huidige domein overzetten naar gratis dommel domein.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Provider

Hallo

Ik heb al een host pakket (space + domeinnaam) bij nucleus. Nu wil ik mijn domeinnaam transferen naar dommel, aangezien dit gratis is en mijn contract nog enkele maanden geldt bij nucleus.

Ik ben er mij bewust van dat dit eventueel al eens gevraagd werd, maar de zoekfunctie is een doolhof en geeft veel irrelevante weergaven. Een verwijzing in het forum is ook goed uiteraard.
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Gaan ze niet doen vrees ik. Je kan altijd bellen, maar in principe is het een nieuwe registratie als ik mij niet vergis.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Provider

Overzetten van je domeinnaam gaan ze niet moeilijk overdoen denk ik. Lees ik hier op UB.

Maar wat is de procedure? Moet ik dommel hierover aanspreken of Nucleus... Dit noemt men 'transferen' wss. Ik zie in het nucleus panel nergens iets staan van transferen.

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Aanvragen bij Dommel, die moeten de aanvraag doen waarna jij via mail moet bevestigen aan dns.be.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Ik sta de rest hier ook bij, ik raad het je ten sterkste af. Die 10 EUR / jaar dat je daarmee uitspaart is het niet waard om nu bvb je hosting/mail/... etc opnieuw te configureren (want dat doet Dommel niet he, de DNS records moet je opnieuw maken). En als je ooit weggaat bij dommel, dan kan het goed zijn dat zij je domeinnaam niet direct vrijgeven.

Indien je Nucleus te duur vind, zoek dan rond naar alternatieven. Voor 10 EUR / jaar kan je al degelijke domeinnaam registraties krijgen hoor.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Goztow schreef:Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.
Het gratis domein van Dommel staat wel op je eigen naam :). Je kan dus perfect een transfer aanvragen naar een andere domain agent ...
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Provider

ditCh schreef:
Goztow schreef:Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.
Het gratis domein van Dommel staat wel op je eigen naam :). Je kan dus perfect een transfer aanvragen naar een andere domain agent ...
Had er niet bij stil gestaan bij die claim. Maar denk toch ook dat het op onze naam staat :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”