Hallo iedereen,
Sinds deze morgen had ik problemen met m'n internet.
Het heeft deze morgen nog een half uurtje gewerkt, en daarna niks meer.
De modem bleef sync verliezen en heel af en toe had ik wel een IP maar geen internet.
Dan maar m'n oude router ingeplugd om de lijnwaarden te controleren.
Echter stond deze router op PPPoA en werkte internet plots wel.
Wanneer ik m'n gewone terug een automatische lijndetectie liet doen detecteerde deze ook dat het PPPoA was.
Ik ben er vrij zeker van dat deze vroeger op PPPoE stond.
Weet er iemand wat hier aan de hand kan zijn? en wat nu eigenlijk de standaardinstelling is bij Scarlet?
Ik heb wel al gehoord dat ze zowel PPPoE als PPPoA ondersteunen.
P.S: Ik zit op de centrale te Stekene
EDIT:
Ondertussen werkt PPPoE terug, mail ophalen van Scarlet lukt nog steeds niet.
PPPoE of PPPoA
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gisteren heb ik bij mijn ouders ook de modem omgezet van pppoe op pppoa. Zij hadden dezelfde klacht als jij en moesten regelmatig (tot 2 keer per dag) hun modem afzetten en weer aan. Binnen een paar dagen hoop ik te weten of het probleem hiermee opgelost is. Momenteel werkt hun aansluiting al 24 uur zonder problemen.
Het probleem bij mijn ouders ging uiteindelijk niet weg door om te schakelen naar pppoa. Intussen heb ik de modem vervangen en daarmee het probleem opgelost.