Ik heb enkele dagen geleden een ticket geopend bij Dommel met de vraag wanneer ik overgezet werd naar 20Mbit. Ik kreeg (relatief snel) antwoord dat ik reeds sync op 20Mbit. Ik heb m'n Bbox2 in bridged staan dus controleer m'n settings niet regelmatig (steeds van subnet veranderen ed). Nu zie ik inderdaad dat ik sync op 20Mbit, maar mijn werkelijke snelheid ligt maar op een goede 11Mbit (de Belgacom ROP staat hier 100m verder). Waaraan kan dit liggen? De Bbox2 staat in bridge mode met een Zyxel router 100Mbit. Zoals te zien op de speedtest, is m'n upload snelheid wel bijna 2Mbit...
20Mbit sync maar slechte snelheid
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
u synct op 20Mbit. rechtstreeks op de B box haal je wellicht die snelheid wel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De 100Mbit slaat op de LAN kant van de router.KiLLa schreef: Zyxel router 100Mbit
Heel wat oudere "breedbandrouters" hebben aan de WAN kant een 10Mbit aansluiting. Vergeet niet dat we tot voor enkele jaren nog "breedband" Internet hadden van max 2 tot 4 Mbps
Philipe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het is in dit Forum al herhaaldelijk (en tot vervelens toe) gezegd dat snelheidstesten alleen zin hebben als je de PC direct op de modem/router aansluit. Alle andere testen zijn waardeloos, en testen alléén je intern netwerk.KiLLa schreef: De bottleneck is inderdaad de Zyxel router... dit resultaat krijg ik als ik rechtstreeks de PPPOE verbinding leg met m'n laptop
Jammer dat mensen niet eerst wat research doen en wat berichten hier lezen, voor ze gaan klagen over hun snelheid, met als gevolg:
a) ongegronde klachten naar hun provider.
b) tijdverlies voor zichzelf en andere Forumgebruikers
Pas op: wij helpen graag andere gebruikers, maar de voortdurende klachten over niet gehaalde snelheden, te wijten aan het intern netwerk (trage routers, traag wireless) beginnen wat te vervelen. Sorry
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Begrijp het wel maar deze router heeft in het verleden ook voor Telenet gediend en daar haalde hij de gewenste snelheid wél, daarom dacht ik dat hij nu de bottleneck niet kon zijn. Hierbij kwam nog dat ik bijna 12Mbit haalde, wat gewoon mijn snelheid was voor de verhoging. Ik heb trouwens ook geen klacht gestuurd naar Dommel, enkel een vraag...philippe.deleye schreef:Het is in dit Forum al herhaaldelijk (en tot vervelens toe) gezegd dat snelheidstesten alleen zin hebben als je de PC direct op de modem/router aansluit. Alle andere testen zijn waardeloos, en testen alléén je intern netwerk.KiLLa schreef: De bottleneck is inderdaad de Zyxel router... dit resultaat krijg ik als ik rechtstreeks de PPPOE verbinding leg met m'n laptop
Jammer dat mensen niet eerst wat research doen en wat berichten hier lezen, voor ze gaan klagen over hun snelheid, met als gevolg:
a) ongegronde klachten naar hun provider.
b) tijdverlies voor zichzelf en andere Forumgebruikers
Pas op: wij helpen graag andere gebruikers, maar de voortdurende klachten over niet gehaalde snelheden, te wijten aan het intern netwerk (trage routers, traag wireless) beginnen wat te vervelen. Sorry
Philippe.