Printen op windows7 pc via netwerk

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb een printer die aangesloten is op een Windows7 computer en deze printer is gedeeld in het netwerk.
Op een laptop staat windowsXP en ik wil via de win7 pc printen.
Als ik dan bij de xp comp "new printer" neem dan kan ik daar het adres invullen om een netwerkprinter toe te voegen.
\\192.168.1.8\Canon heb ik daar ingegeven en dan komt het, die vraagt dan een wachtwoord en gebruikersnaam.
Ik geef het wachtwoord en gebruikersnaam in van mijn Windows7 computer, maar dat word niet aanvaard.
Toen ik vroeger nog XP had ipv win7 toen werd de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee ik inlog op de computer wel aanvaard.

Wat doe ik verkeerd ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Probeer eens met de naam van je Windows 7 PC voor je user te zetten, dus MYPC\myuser.
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waarschijnlijk staat er bij Windows 7 in het netwerkcentrum "Met wachtwoord beveiligd delen" aan. (Zie netwerkcetrum/geavanceerde instellingen voor delen)Als je deze omzet naar "met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen" vraagt Xp normaal geen pas woord meer.
Ook opletten want bij wondows 7 staat het netwerk standaard op WORKGROUP ingesteld en bij Xp op MSHOME" Bij mij heeft dit alle problemen opgelost.
Succes
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Marcske schreef:Waarschijnlijk staat er bij Windows 7 in het netwerkcentrum "Met wachtwoord beveiligd delen" aan. (Zie netwerkcetrum/geavanceerde instellingen voor delen)Als je deze omzet naar "met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen" vraagt Xp normaal geen pas woord meer.
Ook opletten want bij wondows 7 staat het netwerk standaard op WORKGROUP ingesteld en bij Xp op MSHOME" Bij mij heeft dit alle problemen opgelost.
Succes
Ok dat straks eens proberen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb omgekeerd probleem:
Ik heb op server Windows Server 2003 R2 32-bit draaien in een domein, hangt via USB een HP Deskjet 5550 aan. Client is een Windows 7 64-bit in domein.
Authenticatie is bijgevolg geen probleem, maar hoe werkt dat met die drivers (want Windows 7 wilt de printer niet toevoegen wegens niet-geschikte printerdrivers)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

je zou de printer drivers gewoon kunnen binnenhalen via internet en installeren?

mijn pc draaide eerst win 7 64 (rc) met de printer erop aangesloten en de 2 andere windows xp. ik kreeg ook eenzelfde driver probleem tot ik de juiste drivers van internet heb geplukt. drivers geinstalleerd op de xp's, opnieuw de wizard doorlopen en het werkte (al zou 7 die bewuste hp driver standaard aan boord moeten hebben als ik me niet vergis).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

de printer hangt aan de "main" pc 'vista32 en xp32" de printer is een canon ip4500 na heel wat geklooi heb ik deze op mijn win7 x64 gekregen door de cdinhoud eens goed te analyseren en zoeken naar "64" uiteindelijk dat bepaalde bestand gevonden en nu kan ik printen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”