Snelheid homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Elecktr0man
Starter
Starter

Ik heb dit weekend homeconnect geactiveert.
Ik zit aan de stap dat ik met de homeconnect software mijn account moet instellen ( mailboxen aanmaken, telefoon instellingen,...)
Deze kan ik nog niet verder doen omdat de telefoon lijn nog niet in orde is.(kan bellen maar niet gebeld worden)

Dit is niet het probleem echter
Op dit moment zit ik op een download snelheid van 2.6Mbit wat normaal 6Mbit moet zijn.
Is dit iets tijdelijk totdat alles in orde is gebracht of is er iets anders aan de hand?

heb al mails gestuurd naar [email protected] maar de mail komt altijd terug dat hun mailbox vol zit....
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

aangezien je je homeconnect software kan gebruiken heb je dus internet via dommel en is ook je telefonie normaal gezien geactiveerd. op je modem zouden normaal van links naar rechts lampje 1, 2, 4, 10 en 11 moeten branden. de lan lampjes (6 tem 9) branden enkel als er een kabel op aangesloten is. de phone 1 en phone 2 lampjes (12 en 13) knipperen wanneer je aan het telefoneren bent als de telefoons zijn aangekoppels aan de siemens sx762. aangezien hou er wel rekening mee dat je best niets aanpast op de siemens sx762 (het wachtwoord en het ipadres zeker niet verander) tot het voiplichtje (lampje 11) blijft branden.

je downstream en upstream snelheid kan je ook bekijken in je siemens router en zijn de macimale snelheden beschikbaar. als je inlogt op de siemens (standaard 192.168.2.1 intikken in de adresbalk van internet explorer of andere browser) en je tikt het wachtwoord in kom je terecht binnenin de siemens. daar klik je op de tab status en links kies je voor internet. daar vind je de gegevens terug betreffende je lijn. indien deze waardes slecht zijn kan je best es contact opnemen met dommel zelf aangezien zij testen kunnen uitvoeren op je lijn.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Elecktr0man
Starter
Starter

Al de lichtjes die je zegt branden.
Internet heb ik idd via dommel en ik kan bellen maar niet gebeld worden.(driver van de modem staat op
De settings op de router weet ik staan en daar van heb ik ook mijn max download speed.

De afstand tot de centrale kan het volgens mji al niet zijn. Volgens het plannetje hier op de site zit ik 1.3Km van de centrale en 300m van de straatcabine in mijn straat.
Kan nu zijn omdat de activatie plaats vond in het weekend dat nog niet alles in orde is gebracht. Heb al een mail gestuurd naar dommel, zulle zien wat die zeggen.
Bedankt voor het antwoord alvast
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Elecktr0man schreef:Al de lichtjes die je zegt branden.
Internet heb ik idd via dommel en ik kan bellen maar niet gebeld worden.(driver van de modem staat op
De settings op de router weet ik staan en daar van heb ik ook mijn max download speed.

De afstand tot de centrale kan het volgens mji al niet zijn. Volgens het plannetje hier op de site zit ik 1.3Km van de centrale en 300m van de straatcabine in mijn straat.
Kan nu zijn omdat de activatie plaats vond in het weekend dat nog niet alles in orde is gebracht. Heb al een mail gestuurd naar dommel, zulle zien wat die zeggen.
Bedankt voor het antwoord alvast
Tip: Bel liever ipv mail.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je hebt de driver cd eigenlijk niet nodig van de siemens :)

wanneer het voiplampje brand moet het werken en is het geactiveert. misschien een syncprobleempje, maar kan inderdaad ook ergens bij dommel liggen

als je kan uitbellen kan je ook gebeld worden. wat zie je in de homeconnect software als je op het telefonie gedeelte zit?
Elecktr0man
Starter
Starter

ik kan nog niet in de homeconnect software.
Ik krijg de melding:
"u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond"
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

'k ben helaas vergeten hoelang zo een overzetting duurt. de instellingen om uit te bellen zijn dan inderdaad ingeladen. vermoedelijk kan het dan tot 10 werkdagen duren eer je nummer volgt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”