Sinds een maand was er in pieken een toename van pingtijden (naar een Dommelserver) te zien waarbij ook wat packetloss ontstond, maar niet zodanig dat ik er hinder van ondervond.
Sinds zondag zie ik, net als vroeger, geen packetloss meer en de roundtriptijd is een constante lijn.
Ik vermoed dat er uitbreidingen hebben plaatsgevonden.
Upgrade Dommel?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat klopt!rhx schreef:Hier gaat het ook vlotter. Via tracert heb ik gezien dat het internetverkeer via een andere weg gaat dan vroeger. Dat zal er wel iets mee te maken hebben. Sorry dat ik niet specifieker ben, maar ik ben geen techneut.
Tot vorige week liep de routing naar buiten via cogentco, ik zie nu dat verkeer naar buiten via hwng.net loopt.
De vdsl2 vaste IP's gebruikten deze route al sinds ze waren omgeschakeld, de vdsl2 dynIP's (zoals ik) kennelijk nu ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Zelfde hier. Hier ging ik tot vandaag precies zoals de rest hier via cogent.
Nu heb ik 2 hops (?) minder, en gaat het precies inderdaad wat vlotter.
Straks een maat met homeconnect ook een test laten uitvoeren
.
Wel raar dat hij voor 1 (en soms allebei) van de 2 PPPoE sessies via hasselt gaat, al woon ik op een scheetafstand van de schelde/antwerpen of oost-vlaanderen.
Nu heb ik 2 hops (?) minder, en gaat het precies inderdaad wat vlotter.
Straks een maat met homeconnect ook een test laten uitvoeren
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wel raar dat hij voor 1 (en soms allebei) van de 2 PPPoE sessies via hasselt gaat, al woon ik op een scheetafstand van de schelde/antwerpen of oost-vlaanderen.