Van Dommel naar Scarlet one

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste,

Graag zou ik willen overstappen van Dommel naar Scarlet one. Momenteel heb ik de homeconnect nog van Dommel en heb in mijn jaar dat ik Dommel heb 1 keer een probleem gehad dat wel te danken was aan Belgacom maar toch heeft het een maand geduurd voordat ik mijn internet terug had en kreeg ik niets van compensatie. Voor de rest heb ik zelden problemen gehad echter de Telefoon en de VOIP van Dommel zijn niet echt goed. Moet vaak meerdere keren bellen voordat ik aansluiting heb. Ook de modem maakt soms geen verbinding met internet terwijl mijn synchro wel blijft. Nu zit ik hier ook wel op ADSL 4.6Mbps en betaal dus 50 euro hiervoor + mijn kabel abonnement (13euro) dat van Voo is omdat ik in Wallonië woon.

Nu is VDSL2 beschikbaar hier aan 20Mbps en zou ik graag willen overschakelen naar Scarlet one. Heb dan TV van Belgacom en ook alle Vlaamse posten hier zoals VT4, 2BE en VTM + telefonie en internet voor 50 euro. Nu ik zou graag mijn telefoonnummer overdragen van dommel naar scarlet en zou graag zo weinig mogelijk zonder internet willen zitten. Ook wil ik zeker het dubbel betalen vermijden (dommel en scarlet betalen). Moet ik de opzeg doen bij Dommel en houden zij zich aan de datum die ik dan in mijn opzeg brief zet of doet scarlet desnoods alles voor mij en is dit veilig?

Vriendelijke groet,
Steven
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

denk maar goed na voor je naar scarlet overstapt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

proximusboyke schreef:denk maar goed na voor je naar scarlet overstapt
Heb ik al gedaan. Indien ik een probleem heb bij dommel is het hopeloos, indien ik een probleem heb met scarlet ook maar toch denk ik dat ik van scarlet wel een compensatie zou kunnen krijgen en dat er sneller techniekers komen dan bij Dommel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

of het sneller zou opgelost zijn zou ik zo niet weten, toch niet als ik mijn ervaring als uitgangspunt neem.
Ik zou liever 48.50 zonder of 70€ met telefoon betalen en meer zekerheid hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

khad geen klachten van scarlet zene. tis mor ieder geval is apart natuurlijk
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hier ook geen klachten over Scarlet One VDSL2. De installatie ging volledig zoals door hen aangekondigd en mijn oude ISP, Tele2, was ook netjes in de manier van opzeg afhandelen (al moet ik nog checken dat de domiciliëring stopgezet is). De enige valse noot is Telenet -- ons TV kabel abo is met aangetekend schrijven opgezegd na installatie van BelgacomTV, maar ik wacht al 3 weken op enig antwoord.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

cptKangaroo schreef:De installatie ging volledig zoals door hen aangekondigd en mijn oude ISP, Tele2, was ook netjes in de manier van opzeg afhandelen.
Doet scarlet dit dan voor u of moet je dit zelf regelen? Want dat is ook 1 van mijn vraag. Moet ik dommel zelf opzeggen of doet Scarlet dat.
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je moet zelf opzeggen. Voor zover ik me kan herinneren, verliep mijn overstap van Tele2 naar ScarletOne als volgt:

-- ScarletOne besteld via de website. Via email bevestiging (denk ik, want berichtje is blijkbaar verloren gegaan). Ik geloof dat ik toen ook meteen een Scarlet account login kreeg.
-- Tele2 opgezegd via aangetekende brief, een week later want ik had eerst via email geprobeerd, maar dat gaat niet bij Tele2.
-- Brief van Scarlet met bevestiging van bestelling, datum voor installatie BelgacomTV door technieker (22/2/2010), en document voor overzetting telefoonnummer (dat dag erna ingevuld teruggestuurd werd).
-- Tele2 bevestigt opzegging via brief met datum voor afsluiting internet (8/3/2010).
-- Ik geloof dat Scarlet een paar dagen voor installatiedag nog eens heeft gebeld ter herinnering en met vermelding van het exacte uur dat de technieker langskomt.
-- Op installatiedag belt de installateur nog even van tevoren dat hij eraan komt. Installatie duurde ongeveer 45 minuten of zo: vervanging telefooncontactdoos in kamer waar telefoonlijn binnenkomt, installatie van router en decoder bij stopcontact in de living naast TV, aansluiten van telefoon op router, update van decoder en terwijl ook een test van wireless connectie met computer in een andere kamer.
-- de eerste 2 of 3 dagen kan je enkel uitgaande telefoons doen. Ik kreeg 3 dagen na installatie een klein mailtje dat binnenkomende telefoongesprekken nu ook mogelijk waren.
-- 1/3/2010: free upgrade naar 18.5/1.85 Mbit :-)
-- 2/3/2010: eerste factuur: €110 (-> eenmalig 50€ voor router, 51€ voor abo van maart, en nog 9€ voor periode van 22/2 tot 27/2)

Mijn resetdag is de 28ste (je kan dat zien bij je verbruiksmeter op de Scarlet site). Ik heb er een beetje spijt van dat ik tussen 22/2 en 27/2 niet meteen de volle 100GB verbruikt heb :-D Aan 18.5Mbit vervliegt het volume namelijk zeer snel - zeker als je zoals ik van een unlimited abo komt.

De eerste maand krijg je toegang tot alle BelgacomTV zenders, en die maand is bijna om dus mijn gedacht kan misschien nog wat veranderen als er opeens 'niks' meer op TV is. Het enige wat een beetje stoort, is de vertraging die er af en toe op het zappen zit: soms duurt het een secondje voor hij zapt en tegen dan heb je 2 posten verder geklikt. Mogelijk kan een update dat ooit eens verhelpen. Maar ik heb me de overstap zeker nog niet beklaagd :-)
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ja denk maar eens héééél goed na voor je overstapt
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Digger schreef:Ja denk maar eens héééél goed na voor je overstapt
Indien ik scarlet met Dommel vergelijk heb ik al veel voordelen gevonden om over te schakelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tussen beloven en geven is er een hemelsgroot verschil.
Lees eens aandachtig de treads over scarlet misschien doet er dan een belletje rinkelen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

proximusboyke schreef:tussen beloven en geven is er een hemelsgroot verschil.
Lees eens aandachtig de treads over scarlet misschien doet er dan een belletje rinkelen.
Ken het probleem dat u hier aanhaalt, echter is dit enkel bij ADSL dat ze de snelheid niet halen. Nu bij scarlet one krijg ik een lijn met 20Mbps. Wat ik wel zeker weet is dat ik sneller zal surfen dan 4,6Mbps. Dat ik de 20Mbps niet haal zou gerust kunnen zijn da maakt mij niet uit.

Ik heb mijn beslissing gemaakt, en ik kan pech hebben of ik kan er geluk mee hebben. Mijn Koperpaar is van goede kwaliteit en ik zit kort bij de ROP. Veel mensen hier ook die Belgacom tv hebben en geen problemen hebben gehad.
Afbeelding
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen
Contacteer:

Sorry als dit een lichte hijack van de topic is, maar ik zit eigenlijk met hetzelfde, alleen zit ik bij EDPnet en niet bij Dommel.

Grootste reden waarom ik wil overstappen is de prijs eigenlijk, op dit moment betalen we hier een pak meer aangezien we een belgacom lijn hebben, edpnet internet en nog geen digitale televisie terwijl we dat wel graag zouden willen nu. Jammer genoeg biedt edpnet dit niet aan, anders bleef ik zonder enige twijfel daar.

Er zijn enkele dingen waar ik nog vragen over heb vooraleer ik zou willen overstappen:

- Is een VDSL connectie gegarandeerd bij overschakeling naar Scarlet ONE? Met digitale TV heb ik gelezen van wel, maar wat ik gek vind is dat ik het bij EDPnet niet kan krijgen ... reden waarom: Als ik het zou willen moet ik apart digitale tv nemen, maar waarom is dit eigenlijK? Is dat gewoon omdat ze (niet edpnet, maar belgacom) anders geen moeite willen doen om VDSL aan te sluiten? Kan het ook zijn dat ik op ADSL ipv VDSL wordt aangesloten of is dit uitgesloten?

- Laten we er van uit gaan dat ik dan een VDSL lijn heb, van wat hangt mijn snelheid dan af? Ik veronderstel de afstand tot de wijkcentrale maar hoe kan ik dit op voorhand te weten te komen?

- Een vriend van me vertelde me dat bij Scarlet ONE, bij gebruik van een decoder (dus belgacom tv) 8-9mbit gereserveerd wordt hiervoor, dit bevestigde een medewerker bij Scarlet ook nog eens. Is dit zo? want ik lees ergens anders dan weer dat mensen 18mbit+ halen met scarlet one -> verwarring. Of is dit niet het geval ... ?

- Waarom is Scarlet ONE niet FUP en de rest van hun aanbod wel?

Mijn grote zorg bij een mogelijke overstap is hun klantenservice, heb verschillende slechte dingen gehoord van Scarlet en ik moet zeggen dat ik bij EDPnet niet te klagen heb hierover ... en als ik problemen heb wil ik niet weken/maanden vast zitten zoals sommige mensen hier aan de hand hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb het al in andere treads gezegd, ik stel me altijd de volgende vraag :

hoe kan ik brood goedkoper verkopen dan de bakkerij waar ik het aankoop ?
oplossing : je moet ne keer de verschille forums afschuimen en ne keer kijken % gewijs aantal klanten over de klachten van snelheid en problemen die moeilijk opgelost geraken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

proximusboyke schreef:ik heb het al in andere treads gezegd, ik stel me altijd de volgende vraag :

hoe kan ik brood goedkoper verkopen dan de bakkerij waar ik het aankoop ?
oplossing : je moet ne keer de verschille forums afschuimen en ne keer kijken % gewijs aantal klanten over de klachten van snelheid en problemen die moeilijk opgelost geraken.
Dit zou zijn met scarlet internet dat over ADSL gaan. Natuurlijk is ADSL niet zo stabiel aangezien de afstand van de centrale hier heel veel mee te maken heeft. Bij VDSL2 heeft die afstand er niets meer mee te maken aangezien u buiten een bepaalde afstand zit je gewoon niet aansluitbaar zijn. De problemen waarbij je op ADSL zit en dat je met je vorige provider sneller kunt surfen dan bij scarlet daar heb ik geen verklaring voor maar volgens mij zet daar scarlet het profiel veel te laag. Maar zoals ik al zei deze klachten doen zich meestal voor op ADSL en niet op VDSL2. Indien uw lijn in orde is haalt men ook de snelheid van VDSL2. Is er iets mis aan de lijn op VDSL2 dan zal het systeem u automatisch op 9Mbps zetten maar dan nog zit het probleem meestal bij u binnen aan de VDSL2 filter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wat ik ook eigenaardig vind bij de one is de modem niet inbegrepen verwijzen wel naar de webshop maar daar staat geen vdsl modem tussen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

proximusboyke schreef:wat ik ook eigenaardig vind bij de one is de modem niet inbegrepen verwijzen wel naar de webshop maar daar staat geen vdsl modem tussen.
De modem zit in de activatie kost (50euro voor de modem 50 euro voor tv). Deze zal waarschijnlijk worden geleverd via taxipost of door de technieker vermoed ik aangezien dat de installatie gratis is.
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De installateur brengt die mee, ja.

Op de doos van de decoder staat 'BGC TV Rental Decoder' wat eigenlijk wel een beetje vreemd is, want je merkt pas op de factuur dat de decoder gehuurd wordt - op de site zelf wordt dat nergens vermeld (er staat enkel 'HD decoder inbegrepen') dus je kon even goed veronderstellen dat het een aankoop was.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kheb nog altijd niet beslist. Heb toch Belgacom in overweging genomen. Ik kan via mijn werknemer inschrijven op het Employee Privilege Programme. Als ik een pack internet favorite + Belgacom TV neem zou het mij een 56 euro kosten.

Scarlet:
  • -50 Euro
    -VDSL2
    -Tel + Internet 100GB + TV Comfort en Decoder
    -Support 02 nummer en niet altijd bereikbaar
Belgacom:
  • -56 Euro
    -VDSL2
    -Internet Favorite + gratis multi en security pack (75GB+25GB= 100GB) + TV Comfort + huur decoder
    -Support gratis 0800 nummer elke dag bereikbaar tot 22uur zelfs zondag.
Minpunt is ik kan niet bellen dus had ik in gedachten om de SIP van voipbuster te gebruiken om gratis te bellen naar de vaste lijnen hier in België.
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

favorite moet je niet nemen !

generation kost 30.15€ voor 175GB tv belgacom 18.5€ = 48.65€

je kan nog altijd een abo nemen bij mobistar van 5€ +de optie bellen naar vaste lijnen 4 7 10 euro met de eerste 6 maand 50% korting
als we vergelijking maken met scarlet heb je al met die van 7€ genoeg dus

48.65€ + 7€ +5€ goedkoopste abo bij mobistar = 60.65€ en de eerste 6 maanden nog 3.50€ korting

of
48.65€ + 10€ abonnement bij mobistar en dan mag je 24 maand gratis naar vaste nrs bellen vanuit thuiszone na 19u of in de weekends 24/24 als je online besteld
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

proximusboyke schreef:favorite moet je niet nemen !
je kan nog altijd een abo nemen bij mobistar van 5€ +de optie bellen naar vaste lijnen 4 7 10 euro met de eerste 6 maand 50% korting
als we vergelijking maken met scarlet heb je al met die van 7€ genoeg dus
Ziet er inderdaad goed uit die generations, maar ik ga geen abonnement nemen bij mobistar ofzo. Ik hoef niet echt een inkomend nummer te hebben. Ik wil alleen graag eens af en toe kunnen uitbellen. Er zijn volgens mij genoeg voip berheerders. Voipbuster is gratis en hopelijk voldoende voor mij.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als je enkel wil bellen en niet gebeld worden, dan moet je gewoon generation nemen

Je modem ondersteunt SIP, dus kan je gewoon een betamax product gebruiken
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”