Hallo
Ik heb al een host pakket (space + domeinnaam) bij nucleus. Nu wil ik mijn domeinnaam transferen naar dommel, aangezien dit gratis is en mijn contract nog enkele maanden geldt bij nucleus.
Ik ben er mij bewust van dat dit eventueel al eens gevraagd werd, maar de zoekfunctie is een doolhof en geeft veel irrelevante weergaven. Een verwijzing in het forum is ook goed uiteraard.
huidige domein overzetten naar gratis dommel domein.
-
- Plus Member
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Plus Member
Overzetten van je domeinnaam gaan ze niet moeilijk overdoen denk ik. Lees ik hier op UB.
Maar wat is de procedure? Moet ik dommel hierover aanspreken of Nucleus... Dit noemt men 'transferen' wss. Ik zie in het nucleus panel nergens iets staan van transferen.

Maar wat is de procedure? Moet ik dommel hierover aanspreken of Nucleus... Dit noemt men 'transferen' wss. Ik zie in het nucleus panel nergens iets staan van transferen.

- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik sta de rest hier ook bij, ik raad het je ten sterkste af. Die 10 EUR / jaar dat je daarmee uitspaart is het niet waard om nu bvb je hosting/mail/... etc opnieuw te configureren (want dat doet Dommel niet he, de DNS records moet je opnieuw maken). En als je ooit weggaat bij dommel, dan kan het goed zijn dat zij je domeinnaam niet direct vrijgeven.
Indien je Nucleus te duur vind, zoek dan rond naar alternatieven. Voor 10 EUR / jaar kan je al degelijke domeinnaam registraties krijgen hoor.
Grtz,
Sasuke
Indien je Nucleus te duur vind, zoek dan rond naar alternatieven. Voor 10 EUR / jaar kan je al degelijke domeinnaam registraties krijgen hoor.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het gratis domein van Dommel staat wel op je eigen naamGoztow schreef:Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.

-
- Plus Member
Had er niet bij stil gestaan bij die claim. Maar denk toch ook dat het op onze naam staatditCh schreef:Het gratis domein van Dommel staat wel op je eigen naamGoztow schreef:Ik zou het ook zeker niet doen! Een domeinnaam kost je misschien 10 € per jaar. De domeinnaam die je gratis bij Dommel registreert wordt volgens mij eigendom van Dommel en niet van jou. Dus als je ooit van ISP wil veranderen, zou je je domeinnaam kunnen kwijt zijn.. Je kan dus perfect een transfer aanvragen naar een andere domain agent ...