om een verklaring en een controle voor eventuele problemen gevraagd samen met een eventuele snelheidsverlaging naar 3MBps. Lijnsnelheid naar onder en geen verklaring of controle gekregen alhoewel ik dat uitdrukkelijk gevraagd had.
Toen ik de email las en wist dat Dommel mijn snelheid veranderd had naar 3MBps stond mijn max lijnsnelheid (zoals hierboven) op 4.5MBps.
Ik heb mijn buurman ook een snelheidstest laten doen en hij zei dat zn maximum snelheid op 27MBps zat.
Dus, zijn het goede/slechte lijnwaarden, zijn mijn/Belgacom hun kabels slecht of is mijn router zijn einde nabij?
Als je meer informatie nodig hebt, laat het mij weten.
(Ik hoop dat het wat duidelijk is want schrijven is niet mijn sterkste punt. ><)