SSL certificaat

Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hallo,

Ik ben van plan om bepaalde delen van een opkomende website te voorzien van een erkent SSL certificaat. Enkel, er zijn enorme prijsverschillen tussen de SSL partners. Je vind er reeds vanaf 40 EUR met garantie tot omruiling.
Zijn deze te vertrouwen? Zijn er dingen waar ik zeker moet op letten? Wat wil een "wildcard" certificaat exact zeggen?

Alvast bedankt!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wildcard wil zeggen dat voor heel je domein geld www.blah.com ssl.blah.com *.blah.com wildcard anders is het enkel voor een hostname ! Als je echt graag ssl gesigneerd wil misschien cacert.org het is gratis.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wildcards zijn nogal overdreven duur en zorgt dat je bijvoorbeeld:
www.userbase.be
userbase.be
test.userbase.be
blabla.userbase.be
allemaal onder één certificaat mag hangen.

Als dat niet nodig is kun je gewoon met een normaal certificaat volstaan.
Ik ben net zelf ook aan het rondkijken, gratis bestaat ook, maar die zijn niet bij alle browsers al geverifieerd (dus blijf je een error melding krijgen), goedkoopste die ik nu kon vinden is:
http://www.geotrust.nl/nl/producten/ssl ... /quickssl/
65 euro per jaar.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik ben tevreden van rapidssl.com, zeer goedkoop.

$ 79 voor certificaat ( +- € 60)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik gebruik zelf ook steeds rapidssl, zowel voor mezelf als voor mijn klanten. Nooit problemen mee gehad en tot hiertoe nog niet echt exploits of abuse issues gevonden.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

qless schreef:Wildcards zijn nogal overdreven duur en zorgt dat je bijvoorbeeld:
http://www.userbase.be
userbase.be
test.userbase.be
blabla.userbase.be
allemaal onder één certificaat mag hangen.

Als dat niet nodig is kun je gewoon met een normaal certificaat volstaan.
Ik ben net zelf ook aan het rondkijken, gratis bestaat ook, maar die zijn niet bij alle browsers al geverifieerd (dus blijf je een error melding krijgen), goedkoopste die ik nu kon vinden is:
http://www.geotrust.nl/nl/producten/ssl ... /quickssl/
65 euro per jaar.
inderdaad bij gratische providers is het root certificaat niet geïmporteerd, maar bv als ik een text connectie zie, zeg ik dat ze naar de ssl site moeten gaan maar alvorens ze dat kunnen en het ssl certificaat kunnen verifiëren verwijs ik ze door naar de ssl provider om het ssl root cert te installeren, en onderaan een link als het niet uitmaakt dat ze gewoon kunnen doorgaan. op deze manier wordt de ssl provider zijn root certificaat geïnstalleerd bij verschillende personen en wordt mijn site geverifieerd. Allemaal gratis.

Want wat heeft een ssl root cert nu voor nut, .. als een hacker op jouw pc terecht kan kan hij ook het root cert zelf installeren en zo u doorverwijzen naar elke site dat hij wil dus .. uiteindelijk is dit een vals gevoel van veiligheid en een vals gevoel van veiligheid is erger dan er zich van bewust zijn dat het kan gebeuren.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bedankt voor de info. Ik denk dat het een gewoon certificaat en geen wildcard gaat worden. Ik had trouwens http://www.ssl.nu/ gevonden, heeft iemand daar ervaring mee?

Het is voor commerciële doeleinde dat ik het SSL certificaat nodig heb. Dus geld is niet echt het probleem (al wil ik wel een eerlijke prijs).
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb een ssl certificaat van bij Godaddy.com.
Je hebt tegewnoordig 2 soorten SSL certificaten, een gewoon ssl certificaat en een extended. Het verschil zit hem er in hoe de browser dit certificaat weergeeft:
Een gewoon: https://www.gmail.com
een extended: https://www.paypal.com/

Bij Godaddy (de goedkoopste toch betrouwbare die ik vond) kost een gewoon certificaat geen 30 USD per jaar. Nu zelfs maar 27.49 als je er een neemt voor 3 jaar.

Er bestaat trouwens ook nog een multidomain certificaat, dan kan je er een hebben voor www.userbase.be en mail.userbase.be, maar dan kan je niet elk subdomain laten verifieren door dit certificaat.

Het nadeel met een gewoon SSL cert is, dat je per website (zijnde IP/Port combinatie) maar domain kan hosten, anders weet je webserver niet welk certificaat hij moet voorschotelen aan de client.
Als je dus van plan bent om zowel mail als www over https te laten gaan, denk je misschien best aan een multidomain/wildcard certificaat hoewel deze enorm veel duurder zijn.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gr4vity schreef:Het is voor commerciële doeleinde dat ik het SSL certificaat nodig heb. Dus geld is niet echt het probleem (al wil ik wel een eerlijke prijs).
Meeste van onze klanten (waaronder grote banken) gebruiken Globalsign of Verisign certificaten... maar die zijn dan ook heel wat duurder (zo'n 249 euro per jaar). Ik denk niet dat je een middelgroot tot groot bedrijf snel met een GoDaddy of SSL.nu certificaat zal zien.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

het gaat thawte worden, tenzij iemand daar een negatieve ervaring mee heeft :)

Toevoeging: Hoe zit het met Comodo en welk voordeel heeft een singleroot (of is dit verwaarloosbaar)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gr4vity schreef:het gaat thawte worden, tenzij iemand daar een negatieve ervaring mee heeft :)
Niet dat ik weet, maar net zoals Verisign is het Amerikaans... daarvoor kiezen wij nogal snel voor Globalsign (met support vanuit Leuven).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:het gaat thawte worden, tenzij iemand daar een negatieve ervaring mee heeft :)

Toevoeging: Hoe zit het met Comodo en welk voordeel heeft een singleroot (of is dit verwaarloosbaar)?
Thawte is verisign (al een tijdje)
Plaats reactie

Terug naar “Development”