Belgacom vernieuwt internetaanbod volledig: snel en onbprkt

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanaf 1 maart vernieuwt Belgacom het internetaanbod. Voor alle pakketten gaan de download- en uploadsnelheden omhoog. Ook de downloadvolumes gaan sterk omhoog; het duurste pakket laat zelfs onbeperkt downloaden toe.
Het goedkoopste product Internet Budget wordt Internet Start. De prijs daalt van 20 euro naar 18,90 euro per maand. De downloadsnelheid bedraagt nu 2 Mbps terwijl de uploadsnelheid 256 kbps bedraagt. De volumelimiet stijgt naar 2 GB. (voorheen: 1 Mbps download, 128 kbps upload, 1 GB volume.)

Internet Light wordt Internet Comfort. De surfsnelheid hier wordt verhoogd tot 12 Mbps download en 1 Mbps upload. Inbegrepen is een verdubbeld datavolume van 8 GB. (voorheen: 4 Mbps / 256 kbps / 4 GB.)

Wie bij Start of Comfort extra downloadvolume bestelt, betaalt nu 1 euro per 1 GB. (voorheen: 3 euro per 500 MB.) Bij beide pakketten is een mailbox inbegrepen van 1 GB groot.

De grootste veranderingen zijn te vinden bij de duurste pakketten, voorheen Go en Plus. Nu heten deze Favorite en Intense. Voor Favorite en Intense gelden nu downloadsnelheden tot 20 Mbps. De uploadsnelheid is verschillend: voor Favorite 1,5 Mbps, voor Intense 2 Mbps. Bij Favorite wordt er een verdriedubbeling van downloadvolume opgemerkt, nl. 75 GB (extra volume aan 5 euro per 20 GB). Intense-gebruikers mogen onbeperkt downloaden. De verhoogde snelheden en volumes gaan in op 1 maart van dit jaar.

Comfort (Light) en Favorite (Go) kosten vanaf 1 april respectievelijk 0,95 en 1,15 euro meer. Intense wordt een euro goedkoper.

Afbeelding

Ook het internetpakket Internet Generation van Proximus krijgt een verandering te zien. Internet Generation heet vanaf 1 maart Generation Internet Favorite. Download- en uploadsnelheid worden verhoogd van 12 en 1 Mbps naar 20 en 1,5 Mbps. Klanten kunnen dan ook flink meer downloaden; het volume gaat van 100 naar 175 GB. Keerzijde is dan weer dat het pakket licht duurder wordt met 1,15 euro. Vanaf maart zal het pakket dus tijdens het eerste jaar 30,15 euro per maand kosten.

De combinatiepakketten (packs) zullen al deze upgrades ook ontvangen, de packs met "gratis digitale tv" inbegrepen.

Userbase Frontpage
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 06 feb 2010, 15:15, in totaal 2 gewijzigd.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mooi. Benieuwd of ik die 20Mbps ga halen... 75GB is ook al mooi.


overzichtje: http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl
Laatst gewijzigd door Maglor 05 feb 2010, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heb het berichtje hierboven geschreven in een kwartier... moet nu naar school in een haastje. :D
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zalig gewoon. En nu Telenet maandag een abonnement uitbrengen dat dubbel zo duur is en een limiet heeft :lol:
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Belgacom is niet meteen van plan om te volgen, zegt woordvoerder Jan Margot. 'Wij doen niet mee in een opbod. Wij verhogen onze limieten als dat nodig is, zoals we dat in het verleden altijd gedaan hebben.'


Pfff, ik nomineer Margot voor lul van het jaar. Zoiets zeggen en dan een paar dagen later dit aankondigen.


Edit: Niet dat ik ontevreden ben met een limiet- en snelheidsverhoging.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

nu gaan der veel telenetters overschakelen denk ik naar belgacom.

Of het moet zijn dat telenet nu na deze persconferentie toch nog hun strategie gaat aanpassen in het weekend en van turbonet een ongelimiteerd abbo maken.

Dan het fibernet houden zoals ze oorspronkelijk gedacht hadden voor de mensen die de upload willen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als je de kleine lettertjes leest, gaat het niet echt om onbeperkt downloaden, eerder FUP
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Belgacom en FUP (voor consumers)? Sweat!

Abonnement is goedkoper dan Internet Plus nu, of vergis ik me? Ik ben alvast in (als huidige Plus gebruiker).

Alleen denk ik dat men de VDSL2 syncs zal moeten opschroeven om 20 Mbit te bieden (naast BGC TV).

edit: Blijkbaar worden enkel het goedkoopste en het duurste abonnement goedkoper en de rest duurder. Ik zie er veel overschakelen. ;)
Laatst gewijzigd door TomG 05 feb 2010, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

roebenofski schreef:
Belgacom is niet meteen van plan om te volgen, zegt woordvoerder Jan Margot. 'Wij doen niet mee in een opbod. Wij verhogen onze limieten als dat nodig is, zoals we dat in het verleden altijd gedaan hebben.'


Pfff, ik nomineer Margot voor lul van het jaar. Zoiets zeggen en dan een paar dagen later dit aankondigen.


Edit: Niet dat ik ontevreden ben met een limiet- en snelheidsverhoging.


Waarom als lul ??

Hij heeft dat goed uitgespeeld.

Iedereen laten denken dat er niets gebeurt en dan de bom lossen tegenover telenet.

Goede strategie is dit geweest.

Nu is de zet terug aan telenet maandag en ik verwacht dat turbonet ook ongelimiteerd gaat worden met een snelheid van 40 / 2 mbit

En fibernet 100 / 5 met een zware limiet of kleine fup ( maar wel met een prijs natuurlijk )
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Uzzi schreef:Als je de kleine lettertjes leest, gaat het niet echt om onbeperkt downloaden, eerder FUP


Das overal hé, zelfs in nederland. Ken toch niemand die bij scarlet daar ooit last van gehad heeft...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Belgacom heeft het slim gespeeld. Of eerder: Telenet heeft het dom gespeeld. Eerst aankondigen dat je je abonnementen gaat vernieuwen, maar dan wel nog een week wachten om iets concreet aan te kondigen. Dat was natuurlijk een voorzet voor open doel voor Belgacom.

Al bij al zal het wellicht toch niet zoveel verschil maken. Denk niet dat Telenet nu nog rap rap hun abonnementen gaat bijschroeven en al zeker niet die 250G voor hun Fibernet (misschien wel de andere aangezien hier nog niets officieel voer gecommuniceerd was). Want vraag me sowieso af voor hoeveel klanten het nog een verschil uitmaakt of je nu 250G hebt of helemaal geen limiet meer. Je moet mij niet vertellen dat je 250G content per maand kunt downloaden (legaal of illegaal) en dat dan nog ook eens allemaal bekijken.

EDIT: de prijs is wel een ander pak mouwen... Ik vrees dat ze daar serieus een inspanning gaan mogen leveren of hun aanbod zal gewoon ronduit belachelijk lijken vis-a-vis het nieuwe Belgacom aanbod.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zeer, zeer slim gespeeld door Belgacom of dom door Telenet. Het is maar hoe je het bekijkt. Ze zetten hoe dan ook daarmee Telenet in z'n blootje (want eender wel concurrerend abonnement bij Telenet zou dan ook FUP verondersteld te zijn). FUP aan 100/5 Mbit, anyone? Om nog maar over de prijs te zwijgen. Dat wordt lachen...

Wellicht waait er een nieuwe wind door Belgacom (je zou het althans vermoeden). Jaren had ik de indruk dat dit een log half-overheidsorgaan betrof. Nu hebben ze namelijk tijd zat gehad om via hun dochteronderneming Scarlet het principe van FUP uit te proberen (of wie weet werken ze met Dommel samen...).
Beschouw in dat geval Scarlet als een groep van betatesters.

Blijkbaar is het FUP principe - ook wel onder allerhande druk - positief bevonden.

Slecht nieuws zal er ook komen voor de kleine providers. Waarop kunnen zij nog concurreren? Prijs?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

TomG schreef:Slecht nieuws zal er ook komen voor de kleine providers. Waarop kunnen zij nog concurreren? Prijs?

Ja de kleintjes zullen het helemaal moeilijk krijgen omdat ze (buiten Scarlet) ook geen triple play kunnen aanbieden.
Ik zie er de komende maanden nog heel wat verdwijnen, ook Dommel gaat dit zeker voelen.
Afbeelding
zerotol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2009, 17:56

Wat ik mij afvraag : gaan deze snelheden ook beschikbaar zijn voor alternatieve providers? Gaat het speedconnect abonnement van dommel gebuik kunnen maken van de 20/2 ipv de 17/1.25 dat het nu is.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

zerotol schreef:Wat ik mij afvraag : gaan deze snelheden ook beschikbaar zijn voor alternatieve providers? Gaat het speedconnect abonnement van dommel gebuik kunnen maken van de 20/2 ipv de 17/1.25 dat het nu is.

ja, in het persbericht staat de het wholesale aanbod ook wordt aangepast.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Opus schreef:
roebenofski schreef:
Belgacom is niet meteen van plan om te volgen, zegt woordvoerder Jan Margot. 'Wij doen niet mee in een opbod. Wij verhogen onze limieten als dat nodig is, zoals we dat in het verleden altijd gedaan hebben.'


Pfff, ik nomineer Margot voor lul van het jaar. Zoiets zeggen en dan een paar dagen later dit aankondigen.


Edit: Niet dat ik ontevreden ben met een limiet- en snelheidsverhoging.


Waarom als lul ??

Hij heeft dat goed uitgespeeld.

Iedereen laten denken dat er niets gebeurt en dan de bom lossen tegenover telenet.

Goede strategie is dit geweest.

Nu is de zet terug aan telenet maandag en ik verwacht dat turbonet ook ongelimiteerd gaat worden met een snelheid van 40 / 2 mbit

En fibernet 100 / 5 met een zware limiet of kleine fup ( maar wel met een prijs natuurlijk )


Omdat hem nog geen 2jaar terug klanten die vroegen voor grotere datalimieten marginaal noemde. één van zijn vele domme uitspraken. En tot een paar dagen terug eigenlijk bij dat standpunt bleef.
Dat mag dan allemaal verkoopstacktiek ed zijn, ik vind dat persoonlijk nogal flauw.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Special_K schreef:
TomG schreef:Slecht nieuws zal er ook komen voor de kleine providers. Waarop kunnen zij nog concurreren? Prijs?

Ja de kleintjes zullen het helemaal moeilijk krijgen omdat ze (buiten Scarlet) ook geen triple play kunnen aanbieden.
Ik zie er de komende maanden nog heel wat verdwijnen, ook Dommel gaat dit zeker voelen.

Scarlet zou ik eerder als een budget merk zien, om te kunnen concurreren tegen alle kleine, alternatieve ISP's.

Dus Belgacom kan behoorlijk wat winsten maken en concurreren tegen Telenet. Het budgetmerk Scarlet kan gebruikt worden om alle kleine concurrenten van de baan te vegen. Desnoods maken ze beetje verlies.

Puur speculatief uiteraard.

Op zich blijft het duopolie onveranderd een triestige situatie in België, al hebben de jarenlange protesten en petities bij deze toch iets opgeleverd. Ik heb de indruk dat deze nieuwe grote aanpassingen meer een gevolg zijn daarvan ipv onderlinge concurrentie.
Laatst gewijzigd door TomG 05 feb 2010, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Internetlandschap is ook wel geëvolueerd in die tijd en ook content providers zijn beginnen te klagen over de limieten.

Uiteindelijk geeft belgacom hier een mooi signaal: "we zijn er klaar voor".
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

hellsnake schreef:
zerotol schreef:Wat ik mij afvraag : gaan deze snelheden ook beschikbaar zijn voor alternatieve providers? Gaat het speedconnect abonnement van dommel gebuik kunnen maken van de 20/2 ipv de 17/1.25 dat het nu is.

ja, in het persbericht staat de het wholesale aanbod ook wordt aangepast.


Nice. Hopelijk mijn oude upload snelheid van 1 Mbit terug nadat ze mij een week geleden op halve snelheid hebben gezet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

roebenofski schreef:Omdat hem nog geen 2jaar terug klanten die vroegen voor grotere datalimieten marginaal noemde. één van zijn vele domme uitspraken. En tot een paar dagen terug eigenlijk bij dat standpunt bleef.
Dat mag dan allemaal verkoopstacktiek ed zijn, ik vind dat persoonlijk nogal flauw.


Om nog maar te zwijgen over deze quote in hun aankondiging : "Want wat ben je met een supersnelle lijn als je na enkele dagen al moet stoppen omdat je aan je volumelimiet zit ?"
Ze waren wel in hetzelfde bedje ziek he!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dit is een zeer goed zaak :!:
OK, er is nog steeds het duopolie maar nu beginnen we op een niveau te komen dan niet echt veel afwijkt van dat van de buurlanden.

Of Telenet in zijn hemd gezet is moeten we afwachten. Ze hebben m.b.t. de bestaande abonnementen niets aangekondigd dus daar kunnen ze nog op de wijzigingen van Belgacom inspelen. Echter het wordt moeilijk en weinig geloofwaardig om bijvoorbeeld een TurboNet onbeperkt te maken en dan een FiberNet met een beperking van 250GB
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Alhoewel ik mij ook quasi keer op keer geërgerd heb aan de uitspraken van Margot (hem ongetwijfeld opgelegd van hogeraf), moet ik het hen nu toch nageven: hun marketing en PR afdeling heeft prima werk geleverd.

De quote uit hun aankondiging is uiteraard een (knip)oog(je) naar Telenet, dat lijkt me voor zover ondubbelzinnig.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit is een grote YES, behalve... de prijsstijging van de Go! :O Als het waar is dat 90 % van hun klanten vandaag al toekomt met hun limiet van 25 GB (ik maak daar deel van uit!), dan betekent dat dat 90 % van de klanten allemaal geen meerwaarde krijgen (mja, tenzij de uploadsnelheid misschien) maar wel een prijsverhoging! Is er eigenlijk nieuws over de prijzen van de packs? Gaan die mee omhoog?

Toch moet ik eens goed in mijn oogjes wrijven: concurrentie op de belgische telecommarkt zie je niet alle dagen! Nu is het dus alle hens aan dek bij Telenet dit weekend... Mooie zet van Belgacom, maar moest ik van hen geweest zijn... ik zou het maandagavond aangekondigd hebben :D. Ze waren waarschijnlijk bang van het aankondigingseffect van Telenet.

Proximusboy, daar sta je nu met je overstap naar telenet :P. :angel:

Update: weet iemand of je gaat moeten vragen om overgezet te worden, of dat het automatisch gebeurt???
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

'k denk dat ze nu in meeting zitten in Mechelen :twisted:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

VOiD schreef:'k denk dat ze nu in meeting zitten in Mechelen :twisted:

Noem het eerder spoedberaad (weekend staat voor de deur en maandag moet het persbericht al de deur uit) :lol:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Journalisten zitten al te gniffelen bij het gedacht aan de persmededeling.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Update: weet iemand of je gaat moeten vragen om overgezet te worden, of dat het automatisch gebeurt???

Volgens de berichten op DataNews gebeurt het automatisch:
De vernieuwingen gelden niet alleen voor nieuwe klanten, maar worden automatisch ook toegepast voor alle bestaande klanten.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ben eens effe beginnen rekenen:

- Shake+ Internet @ 70€ + 13,33 kabelabbo is 83,33€ voor HD TV en 25Mbps down met 100GB limiet
- Bij Belgacom heb je nu dus onbeperkt Internet (Intense) met betere upload en HD TV voor 73€ en je hebt geen vaste lijn nodig. Voor mensen die ook telefonie hebben bij BGC wordt het nog interessanter.

Ben benieuwd wat Telenet als reactie gaat hebben maandag want dit moet toch niet voorzien zijn ;-). Waarom zou je (buiten de upload) in godsnaam nog Fibernet nemen?

Daarnaast maak ik me wel zorgen voor de kleine ISPs. Bij hen moet je absoluut nog een Belgacom lijn hebben. Daardoor is een Belgacom Intense nu goedkoper en sneller dan een Dommel Speedconnect+. Alleen heb je bij Dommel echt limietloos en newsservers, maar toch... EDPNet kan zelfs niet aan het Belgacom aanbod aan.

Dus positieve evolutie vanuit Belgacom, maar mogelijks nog slechter voor de markt. Over een catch-22 gesproken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Astralon schreef:
Goztow schreef:Update: weet iemand of je gaat moeten vragen om overgezet te worden, of dat het automatisch gebeurt???

Volgens de berichten op DataNews gebeurt het automatisch:
De vernieuwingen gelden niet alleen voor nieuwe klanten, maar worden automatisch ook toegepast voor alle bestaande klanten.

Ook volgens De Standaard
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

En zeggen dat er nog heel veel mensen blijven steken op gewone Adsl met 4 Mbps of minder met een FUP stel je voor ..... hehe, alle gekheid op een stokje :p
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Astralon schreef:Dit is een zeer goed zaak :!:
OK, er is nog steeds het duopolie maar nu beginnen we op een niveau te komen dan niet echt veel afwijkt van dat van de buurlanden.


Pas op, zo ver zijn we nog lang niet.

Telenet had aangekondigd om FiberNet te zullen lanceren met 250GB, in Nederland zijn datalimieten al jaren passé. Bovendien staan ze daar al veel verder met hun FTTH toepassingen.
Ook weten we nog niet hoe streng Belgacom met hun FUP zal omgaan, al maak ik me daar niet al te veel zorgen over.
De prijzen die we hier betalen zijn trouwens ook nog een stuk hoger dan bij onze noorderburen.

Nuja, in plaats van een druppel is er nu toch al een borrelglaasje op de spreekwoordelijke hete plaat gevallen, het gaat toch al de goede richting uit :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor huidige en nieuwe klanten
De vernieuwingen zijn niet alleen bedoeld voor nieuwe klanten maar gelden vanaf 1 maart ook automatisch voor alle
huidige internetklanten. Elke klant krijgt nog deze maand een persoonlijke brief met daarin alle uitleg. De nieuwe
tarieven gelden vanaf 1 april. Een klant die zou vaststellen dat zijn gebruik niet overeenkomt met zijn formule, kan tot
eind april (zonder kosten) overschakelen naar een andere formule.

Ook de gebundelde formules (Packs) en Internet for Employees worden met ingang van 1 maart aangepast. Wie belt
en surft bij Belgacom en kiest voor een Pack met TV blijft 18,50 euro per maand uitsparen en kijkt dus in feite gratis
digitale tv.

Het persbericht:
2010_02_05_belgacom_Internet_NL.pdf
Persbericht
(42.8 KiB) 156 keer gedownload
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

nu inderdaad voor de mensen die graag willen downloaden zou het nu nog dom zijn om fibernet te nemen.

Die kunnen beter dan iets trager downloaden maar wel met een fup.

Het enige waar ze nu nog hun fibernet mee kunnen verkopen is de snelle upload snelheid........en dat is dan ook de reden dat ik bij telenet zal moeten blijven.

Maar moest ik een downloader zijn dan zou ik nu toch overstappen naar belgacom.

of telenet moest turbonet fup maken maar dat komt fibernet dan ook weer niet ten goede.

Rarara wat gaat telenet nu doen, ze zitten daar te brainstormen nu want ze zitten in de shit.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Zeer, zeer slim gespeeld door Belgacom of dom door Telenet. Het is maar hoe je het bekijkt.


Tja, iemand moet natuurlijk als eerste met een aankondiging komen (al konden ze natuurlijk ook beide gewoon poen blijven scheppen zonder veel innovatie zoals in het verleden), en dan loop je altijd het risico op een reactie met een beter aanbod.

Telenet is natuurlijk wel een beetje dom geweest om een concreet getal op het volume voor FiberNet te plakken... eens zo'n getal er staat kan je er moeilijk terug vanaf zonder gezichtsverlies. Nu ja, als je voor zo'n snelheid kiest is het misschien aanvaard dat er een limiet op het volume staat.

De zet is nu terug aan Telenet...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dit hadden ze er dus weer niet moeten inzetten:

Tien jaar geleden betaalde de klant per maand (voor Turbo Line Go) 61,94 euro voor een snelheid tot 300 kbps (down)/64 kbps (up) en 3 GB volume.
Vandaag krijgt de klant met Internet Intense voor 56 euro een snelheid tot 20 MBps (down)/2 MBps (up) en onbeperkt volume.
Ter vergelijking: tien jaar geleden kostte een groot brood 1,40 euro, vandaag kost dat 1,90 euro.


Kostrpijzen van grondstoffen en allerhande kunnen onmogelijk vergeleken worden met die in een evoluerende IT wereld.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Uzzi schreef:Als je de kleine lettertjes leest, gaat het niet echt om onbeperkt downloaden, eerder FUP


Idd Uzzi, Belgacom en FUP dat worden nieuwe toppics denk ik alla "ik wordt door Belgacom verwittigd mijn downloadverbruik te verlagen" :| ...(denk niet dat ge er iedere maand 250 gig gaat mogen doordraaien..geef me maar het echte hoge limiet van 500 gig of het onbeperkt volume van dommel, scheelt u heel wat kopzorgen :wink: )
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ik zie wel één probleem punt.

De Bedrijfslijnen worden niet aangepast.

Compact Pro kost 105€ zoiets, voor 20Mbit/1.4Mbit
Compact Pro (L) was 178€ zoiets, voor 20Mbit/1.8Mbit upstream.

Als je vergelijkt met de:

Internet Intensive kost 56€, voor 20Mbit / 2Mbit upstream

Het verschil tussen beide is:

Compact Pro heeft een statis IP
Compact Pro is technische echt limiet loos.

Daartegen heeft de eindgebruiker abonnement, dan een 2Mbit upstream ( 56€ ), hoger dan de 178€ kostende Compact Pro (L).
Compact pro kost ook 300€ voor de installatie! Ik vrees dat ze hier met een mega probleem zitten, want de nieuwe formules, kunnen de prijzen van de Compact pro lijnen niet meer justificatie ( en zitten zelf in de features van de Pro's, beter te doen zoals Upstream ).

Ik verwacht dat Belgacom nog een paar stappen zal moeten ondernemen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

KMO producten volgen altijd enige tijd later hoor. Was vroeger met VDSL2 ook al zo.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Als nu iedereen die onbeperkt mag downloaden, veel gaat downloaden zo rond 250GB, dan is het gemiddelde ook 250GB, dan zou belgacom niet mogen klagen, want iedereen zal op het gemiddelde liggen. ik weet wel niet of belgacom zo eerlijk zal zijn.

Het zou mss wel makkelijk zijn als belgacom iedere maand het gemiddelde toont dat de mensen verbruikt hebben. Maar dan terug, wie zal deze waarden bevestigen.

Dus voor mij liever hoge downloadlimieten dan FUP.

Nogmaals bedankt belgacom om iets te ondernemen. Nu nog enkel er voor zorgen dat ik ook die snelheid kan krijgen en ik ben content (momenteel nog 2Mbit in plaats van 12Mbit die volgende maand 20Mbit word)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Blijkbaar bieden ze nu ook een unlimited optie in wholesale (zie persbericht). Eens benieuwd wat de alternatieve providers gaan doen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”