Geen line sync meer...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Beste,

[Betreft Scarlet Internet ADSL2+)

Ik heb sinds maandag 10/01 ADSL bij Scarlet. Vanaf 18u maandag 10/01 kon ik internetten via Scarlet. Die maandag de modem verder geconfigureerd en alles wat in orde gebracht. Alles werkte perfect. Maandagnacht en dinsdag de hele dag gedownload via Scarlet en alles ging perfect.
Echter: dinsdagavond 11/01 vanaf 23u30 heb ik geen ADSL sync meer!
Opeens ging het groene ADSL lampje op mijn Linksys WAG120n uit!

Ik heb vanalles geprobeerd: router gereset, routers instellingen gewijzigd (PPPoE naar PPPoA en vice versa). Firmware opnieuw geïnstalleerd op mijn LInksys, hard reset van mijn LInksys. Niets werkt.
Ook heb ik alles van mijn tel lijn gehaald (telefoons en faxapparaat) en enkel de ADSL modem zonder splitter aangesloten.
Nooit krijg ik nog ADSL sync...

Nu heb ik daarstraks naar Scarlet gebeld. Zij hebben (op de helpdesk 1ste line) een aantal lijntesten gedaan. Volgens informatie op maandag 10/01 heeft de modem constant disconnects gedaan. Echter dinsdag 11/01 heb ik de hele dag stabiel signaal gehad (volgens de helpdesk). Men sloot vrij snel uit dat het om de modem ging die problemen gaf. Maandag 10/01 disconnects is normaal: toen heb ik 's avonds de modem geconfigureerd met als gevolg een aantal resets...

Wat kan ik hieraan nu doen? Zij hebben een ticket op gemaakt voor de second line helpdesk, maar dat kan tot een week duren eer dat in orde komt, heeft men mij verteld...

Gelukkig is Telenet nog 10 dagen actief... zo kan ik ook dit bericht typen.

Kan het eventueel toch mijn modem zijn? Ik vind het bijzonder raar dat het bijna 2 dagen stabiel gewerkt heeft, en opeens van de ene minuut op de andere geen line sync meer...

Iemand?

mvg,
cyberbozzo

PS: weet iemand of ik bij Scarlet compensatie kan vragen voor het niet beschikbaar zijn van hun lijn?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Beste, ik heb gisterenavond hetzelfde probleem gehad dan jij, de laatste 3 weken ofzo is hun lijnkwaliteit beduidend slechter lijkt me

Edit: Waar woon je?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

honda4life schreef:Beste, ik heb gisterenavond hetzelfde probleem gehad dan jij, de laatste 3 weken ofzo is hun lijnkwaliteit beduidend slechter lijkt me

Stekene...

Nu krijg ik net SMS, dinsdagmiddag komt er een technieker van BC langs. Ben benieuwd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cyberbozzo schreef:
honda4life schreef:Beste, ik heb gisterenavond hetzelfde probleem gehad dan jij, de laatste 3 weken ofzo is hun lijnkwaliteit beduidend slechter lijkt me

Stekene...

Nu krijg ik net SMS, dinsdagmiddag komt er een technieker van BC langs. Ben benieuwd.
hé, dan zitten we zeker op dezelfde centrale.
De ADSL-centrale staat in de Polenlaan, dus als je in de buurt van het centrum woont zou je toch hele mooie snelheden kunnen halen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

honda4life schreef: hé, dan zitten we zeker op dezelfde centrale.
De ADSL-centrale staat in de Polenlaan, dus als je in de buurt van het centrum woont zou je toch hele mooie snelheden kunnen halen.
Hehe leuk om via een forum als dit 'stadsgenoten' (wat is een stad hé :-)) te ontmoeten.
Ik zit inderdaad ook op de centrale in de Polenlaan, weliswaar op 2,8 kilometer, maar toch had Scarlet mij geactiveerd op 4.6 mbit, wat voor mij eigenlijk meer dan voldoende is (hiervoor had ik Telenet Basicnet met maar 4 mbit down)...
Snelheid interesseert me minder, het is vooral voor het downloadvolume dat ik overgestapt ben.

Dinsdag komt de technieker langs (Scarlet heeft daarstraks ook nog eens gebeld), hopelijk vindt die wat het probleem is. Ik vind het wat eigenaardig dat het 2 dagen goed gewerkt heeft en dan plots nietsmeer.
Scarlet was er zo goed als 100% zeker van dat het niet aan mijn modem lag... Waarom ze dat dachten kon ie precies niet echt op antwoorden.

Nuja: afwachten tot dinsdag dus, ondertussen nu terug op Telenet Basicnet (is gelukkig nog geactiveerd), met nog 2.048 megabytes te gaan :-) Veel meer dan wat mailen en surfen zit er niet in dus... maar ik ben al content
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

toeval of niet, bij 2 scarlet kennissen in de buurt is de modem plots stuk gegaan

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

honda4life schreef:toeval of niet, bij 2 scarlet kennissen in de buurt is de modem plots stuk gegaan

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Interessant om weten... Thx!

Ben eens benieuwd voor dinsdag. Heb nu ook in mijn appartement de verdeeldoos opengedaan en de modem onmiddellijk op de inkomende kabel van BC aangesloten (dus zonder dat er doorlus gebeurd naar mijn slaapkamer, kwestie van een slecht signaal of kortsluiting in die kabel uit te sluiten), doet helaas niks...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

je kan steeds proberen met een modem van een kennis.
Het eigenaardige is, als ik hier de router van m'n tante insteek en de mijne uittrek, is dat ik daar ook internet op heb (van EDPNet dan ^^) hoe het zit met de lijnsnelheden daar heb ik geen idee van, ik denk niet dat de lijnsnelheid aan de provider gekoppeld is hoor maar aan te telefoonlijn zelf.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

Ter info: net contact gehad met Linksys via live-chat. Live-chat vroegen ze mijn telefoonnummer en hebben ze me gebeld.
De vriendelijke operator heeft me een aantal testen laten uitvoeren (simpele dingen: tik die URL eens in en zie of hij reageert). Gezien het allemaal in het Engels was en hij belde blijkbaar via VoIP met slechte kwaliteit, was het een basic gesprek.
Hij kon enkel maar zeer zelfzeker afsluiten met de woorden: ik weet genoeg meneer, ik ben er quasi 99,99% zeker van dat uw modem defect is, dit soort probleem komt wel vaker voor...

Nu ben ik zeer benieuwd, vanavond krijg ik een B-Box2 van een maat van mij, daar vanavond eens mee testen, en dan kan ik Belgacom dinsdag afbellen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hé, hoe is het nu verder afgelopen, mijn connectie trekt op geen kl de laatste dagen
Vinny
Member
Member
Provider

Awel ik heb nu net hetzelfde probleem zie.
zit op de lex in de polenlaan en krijg al dagen lang (Edpnet) disconnects, ik heb nog het geluk om ook over een telenet verbinding te beschikken van het werk.
Heb edpnet ingelicht en belgacom zou vrijdag voor mij een migratie gedaan hebben, nu zit ik ineens op 6Mbit ipv de maximale 4Mbit met als gevolg dat ik niet kan surfen op edpnet, continu disconnects.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: G.dmt
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 6144 kbps
Upstream Rate: 640 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 34 db
Upstream Line Attenuation: 9 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 5 db

--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status:
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

honda4life schreef:hé, hoe is het nu verder afgelopen, mijn connectie trekt op geen kl de laatste dagen
Sorry mensen, even 'vergeten' door drukke weekend enzo.

Heb zaterdag B-Box2 maar ook geen synchronisatie via die B-Box... Mijn modem is dus niet defect. Dinsdag komt Belgacom, wachten tot dan. Ben echt eens benieuwd wat het probleem kan zijn. Ik vermoed alleszins dat er niets mis is met mijn binneninstallatie.
Scarlet heeft mij verteld dat het probleem misschien in de stijglijn (weer een nieuw woord geleerd) kan zitten. Stijglijn is de kabel tussen mijn appartement en de verdeelkast onder in mijn appartementsblok (verdeelkast = die blauwe stalen box van BC die geïnstalleerd is in mijn appartementsblok).
Ik weet niet wat daar mis mee kan zijn, die kabel is nog geen 4 jaar oud...

Wat ik ook raar vind is dat de modem NOOIT meer synct, je zou kunnen zeggen het valt dikwijls weg, maarnee: het is precies of er zit totaal geen DSL signaal op de lijn want de modem synct nooitmeer...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vinny schreef:Awel ik heb nu net hetzelfde probleem zie.
zit op de lex in de polenlaan en krijg al dagen lang (Edpnet) disconnects, ik heb nog het geluk om ook over een telenet verbinding te beschikken van het werk.
Heb edpnet ingelicht en belgacom zou vrijdag voor mij een migratie gedaan hebben, nu zit ik ineens op 6Mbit ipv de maximale 4Mbit met als gevolg dat ik niet kan surfen op edpnet, continu disconnects.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: G.dmt
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 6144 kbps
Upstream Rate: 640 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 34 db
Upstream Line Attenuation: 9 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 5 db

--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status:
Dat hebben ze mij ook eens gedraaid, plots van 3,3 mbit naar 6 mbit maar dat de lijn niet meer synchroniseerde wisten ze pas na een minder vriendelijk telefoontje.
Tegen dat BC je lijnprofiel weer verlaagt ben je weer heel wat dagen verder hoor.
Nu sta ik op 4,6 mbit, niet vat ik gevraagd heb maarja het gaat wel sneller, waarschijnlijk geeft dit wel wat vaker problemen met de sync.

Edit:
Zo te zien zijn je lijnwaarden goed, en mag dit geen probleem geven
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

Eventjes laten weten hoe het is afgelopen na komst van de BC-technieker:

BC technieker kwam hier aan en heeft onmiddellijk een aantal 'verbeteringswerken' gedaan aan mijn binneninstallatie. Hij heeft onder andere (gratis) een full rate splitter geïnstalleerd en dergelijke.

Toen hij zijn eigen modem aan mijn lijn hing wist hij het direct: probleem lag niet aan mij, maar in de centrale. Hij is onmiddellijk naar de centrale gereden en heeft daar een 'poort' gewijzigd (softwarematige) vertelde ie.

Toen dat gebeurde had ik direct terug DSL-sync zonder problemen.

De technieker vertelde dat dat perfect door Scarlet zelf opgelost kon worden vanop afstand, maar dat zei zich blijkbaar vergist moeten hebben en/of het probleem zelf niet opgemerkt hebben.

Voor de rest alles terug OK, surf nu terug perfect via Scarlet... gelukkig.

Vriendelijke technieker trouwens! Behulpzaam.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”