Wat vinden jullie van de nieuwe BelgacomTV software update ?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Een deftige metamorfose t.o.v. van de vorige versie zo te zien.
Ik heb het dan over de he30.mpp1.rush-13 software-versie die er bij mij over een dagje of 2 's nachts werd ingeflasht ....

Wat vinden jullie ervan :???:
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

heb je al geprobeerd om programmas enkel dagen op voorhand te programmeren en op te nemen
want ik nam op voor een ganse week en op het moment dat hij het eerste opnam annuleerde hij al de programams.
Heb zo 4 decoders gehad allemaal hetzelfde probleem
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Xplod schreef:Een deftige metamorfose t.o.v. van de vorige versie zo te zien.
Ik heb het dan over de he30.mpp1.rush-13 software-versie die er bij mij over een dagje of 2 's nachts werd ingeflasht ....

Wat vinden jullie ervan :???:
Is inderdaad een deftige metamorfose. EPG toont 7 i.p.v. 5 zenders, je kan in SD 2 streams ontvangen en opnemen van een ander kanaal en dit per setopbox (max. 4 streams), de pauze live TV is veel beter, de navigatie in de menus is sneller, etc.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dat opnemen op voorhand heb ik nog niet geprobeerd.
Het "BLAUW" overal ... en het springt er echt wel uit .... vind ik wel wat ongelukkig gekozen .. vooral in de EPG stoort het me wel wat.

Is deze update nu ook samen gegaan met een capacitetsverhoging van de vdsl2 lijn dan ?
Kan ik dan eindelijk misschien weer een de oude SD Tilgin eens gebruiken die ik hier nog heb liggen en een kleine TV boven installeren.

Dit is wat ik uit mijn Bbox2 haal;

Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 24.2 dB
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

De informatiebalk onderaan het scherm met info over welke zender en wat er speelt staat beetje schuin bij mij :p
Nu krijg je blijkbaar ook een melding met een bevestiging om pauze tv te verlaten. Vroeger ging je zonder pardon naar andere zender.
En eindelijk de lang verwachte opnemen en kijken naar iets anders optie :banana:
Het afsluitscherm bij uitschakelen is compacter geworden (enkel het woord Belgacom) en is dus ook sneller.
blabla
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

nee nog geen verhoging.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Hoe kan ik zien of ik ook al de nieuwe update heb?


Ook wou ik eens weten wat er allemaal in de update inzit, is het bv mogelijk om eindelijk een serie te programmeren zoals bij telenet?
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

ja dat heb je maar of het goed werkt is een ander paar mouwen.
Toch nie bij mij toen ik die nieuwe decoders had
misschien zijn de bugs opgelost.
Heb zo een dubbelgevoel bij die update als het was zoals voor kerstmis bij mij zou ik vlug zeggen dank u wel belgacom maar hou liever mijn oude versie
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

proximusboy schreef:ja dat heb je maar of het goed werkt is een ander paar mouwen.
Toch nie bij mij toen ik die nieuwe decoders had
misschien zijn de bugs opgelost.
Heb zo een dubbelgevoel bij die update als het was zoals voor kerstmis bij mij zou ik vlug zeggen dank u wel belgacom maar hou liever mijn oude versie


Ik heb eens op mijn decoder gezien en hij heeft de functie nog niet, ook de update nog niet. Nuja hij zal nog wel komen dan zeker of moeten we dat zelf doen? (zou me niets verbazen)
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Heb nu ook eens de stekker uitgetrokken en terug ingestopt, maar hier nog steeds geen update in de streek van Ieper.
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

De streek rond brecht dus ook niet :) jammer
tammzak
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2007, 14:18
Contacteer:

Hoe kan je zien of je de nieuwe versie hebt?
Afbeelding
Afbeelding
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

tammzak schreef:Hoe kan je zien of je de nieuwe versie hebt?

--> druk op menu --> instellingen --> info

Daar staat SW-versie, die moet overenkomen met he30.mpp1.rush-13(denk ik), ik heb momenteel 3.7.4-57
tammzak
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2007, 14:18
Contacteer:

Okido, thx.
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Xplod schreef:
Is deze update nu ook samen gegaan met een capacitetsverhoging van de vdsl2 lijn dan ?
Kan ik dan eindelijk misschien weer een de oude SD Tilgin eens gebruiken die ik hier nog heb liggen en een kleine TV boven installeren.

Dit is wat ik uit mijn Bbox2 haal;

Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 24.2 dB

4 SD streams past in het 20 megabit profiel.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vind het irritant dat als je in de EPG aan het kijken bent en wil overschakelen naar een ander programma, je het niet meer gewoon kunt selecteren en op 'OK' drukken. Vroeger veranderde je dan automatisch van zender. Nu moet je eerst een tussenscherm doorlopen en daar 'Kijken' selecteren. Niet echt gebruiksvriendelijk.

Voor de rest vind ik het wel OK. Ik had ook de indruk dat het wat sneller ging, maar dat lijkt me enkel bij de EPG te zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

tammzak schreef:Okido, thx.


Je zal er niet naast kunnen kijken als hij geinstalleerd zal zijn. Je zal niet eens naar de versie moeten zoeken :wink:
In de EPG zal je bvb. ook direct merken dat de HD-zenders nu ook in het kleine schermpje rechtsboven te zien zijn, niet meer dat lege blauwe schermpje zonder geluid dus.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als je pauseert (Live TV) krijg je niet meer die stomme grote beneden balk te zien maar een klein lijntje met daarop de tijdstippen. Geweldige verbetering. In elk menu kan je Channel +, Channel - gebruiken als een soort Page Down/Page Up. Als je een opgenomen programma pauseert (of een Video On Demand) dan krijg je eerst een kleine balk te zien en daarna verdwijnt die kleine balk volledig. Pauze zoals het altijd al had moeten zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:Als je pauseert (Live TV) krijg je niet meer die stomme grote beneden balk te zien maar een klein lijntje met daarop de tijdstippen. Geweldige verbetering. In elk menu kan je Channel +, Channel - gebruiken als een soort Page Down/Page Up. Als je een opgenomen programma pauseert (of een Video On Demand) dan krijg je eerst een kleine balk te zien en daarna verdwijnt die kleine balk volledig. Pauze zoals het altijd al had moeten zijn.
Zo'n dunne balk zou er ook wel eens mogen komen bij Telenet Digital TV.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ook nog iets leuk ontdekt ...
als je naar een zender aan het kijken bent en op de "info" knop drukt dan kan je die info in die balk verzetten met de up/down pijltjes om zo te zien wat er op de in de buurt liggende zenders te zien is. Ook links / rechts om te zien wat er voor en na het programma komt.
Je moet wel snel zijn want als je niet regelmatig drukt is de balk snel weg en mag je opnieuw beginnen.

De output resolutie kan je nu ook aanpassen bij beeldinstellingen / Vaste beeldresolutie --> autosync / 576i / 720p / 1080i / 576p
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Iemand enig idee wanneer de uitrol voltooid zal zijn?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Xplod schreef:Ook nog iets leuk ontdekt ...
als je naar een zender aan het kijken bent en op de "info" knop drukt dan kan je die info in die balk verzetten met de up/down pijltjes om zo te zien wat er op de in de buurt liggende zenders te zien is. Ook links / rechts om te zien wat er voor en na het programma komt.
Je moet wel snel zijn want als je niet regelmatig drukt is de balk snel weg en mag je opnieuw beginnen.


Dat kon je ook al bij de oudere firmware.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nog iets irritant ontdekt. Ik had vorig jaar een tijdelijk abbonement op een of ander boeket, waar toen History Channel inzat. Ik heb toen een aantal programma's opgenomen. Met de oude firmware kon ik die programma's bekijken, zelfs nadat mijn abo op dat boeket opgezegd was. Nu, met de nieuwe firmware, kan dit niet meer...
:nono:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Inderdaad dat staat ook in de release van de nieuwe firmware, als ge terug het boeket neemt kunt ge die programmas terug bekijken :roll:
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Gray schreef:Inderdaad dat staat ook in de release van de nieuwe firmware, als ge terug het boeket neemt kunt ge die programmas terug bekijken :roll:


Indien je nu bv. Discovery Science of World opneemt, ga je die opnames ook niet meer kunnen bekijken na 1 februari?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Gray schreef:Inderdaad dat staat ook in de release van de nieuwe firmware, als ge terug het boeket neemt kunt ge die programmas terug bekijken :roll:
Dat vind ik wel straf van Belgacom. Toen je het opnam had je dat boeket toch, dus waarom is dat nu niet meer te bekijken ? :bang:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

quistnix schreef:Als je pauseert (Live TV) krijg je niet meer die stomme grote beneden balk te zien maar een klein lijntje met daarop de tijdstippen. Geweldige verbetering. In elk menu kan je Channel +, Channel - gebruiken als een soort Page Down/Page Up. Als je een opgenomen programma pauseert (of een Video On Demand) dan krijg je eerst een kleine balk te zien en daarna verdwijnt die kleine balk volledig. Pauze zoals het altijd al had moeten zijn.
Ik moet mezelf eventjes corrigeren. Het is nl. zo dat enkel en alleen bij een opgenomen programma (PVR) de pauze resulteert in eerst een kleine balk en daarna een full screen, zonder enige balk. Dat is niet zo bij pauze TV, noch bij Video on Demand (zowel films als ooit gemist, iWatch, etc.).
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

tomw schreef:
Xplod schreef:Ook nog iets leuk ontdekt ...
als je naar een zender aan het kijken bent en op de "info" knop drukt dan kan je die info in die balk verzetten met de up/down pijltjes om zo te zien wat er op de in de buurt liggende zenders te zien is. Ook links / rechts om te zien wat er voor en na het programma komt.
Je moet wel snel zijn want als je niet regelmatig drukt is de balk snel weg en mag je opnieuw beginnen.


Dat kon je ook al bij de oudere firmware.


Ha ... ok ... wist ik niet :oops:
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik vind het wel straf dat wij hem nog niet hebben. Wat ik nog straffer is dat de ouders van mijn vriendin een paar dagen geleden ook digitale tv gekocht hebben, en hun digibox (of hoe da ding van belgacom ook mag heten) heeft ook nog de oude software.....
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dat zal nog een geweest zijn die in de 'stock' stond en zodoende nog niet de nieuwe firmware heeft. En de uitrol loopt gefaseerd, dus is het te begrijpen dat nog niet iedereen hem heeft. Zo'n wereldschokkende veranderingen zijn het nu ook weer niet hoor. De programma's worden er alvast niet beter op. ;-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25
Twitter: trIx0r
Locatie: Brecht
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Nuja ik moet toegeven dat ik het nut van belgacom TV pas inzie als ik bijvoorbeeld ineens een hele serie kan programmeren, anders moet ik er nog steeds aan blijven denken :)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

quistnix schreef:
Gray schreef:Inderdaad dat staat ook in de release van de nieuwe firmware, als ge terug het boeket neemt kunt ge die programmas terug bekijken :roll:
Dat vind ik wel straf van Belgacom. Toen je het opnam had je dat boeket toch, dus waarom is dat nu niet meer te bekijken ? :bang:


Ah, omda ge een boeket zou kopen :banana:
Het wordt trouwens nog veel toffer op 1 februari, dan verdwijnen alle discovery's + history channel uit het basispakket en gaan naar een boeket. PINGPING :beerchug:
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Gray schreef:
quistnix schreef:
Gray schreef:Inderdaad dat staat ook in de release van de nieuwe firmware, als ge terug het boeket neemt kunt ge die programmas terug bekijken :roll:
Dat vind ik wel straf van Belgacom. Toen je het opnam had je dat boeket toch, dus waarom is dat nu niet meer te bekijken ? :bang:


Ah, omda ge een boeket zou kopen :banana:
Het wordt trouwens nog veel toffer op 1 februari, dan verdwijnen alle discovery's + history channel uit het basispakket en gaan naar een boeket. PINGPING :beerchug:



Niks ping ping dan vliegt Belgalom samen met hun discoveries er ook uit :-D
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ze doen dit gewoon omdat Telenet dat ook ni in hun aanbod heeft, waarom zouden ze het wel gratis aanbieden?
door het gebrek aan concurrentie zijn alle consumenten ier geneukt. :x
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Verdwijnt de gewone Discovery Channel ook (degene die ook gewoon sinds kort op de analoge kabel zit)?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:Verdwijnt de gewone Discovery Channel ook (degene die ook gewoon sinds kort op de analoge kabel zit)?

Ik denk van niet hoor. Sinds dat wel standaard analoog en digitaal bij Telenet zit. Zou gewoon weg dom zijn van Belgacom.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

goh, voor zover ik mij kan herinneren disc science, disc world, disc HD, alle history channels en Trav/living en travel channel en exqiNL gaan er ook uit.
Kan zijn zijn dat ze de gewone discover channel laten staan.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Gray schreef:Het wordt trouwens nog veel toffer op 1 februari, dan verdwijnen alle discovery's + history channel uit het basispakket en gaan naar een boeket.

Lap... Dat vond ik net goed aan BGC TV: alle discovery channels! 'k Heb vandaag niks anders gedaan dan naar discovery en science gekeken. Wat moet een mens anders doen in zijn ziekteverlof...
Afbeelding
Transalp
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2010, 22:42

Vandaag ook de update gekregen.

Het ergste is dat alle programma's die reeds opgenomen waren op de harde schijf verdwenen zijn. Weer 99% vrije diskruimte. :bang: :bang:

Om razend van te worden! :evil:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Sorry hoor, maar de laatste posts zijn compleet off-topic. De thread was en is nog steeds: Wat vinden jullie van de nieuwe BelgacomTV software update ?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”