Speed cap?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Regelmatig merk ik dat mijn snelheid slechts 10 Mbit is. Het rare is dat dit echt een zeer constante snelheid is, alsof er gecapped wordt op 10 Mbit. Als ik dan ga kijken naar de waarden in de B-Box, dan synct die toch wel degelijk aan 20/2.

Dit is begonnen vanaf dat mijn digitale TV geactiveerd werd, daarvoor heb ik dit nooit gehad. Het is niet altijd zo, maar toch regelmatig, en dan voor een hele avond, ook in de late uren als het dus al lang geen piekuur meer is.

Resultaten van speedtest.telenet.be:
Download Speed: 9500 kbps (1187.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1007 kbps (125.9 KB/sec transfer rate)
Decoder voor digitale TV staat uit, dus daaraan ligt het niet. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Daarnet had ik nog steeds slechts 10 Mbit en kreeg ik het idee de modem eens te herstarten. Dus gewoon even stroomkabel uitgetrokken en 10 seconden gewacht en daarna terug ingestoken. Na het herstarten van de modem meteen terug een speedtest gedaan en plots heb ik terug 20 Mbit. Dit was nu het resultaat:
Download Speed: 18790 kbps (2348.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1011 kbps (126.4 KB/sec transfer rate)
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

KK schreef:Regelmatig merk ik dat mijn snelheid slechts 10 Mbit is. Het rare is dat dit echt een zeer constante snelheid is, alsof er gecapped wordt op 10 Mbit. Als ik dan ga kijken naar de waarden in de B-Box, dan synct die toch wel degelijk aan 20/2.
Je ethernet netwerkkaart valt misschien terug op 10Mbit/s ipv 100Mbit/s.
KK
Elite Poster
Elite Poster

cygeus schreef:Je ethernet netwerkkaart valt misschien terug op 10Mbit/s ipv 100Mbit/s.
Na een reboot van de B-Box2 had ik plots terug 20 Mbit, zonder dat ik aan de PC zelf iets gedaan had. Het probleem lag dus duidelijk aan de B-Box2.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Heb net hetzelfde voor... Ik sync op 20/2 en haalde dat voordien ook altijd in de praktijk.
Vanavond eens rebooten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

KK schreef:
cygeus schreef:Je ethernet netwerkkaart valt misschien terug op 10Mbit/s ipv 100Mbit/s.
Na een reboot van de B-Box2 had ik plots terug 20 Mbit, zonder dat ik aan de PC zelf iets gedaan had. Het probleem lag dus duidelijk aan de B-Box2.
De analyse van cygeus is nog steeds een mogelijkheid, zelfs indien het probleem verholpen werd met een reboot van de BBox2. Door de BBox2 te rebooten, is je netwerkkaart een tijdje zonder signaal gezeten, en dus misschien bij de opstart terug naar 100Mbit/s gegaan. Ik zou die mogelijkheid voorlopig nog niet uitsluiten.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag al veel zin gehad om die B-Box door het raam te gooien. Man man, wat een rommel is dat :evil:
Traag internet, disconnects, Belgacom TV die continu schokt of uitvalt... Ik heb de indruk dat die B-Box 2 deze ochtend een update heeft gekregen en toen is de miserie begonnen...
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dit probleem dus terug, na een hele tijd ervan verlost geweest te zijn. Daarnet had ik zelfs maar 6 Mbit en na een reboot van de B-Box2 plots terug 25 Mbit. Het rare is dat de uploadsnelheid wel normaal blijft (3,5 Mbit). Het is net alsof ik voor downloadsnelheid soms op een verkeerd profiel terecht kom, alhoewel de modem steeds 30/6 aangeeft.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat maakt het je zo zeker dat het probleem aan je bbox2 ligt ?
Op een vorige hint dat het misschien aan je netwerkkaart kan liggen heb je geen antwoord gegeven !
Hoe heb je jezelf ervan overtuigd dat het zeker niet aan je netwerkkaart ligt ?
- Heb je al eens met een andere PC of laptop geprobeerd ?
- Heb je de setting's van je netwerkkaart al eens nagekeken ?
- Heb je de driver van je netwerkkaart al eens geupdated ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Die netwerkkaart heb ik al veel langer dan dat ik die B-Box heb, die heeft altijd perfect gedraaid in een lokaal gigabit netwerk. Als ik het nog eens voorheb zal ik toch voor de zekerheid eens proberen met mijn laptop.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vermoed dat je niet draadloos werkt, maar ik had hetzelfde op mijn wifi en heb het opgelost door van kanaal te veranderen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”