Zijn er nog mensen die totaal niks gemerkt hebben van de snelheids verbetering van de belgacom abo's?
Ik dacht dat het voor mij gewoon een beetje later kwam ofzo, maar we zijn nu midden mei en ik heb nog altijd dezelfde (trage) snelheden.
Dit is een speedtest van deze morgen:
als ze downloads aankondigen tot 20Mb/s is dit toch ondermaats? niet?
Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Klantendienst contacteren?
Heb hier ook iets gelezen van vdsl/2? is er een manier om te checken hoe dat nu zit?
Alle goede raad is welkom.
tx
snelheid belgacom favorite
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jij zit nog op een 6 Megabit profiel. Om van de snelheden tot 20 Mbps te genieten, moet je aangesloten zijn op VDSL2.
Je kan nu nog overschakelen op VDSL2 (indien beschikbaar), maar niet meer gratis vrees ik (50 euro voor de modem). Om zeker te zijn eens navragen in de belgacomwinkel. Om na te kijken of VDSL2 beschikbaar is in je regio, ga naar www.belgacomtv.be, test je aansluitbaarheid, wanneer tv in HD beschikbaar is, dan VDSL2 idem.
Je kan nu nog overschakelen op VDSL2 (indien beschikbaar), maar niet meer gratis vrees ik (50 euro voor de modem). Om zeker te zijn eens navragen in de belgacomwinkel. Om na te kijken of VDSL2 beschikbaar is in je regio, ga naar www.belgacomtv.be, test je aansluitbaarheid, wanneer tv in HD beschikbaar is, dan VDSL2 idem.
bedankt voor de snelle reactie...
die vdsl2 is idd beschikbaar...
ik denk dat ik gewoon even de shop binnen loop voor zo'n nieuwe modem.
ik zeg gewoon in de shop dat ik zo'n nieuwe modem moest komen halen van de klantendienst. zal hopelijk wel lukken.
En hoe zit het met die vdsl2? schakelt dat onmiddelijk over of moet ik daar even op wachten?
moet ik andere splitters steken etc?
ik zeg gewoon in de shop dat ik zo'n nieuwe modem moest komen halen van de klantendienst. zal hopelijk wel lukken.
En hoe zit het met die vdsl2? schakelt dat onmiddelijk over of moet ik daar even op wachten?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dan gaan ze een omruilnr vragen
dit krijg je van de klantendienst !
Hoelang ben je klant van belgacom ?
dit krijg je van de klantendienst !
Hoelang ben je klant van belgacom ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
Dan moet je eisen dat het gratis is, of dat ze anders de boel mogen opzeggen en dat ge naar telenet vertrekt !
Ze zullen het wel doen
Ze zullen het wel doen
-
- Erelid
Maar vooral: blijf vriendelijk. Als ge alles vraagt met een snak en een beet, gaan ze zich niet snel geroepen vinden om iets te doen in jouw voordeel.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ga een belgacom boetiek binnen en vraag naar een overschakeling op VDSL2 , normaal krijg je dan een nieuwe modem gratis mee.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- proximusboyke
- Elite Poster
ik bedoelde ook niet met een snak en een beet hé !!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
normaal gezien als jij vdsl2 aanvraagt sturen ze u een technieker. Die komt u lijn (aanpaszen) varanderen (andere splitters opzetten enzo...)peanut schreef:bedankt voor de snelle reactie...
u kan al u bbox installeren en hem configureren normaal gezien moet hij nix doen aan u bbox2 en, het werkt ook op ADSL (die bbox2)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
tblijven dezelfde 2 paar draadjes van't straat
en dezelfde RJ11 kabel ...
in de VDSL2 doos steekt een opbouwstekker waar nu een 6 gaatjes insteken...en waar je je bestaande actieve paar (2 kabeltjes) kunt insteken...
en een 6potige stekker waar die RJ11 in past
enige wat Belgacom moet weten te zeggen is of je huidig actieve paar de versie is waarop VDSL2 kan geactiveerd worden...eg is deze de kortste van de 2... of moet je het andere passieve paar dat nu niet gebruikt wordt eventueel gebruiken...
op't moment dat je belgacom dan waarschuwt gaan ze het signaal op vdsl2 zetten....
de modem kan imho perfect adsl2+ draaien in tussentijd... het enige wat die technieker kan doen is uitmeten welk paar kortst is... en dan zelf een van die paren gaan omswitchen fysiek naar het vdsl2 aansluiting...
dat uitmeten kunnen ze ook vanop afstand...
dus technisch moet er bij jouw niemand fysiek passeren
en is het een perfecte doe het zelf installatie
en dezelfde RJ11 kabel ...
in de VDSL2 doos steekt een opbouwstekker waar nu een 6 gaatjes insteken...en waar je je bestaande actieve paar (2 kabeltjes) kunt insteken...
en een 6potige stekker waar die RJ11 in past
enige wat Belgacom moet weten te zeggen is of je huidig actieve paar de versie is waarop VDSL2 kan geactiveerd worden...eg is deze de kortste van de 2... of moet je het andere passieve paar dat nu niet gebruikt wordt eventueel gebruiken...
op't moment dat je belgacom dan waarschuwt gaan ze het signaal op vdsl2 zetten....
de modem kan imho perfect adsl2+ draaien in tussentijd... het enige wat die technieker kan doen is uitmeten welk paar kortst is... en dan zelf een van die paren gaan omswitchen fysiek naar het vdsl2 aansluiting...
dat uitmeten kunnen ze ook vanop afstand...
dus technisch moet er bij jouw niemand fysiek passeren
en is het een perfecte doe het zelf installatie
-
- Starter
Ik vraag me zelf ook al eens hele tijd af wat er nu juist aan snelheid zou veranderen. Zelf heb ik een "Internet Favorite without fixed line" verbinding met BelgacomTV Classic +.
Heb daarjuist m'n snelheid nog eens gemeten en dit was het resultaat:
Als ik dan kijk of Belgacom TV mogelijk is op http://www.belgacomtv.be/ zegt men:
Beschikbaar
Aantal TV: 1
HD kwaliteit: nee
Als ik ga kijken in mijn bbox2 naar status bij Advanced Settings krijg ik:
ADSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 4640 kbps
Upstream line rate 512 kbps
Nu is mijn vraag of er iets te doen valt aan m'n snelheid om deze hoger te krijgen?
Heb daarjuist m'n snelheid nog eens gemeten en dit was het resultaat:
Als ik dan kijk of Belgacom TV mogelijk is op http://www.belgacomtv.be/ zegt men:
Beschikbaar
Aantal TV: 1
HD kwaliteit: nee
Als ik ga kijken in mijn bbox2 naar status bij Advanced Settings krijg ik:
ADSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 4640 kbps
Upstream line rate 512 kbps
Nu is mijn vraag of er iets te doen valt aan m'n snelheid om deze hoger te krijgen?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Nope. Als hij zou zeggen dat je 2 tv's kan aansluiten zou je nog adsl2+ krijgen met een minimum profiel van 7Mbit, maar dat is hier het geval niet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Starter
Zou m'n snelheid dezelfde blijven moest ik van Favorite naar Comfort overschakelen en €10/maand minder betalen? Toch eens opzeg bekijken.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik sta op hetzelfde profiel als jij, maar m'n snelheid is een klein beetje hoger, zie mijn signature.
Misschien kan je je rouuter een beetje tweaken, maar het verschil is nu ook niet zo groot
Misschien kan je je rouuter een beetje tweaken, maar het verschil is nu ook niet zo groot
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Patje
- Elite Poster
Zou je dan niet tekort komen in volume ? comfort is 50 GB volumeFredericVN schreef:Zou m'n snelheid dezelfde blijven moest ik van Favorite naar Comfort overschakelen en €10/maand minder betalen? Toch eens opzeg bekijken.
nu betaal je al 42€ voor 20 Mbps die je niet krijgt, comfort is 12 Mbps die je ook niet zal halen.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Starter
Patje schreef:Zou je dan niet tekort komen in volume ? comfort is 50 GB volumeFredericVN schreef:Zou m'n snelheid dezelfde blijven moest ik van Favorite naar Comfort overschakelen en €10/maand minder betalen? Toch eens opzeg bekijken.
nu betaal je al 42€ voor 20 Mbps die je niet krijgt, comfort is 12 Mbps die je ook niet zal halen.....
Juni / Juli maandelijks volume had ik 5.7 GB en 8.2GB van de 100GB/maand gebruikt, het maandelijke volume zou voor mij niet echt een probleem zijn. Enkel een nog tragere verbinding zou een nog grotere teleurstelling zijn. Comfort pack is nodig voor digitale TV dus Belgacom Start (3 Mbps) is geen optie afaik.
-
- Erelid
Yup, normaal behoud je je snelheid.
- Patje
- Elite Poster
En je zou idd 10 € minder betalen met comfort
Belgacom shop binnen gaan en je abo laten veranderen
maar zal wss weer een nieuw jaar contract worden als je veranderd
Belgacom shop binnen gaan en je abo laten veranderen
maar zal wss weer een nieuw jaar contract worden als je veranderd
Laatst gewijzigd door Patje 10 aug 2010, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
Edit: opzeg zou kostenloos zijn volgens contract met een opzeg van 1maand. Alvast bedankt voor de snelle antwoorden.